به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شنبه ای که گذشت تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) هدف حملات قرار گرفت اما آنچه که تعجب همگان را برانگیخت بازنشدن قفل قیمت نفت پس از این حملات بوده است.

بلومبرگ، در گزارشی تاکید کرده است قیمت نفت از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بر روی بشکه ای ۶۰ دلار مانده است و با توجه به گفته کارشناسان قیمت نفت تحت تاثیر جنگ تجاری چین و امریکا قفل شده است و تکان خوردن و باز شدن این قفل نیازمند تدابیر اقتصادی موثری است که احتمال آن بسیار پایین است.

بنا بر این گزارش  انفجار آرامکو که توسط ۱۰ پهباد اتفاق افتاد باعث مختل شدن فرایند تولید نفت در این شرکت شد و پیش بینی می شود که اگر این حملات ادامه پیدا کند ارزش شرکت ملی نفت عربستان روز به روز کاهش پیدا کند.

اما مختل شدن فرایند تولید نفت در آرامکو باعث تکان خوردن بازار جهانی نفت نشده است و نفت برنت هنوز با قیمت بشکه ای ۶۰ دلار به فروش می رسد و کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت نفت تا سال آینده حتی با وجود بهبود روابط چین و امریکا به بشکه ای ۵۷ دلار برسد.

حمله به آرامکو همزمان با آماده شدن عربستان برای گفت و گو در حوزه نفتی اتفاق افتاد و تاثیر آن بر مختل شدن روند تولید نفت این شرکت آن قدر زیاد بوده است که تولید نفت عربستان به نصف کاهش پیدا کرده است و این اتفاقات می تواند برنامه های ولیعهد عربستان مبنی بر فروش سهام خود آرامکو را پیچیده کند.

شاخص سهام این شرکت پس از حملات ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرد و تا امروز ارزش سهام بهبود یافت و در حال حاضر ارزش سهام این شرکت ۰.۹ درصد پایین تر از قبل انفجار است.

به گفته کارشناسان حملاتی که در شنبه گذشته اتفاق افتاد تنها فروش سهام عربستان در اوپک را کمی حساس تر خواهد کرد و تنش های منطقه ای را تشدید خواهد کرد ولی تاثیر چندانی بر روی قیمت نفت و ارزش این طلای سیاه نخواهد گذاشت.

در حال حاضر ارزش آرامکو از نظر دولتمردان عربستان ۲ تریلیون دلار برآورد شده است ولی از نظر کارشناسان اقتصادی با توجه به این که آرامکو هدف حملات گسترده ای قرار گرفته است ارزش این غول نفتی ۱.۵ تریلیون دلار است.

از نظرکارشناسان اقتصادی هدف اصلی حملات در آرامکو بالا بردن ریسک فروش سهام عربستان در اوپک است چرا که این اتفاق سرمایه گزاران را به فکر فرو خواهد برد که آینده سرمایه گذاری در این غول نفتی چگونه خواهد بود؟

۲۲۳۲۲۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 39



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها