در کارخانه های صنعتی، تجهیزات دوربین مدار بسته ممکن است برای مشاهده بخش هایی از یک فرآیند از یک اتاق کنترل مرکزی استفاده شود، به عنوان مثال وقتی محیط برای انسان مناسب نیست. سیستم های دوربین مدار بسته ممکن است بطور مداوم یا فقط مطابق آنچه لازم باشد برای نظارت بر یک رویداد خاص کار کنند. یک فرم پیشرفته تر دوربین مدار بسته، با استفاده از ضبط کننده های فیلمبرداری دیجیتال (DVR)، ضبط امکاناتی را برای سال ها فراهم می کند، با انواع مختلفی از گزینه های کیفیت و عملکرد و ویژگی های اضافی (مانند تشخیص حرکت و هشدار ایمیل). اخیراً، دوربین های IP غیر متمرکز، شاید مجهز به سنسور مگاپیکسلی، ضبط پشتیبانی مستقیم از دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه یا فلش داخلی برای عملکرد کاملاً مستقل دارند.

از سال ۲۰۱۶ حدود ۳۵۰ میلیون دوربین نظارت وجود دارد. حدود ۶۵٪ این دوربین ها در آسیا نصب شده اند. رشد دوربین مدار بسته در سال های اخیر در حال کند شدن است. استقرار این فناوری باعث افزایش چشمگیر در نظارت بر دولت، افزایش چشمگیر در روشهای نظارت و کنترل پیشرفته اجتماعی و مجموعه اقدامات پیشگیری از جرم در سراسر جهان شده است.

دوربین های مدار بسته ی نظارت بر ترافیک

بسیاری از شهرها و شبکه های بزرگراه دارای سیستم نظارت بر ترافیک گسترده هستند، از دوربین مدار بسته برای تشخیص تصادفات احتقان و توجه استفاده می کنند. با این حال بسیاری از این دوربین ها متعلق به شرکت های خصوصی هستند و داده ها را به سیستم های GPS رانندگان منتقل می کنند.

بزرگراههای انگلیس دارای شبکه CCTV متعلق به بیش از ۳۰۰۰ دوربین Pan-Tilt-Zoom است که بزرگراه و شبکه جاده ای صندوق عقب انگلیس را پوشش می دهد. این دوربین ها در درجه اول برای نظارت بر شرایط ترافیک استفاده می شوند و از آنها به عنوان دوربین های سرعت استفاده نمی شود. با اضافه شدن دوربین های ثابت برای سیستم مدیریت فعال ترافیک، احتمالاً تعداد دوربین های موجود در شبکه CCTV بزرگراه های انگلیس به میزان قابل توجهی در طی چند سال افزایش می یابد.

شارژ احتقان لندن توسط دوربین هایی که در مرزها و داخل ناحیه شارژ احتقان قرار دارند، اعمال می شود، که به طور خودکار پلاک های وسایل نقلیه ورودی به منطقه را می خوانند. اگر راننده مبلغی را پرداخت نکرد، جریمه ای نیز اعمال می شود. سیستم های مشابه به عنوان وسیله ای برای یافتن خودروهای دزدیده شده در حال توسعه هستند.

دوربین مدار بسته داهوا

تجزیه و تحلیل و شناسایی کنترل شده توسط رایانه

دوربین های تحت کنترل رایانه می توانند اشیاء را در زمینه دید خود شناسایی، ردیابی و طبقه بندی کنند.

تجزیه و تحلیل محتوای ویدیو، که به آن تجزیه و تحلیل ویدیویی نیز گفته می شود، توانایی تجزیه و تحلیل خودکار فیلم برای تشخیص و تعیین وقایع زمانی است که بر اساس یک تصویر واحد نیست بلکه بلکه طبقه بندی شیء است.

از آنالایزر VCA نیز می توان برای تشخیص الگوهای غیر معمول در یک محیط استفاده کرد. این سیستم می تواند تنظیم شود تا ناهنجاری ها را در یک جمعیت تشخیص دهد، به عنوان مثال شخصی که در جهت مخالف حرکت می کند که در آن به طور معمول انتظار می رود (مثلاً از هواپیما در فرودگاه یا خارج شدن از ورودی در مترو).

نگهداری، ذخیره و نگهداری

در نگهداری تصاویر تولید شده توسط سیستم های دوربین مدار بسته هزینه ای وجود دارد. مقدار و کیفیت داده های ذخیره شده در محیط ذخیره سازی منوط به نسبت فشرده سازی، تصاویر ذخیره شده در ثانیه، اندازه تصویر است و با مدت زمان نگهداری فیلم ها یا تصاویر انجام می شود. DVR ها تصاویر را در انواع مختلفی از فرمت های فایل اختصاصی ذخیره می کنند. ضبط ها ممکن است برای مدت زمان از پیش تعیین شده حفظ شوند و سپس بطور خودکار بایگانی، رونویسی یا حذف شوند، دوره ای که توسط سازمانی که تولید کرده است تعیین می شود.

اتصال آسان دوربین بی سیم IP

یک شعبه رو به رشد در دوربین های مدار بسته دوربین های پروتکل اینترنت (دوربین های IP) است. تخمین زده می شود که سال ۲۰۱۴ اولین سالی بود که دوربین های IP دوربین های آنالوگ را به فروش رساندند. دوربین های IP از پروتکل اینترنت (IP) استفاده می کنند که توسط بیشتر شبکه های محلی (LAN) استفاده می شود تا ویدیو را از طریق شبکه های داده به شکل دیجیتالی منتقل کند. IP می تواند به صورت اختیاری از طریق اینترنت عمومی منتقل شود و به کاربران امکان می دهد دوربین های خود را از راه دور از طریق رایانه یا تلفن از طریق اتصال اینترنتی مشاهده کنند. برای برنامه های امنیتی زیربنایی حرفه ای یا عمومی، فیلم IP محدود به شبکه خصوصی یا VPN می شود. دوربین های IP بخشی از اینترنت اشیاء (IoT) در نظر گرفته می شوند و بسیاری از مزایا و خطرات امنیتی مشابه سایر دستگاه های دارای IP را دارند.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

شبکه دوربین های مدار بسته

شهر شیکاگو یک سیستم نظارت تصویری شبکه ای را اجرا می کند که از طریق آن می توانید ویدئوهای دوربین مدار بسته مدارس دولتی را با برنامه های بخش خصوصی نصب کنید، در اتوبوس های شهری، مشاغل، مدارس دولتی، ایستگاه های مترو، پروژه های مسکن و غیره نصب شده است. حتی صاحبان خانه قادر به نمایش فیلم هستند. تخمین زده می شود که شامل فیدهای ویدیویی از ۱۵۰۰۰ دوربین است.

این سیستم در صورت تماس اضطراری توسط دفتر مدیریت اضطراری شیکاگو استفاده می شود: مکان تماس گیرنده را تشخیص می دهد و فوراً فید ویدیویی نزدیکترین دوربین امنیتی را به اپراتور نمایش می دهد، نیازی به مداخله کاربر ندارد. در حالی که این سیستم برای کنترل کامل زمان واقعی بسیار گسترده است، اما داده های فیلم را برای استفاده بعدی به منظور ارائه شواهد احتمالی در پرونده های جنایی ذخیره می کند.

دوربین امنیتی بی سیم

بسیاری از مصرف کنندگان برای نظارت بر منزل به دوربین های امنیتی بی سیم روی آورده اند. دوربین های بی سیم به کابل ویدیویی برای انتقال ویدیو / صوتی نیاز ندارند، فقط یک کابل برای برق هستند. دوربین های بی سیم نیز نصب و راه اندازی آن آسان و ارزان هستند اما از قابلیت اطمینان دوربین های سیمی سخت برخوردار نیستند. نسل های قبلی دوربین های امنیتی بی سیم به فناوری آنالوگ متکی بودند؛ دوربین های بی سیم مدرن از فناوری دیجیتالی استفاده می کنند که صدای صاف تر، ویدیوی واضح تر و سیگنال ایمن و بدون تداخل را ارائه می دهد.

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 30

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها