حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: جلوی سیل را نمی‌شود گرفت، اما مییتوان با انجام کارهای علمی و فنی خسارات و تلفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه آبخوانداری و استفاده از سیلاب‌ها و هدایت آن به نقاط مورد نظر می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، افزود: آبخیزداری هم خطرات سیل را کاهش می‌دهد و هم فایده‌های زیادی برای کشاورزی و حفظ منابع آب دارد.

وی بیان کرد: مدیریت واحد در بحران و بهره گیری از پشتیبانی‌های مردمی و دولتی عزم جدی مسئولان عالی‌رتبه نظام را می‌طلبد؛ ضعف در اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث و بلایا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می‌کند.

امام جمعه دماوند افزود: اگر مواجهه ما با بلایا دانش‌محور نباشد، باران که رحمت الهی است، این چنین خطرساز و سانحه آفرین می‌شود؛ حاشیه‌نشینی در کنار رودخانه‌ها و تغییر الگوی زهکشی حوضه‌ها و تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی در بالادست شهرها و روستاها باعث ایجاد خطر و زحمت برای مردم و دولت شده است.

فتاح‌دماوندی گفت: تا زمانی که آبخیزداری و آبخوانداری را جدی نگیریم این خساراتها ادامه خواهد داشت؛ دولت در مدیریت بحران می‌تواند روی گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی مانند بسیج و هیئت‌های مذهبی حساب باز کند.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان شهرستان، از بسیج و گروه‌های مردمی جهادی، هیئت‌های مذهبی تشکر و از آنها برای ادامه خدمت به سیل زدگان کمک می‌خواهیم؛ بنده در برخی مناطق سیل زده شهرستان دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد گرفتاری مردم و خسارات وارده به آنها بودم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ما نسبت به همشهریان و همسایگان خود مسئول هستیم و باید در حد توان به آنها کمک کنیم؛ برخی از سیل‌زدگان توان جبران خسارت وارده را ندارند، همه ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و نباید بی‌تفاوت باشیم.

فتاح‌دماوندی افزود: جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در نمازهای جمعه و جماعت و مجالس عزاداری برای سیل زدگان هم وظیفه ماست و هم باعث افتخار است؛ همه می‌دانیم که امکانات ما برای خدمت رسانی به مردم در زمان وقوع سیل و زلزله کافی نیست، اما گله‌های مردمی را هم نباید نادیده گرفت، باید حرف مردم را شنید.

 انتقاد خطیب جمعه دماوند به «اقدام دشمن شادکن شکستن قلم و بریدن زبان خبرنگاران»

بیشتر بخوانید:

وی گفت: علاوه بر همه خدماتی که به سیل‌زدگان انجام شد و علاوه بر تشکر از همه کسانی که در سیل اخیر به مردم کمک کردند، از نحوه عملکرد ما در جریان اخیر گله‌های جدی وجود دارد که انکار ناپذیر است؛ صداوسیما و خبرنگاران هم باید خدمات و زحمات مسئولان را به تصویر بکشند و هم درد دل‌های مردم را منعکس کنند، باید واقعیت‌ها بیان شود.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از عملکرد اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش خبری سیل اخیر و بیان نقاط ضعف و قوت مسئولین و ادارات خدمت رسان تشکر می‌کنم؛ ما نباید از برخی گلایه‌های مردمی در صداوسیما ناراحت شویم، باید انتقادپذیر باشیم و از خبرنگاران به خاطر انعکاس واقعیات تشکر کنیم.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: اهل قلم و اصحاب رسانه و خبرنگاران زبان گویای مردم در انعکاس قوت‌ها و ضعف‌های مسئولان هستند، شکستن قلم و بریدن زبان آنها دشمنان را شاد می‌کند؛ زحمات و خدمات خبرنگاران عزیز که در سرما و گرما و شرایط سخت آگاه کردن مردم و انعکاس تلاش‌های مسئولین شب و روز نمی‌شناسند را ارج می‌نهیم.

وی خطرنشان کرد: حقیقت این است که خبرنگاران ما از پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، اما عاشقانه و دلسوزانه به نفع مردم و نظام تلاش و سعی می‌کنند که با انعکاس واقعیات همگان را به کار بیشتر برای حل مشکلات ترغیب کنند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: رجعت شهدای مدافع حرم، شهیدان سرافراز قهرمان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش موی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

۲۱۲۳۱

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها