حجت الاسلام کاظم صدیقی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم سید محمود هاشمی شاهرودی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: علما در جبهه مقابله با جهل در خط مقدم قرار دارند و قرآن کریم نیز در برخی آیات به این مهم اشاره دارد.

وی افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و شهدا مدیون فقها هستند که مسیر جهاد را به این افراد نشان دادند و آنها را از اجر و ثواب این راه باخبر کردند.  

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله شاهرودی در ۳ مکتب دارای درجه اجتهاد بود که یکی از آنها مکتب آیت الله خوئی بود که ایشان جزو فقها و افتخارات تشییع هستند و آقای شاهرودی  نزد این فرد رشد کرده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: آقای شاهرودی همچنین در مکتب سید محمد صدر که در ابعاد مختلف خبره بود و انسان به تمام معنا مشرف به مسائل زمان بود و طبیبانه برای دردهای جامعه نسخه می نوشت نیز پرورش یافت.

وی بیان کرد: با تاکید آیت الله صدر آقای شاهرودی در کلاس های درس امام خمینی(ره) حاضر شد و به شاگردی ایشان نیز پرداخت و همزمان همراه دیگر برادرانش در عراق مشغول مجاهدت بود و با رژیم وقت به مبارزه می پرداخت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: پس از چند سال بعد با دستور آیت الله صدر آقای شاهرودی به کویت می رود و از آنجا به ایران می آید و در مکتب امام خمینی(ره) قرار می گیرد و بعد از رحلت امام به کمک رهبر معظم انقلاب می شتابد. 

صدیقی تاکید کرد: آیت الله شاهرودی  مجتهدی بود که می توانست نظرات اسلامی را تفسیر کند و با این درجه علمی در هر سنگری که نیاز بود  مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در ادامه تاکید کرد: غرب گراها امروز  اقتصاد کشور را به جایی رساندند که مردم رنج می برند و اگر این افراد از آیت الله شاهرودی آموخته بودند و نسخه های شفا بخش رهبری را در دولت ها اجرا می کردند  امروز این مشکلات را شاهد نبودیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این مشکلات به دلیل فعالیت  فتنه ها گرها و سکولارها در کشور ما ایجاد شده  است و آنها کاری کرده اند که زندگی برای عده ای سخت شده است.

۲۹۲۹

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 76



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها