به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، رئیس ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد حوزه ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان تصریح کرد: در ۶مرکز حوزه انتخابیه ،۳۸۷نفر داوطلب نامزد های انتخاباتی بودند که در نهایت ۵۶درصد آنها صلاحیتشان تایید شد و از فردا هم تبلیغات خود را شروع می کنند.

وی در رابطه با تعداد داوطلب ها در هر حوزه اظهار کرد: ۲۸ داوطلب در شازند، ۴۰داوطلب در ساوه و زرندیه ، ۷۷داوطلب در حوزه اراک ، کمیجان و خنداب ، ۴۰داوطلب در تفرش ،آشتیان و فراهان ، ۱۴داوطلب در حوزه خمین و ۱۹داوطلب در حوزه محلات و دلیجان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

بهروز اکرمی با مقایسه انتخابات دهم و یازدهم ، خاطر نشان کرد: کل داوطلبین مجلس دهم ۳۴۴نفر بودند اما امسال ۳۸۷نفر هستند و تعداد نامزدهای با سابقه نمایندگی از ۷نفر در مجلس دهم به ۱۱نفر در مجلس یازدهم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱/۷۰۸/۳۶۸نفر در استان می توانند رای دهند متذکر شد: از این تعداد ۴۸/۸۶۷نفر رای اولی هستند.

بهروز اکرمی در خصوص شعبه های اخذ رای تصریح کرد : یک شعبه برای اقلیت های دینی و ۵۸۹شعبه هم برای مناطق شهری و ۴۳۱شعبه در مناطق روستایی آماده ارائه خدمت هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ۳۵۰۰نفر برای حفاظت شعبه اخذ رای در جای جای استان در نظر گرفته شده اند ، اظهار کرد: دست اندرکاران امور اجرایی ۲۵۰۰۰نفر هستند و به طور میانگین در هر شعبه اخذ رای ۲۰تا۲۵نفر فعال هستند.

اکرمی با بیان اینکه ۱۴جلسه رسمی انتخابات تا این لحظه برگزار شده است یاد آور شد : در این جلسات ۱۱۵مصوبه تصویب شده و کلیه تمهیدات لازم در همه ی حوزه ها در نظر گرفته شده است و توزیع تعرفه ها در زمان بندی مشخصی در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه در استان هیچ شعبه الکترونیکی نخواهیم داشت مطرح کرد: از ۲۵فرآیند تعریف شده ۲۳مورد آن الکترونیکی برگزار می شود و تنها اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می شود .

بهروز اکرمی در رابطه با تخلف بخشداران و فرمانداران استان تا به این لحظه بیان نمود: هیچ تخلف قانونی به بنده منعکس نشده واز اردیبهشت امسال به همه بخشداران توصیه شده و اقدامات انجام شده که هیچ کسی نتواند تخلفی انجام دهد.

وی به مردم اطمینان داد: هیچ یک از فرمانداران و بخشداران نه حق طرف داری و یا برعلیه حرف زدن ندارند و تمامی دست اندرکاران ستاد در چهار چوب قانون حرکت می کنند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

بهروز اکرمی با بیان اینکه ما در اغلب حوزه ها انتخابات رقابتی داریم، اذعان کرد: هر کدام از داوطلبان که ۲۰درصد آرای را در مرحله اول کسب کنند به مجلس راه می یابند.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: هر گونه کارناوال تبلیغاتی ممنوع بوده و امیدواریم این دوره  شاهد تخلفات از جانب نامزد ها نباشیم ، این نامزد ها قرار است قانون گذار باشند ، امیدواریم خودشان هم قانون را رعایت کنند.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه متولدین ۲اسفند سال ۸۰و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند ۲بار رأی دهد و برای رأی دادن بهتر است شناسنامه و کارت ملی هر دو را به همراه داشته باشند اما اگر کارت ملی نداشته باشد جای نگرانی نیست ، در روز رأی گیری ثبت احوال ها در حوزه کاری خودشان هستند تا مشکلی پیش نیاید.

بهروز اکرمی با بیان اینکه ما ابزار کافی برای کنترل فضای مجازی در اختیار نداریم خاطر نشان کرد:اهرم های کنترلی بسیار محدود هستند ما باید اهرم های خود کنترلی داشته باشیم.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 18

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها