به گزارش «یاهو نیوز»، او پس از این ادعا، در پاسخ به نمایندگان مجلس عوام انگلیس، چشم‌انداز تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مطرح کرد. 

«جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس هم گفت که برنامه هسته‌ای ایران تاکنون «هیچ‌وقت پیشرفته‌تر» از این نبوده و «امروز نگران‌کننده‌تر از همیشه است».

تراس در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود، به مجلس عوام گفت: ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای افزایش (فعالیت‌های) هسته‌ای خود ندارد. همانطور که برای همتای ایرانی خود روشن کردم، ایران باید فوراً به میز مذاکره بازگردد.

طبق این گزارش، کلورلی در این جلسه در پاسخ به گزافه‌گویی یکی از نمایندگان مجلس عوام درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، مدعی شد: می‌توانم اطمینان دهم که اولویت ما مطلقاً جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح اتمی است.

پیش‌تر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها درخصوص ایران روی میز است، گفته بود که اتحادیه اروپا در صورت شکست دیپلماسی حول برجام، در خصوص «نقشه دوم» فکر نمی‌کند.

وزیر امور خارجه انگلیس که اخیرا به منطقه سفر کرد در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفته بود که «انگلیس در قبال برنامه هسته‌ای ایران نگران است» و این برنامه توسعه بی‌سابقه‌ای داشته است.

وی در ادامه با تکرار اتهام‌های همیشگی غرب در ارتباط با تلاش ایران برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی، گفت: «نمی‌خواهیم شاهد دست‌یابی ایران به سلاح اتمی باشیم».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به‌ صورت مکرر اعلام کرده که برنامه هسته‌ای ایران صرفا با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌شود و بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساخت سلاح اتمی حرام است.

ادعاهای جدید وزیر خارجه انگلیس همچنین در حالی مطرح شده که «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است روز چهارشنبه (فردا) در بروکسل با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام ملاقات کند تا به گفته باقری، دو طرف گفت‌وگوهای خود درباره مذاکرات نتیجه-محور را ادامه دهند. 

311311

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها