یگان‌های مدافع خلق کرد صبح امروز از عقب‌نشینی کامل نیروهای خود از شهر منبج در شمال شرق سوریه خبر داد و از ارتش این کشور خواست وارد این شهر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات دولت ترکیه برای حمله به مناطق شمال سوریه و نابود کردن این منطقه و مجبور کردن مردم به مهاجرت مثل اتفاقی که در جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین افتاد، ما اعلام می‌کنیم که با عقب نشینی از منبج برای جنگ با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در شرق فرات آماده می‌شویم برای همین از دولت سوریه که خود را از لحاظ ملی، سرزمینی و مرزی متعلق به آن می‌دانیم، می‌خواهیم نیروهای خود را برای تحویل گرفتن شهر منبج و مناطق اطراف آن و حفاظت از منبج در برابر تهدیدات ترکیه، به شمال سوریه بفرستد.

در پی این درخواست، ارتش سوریه نیروهای خود را متشکل از صدها سرباز، ادوات نظامی و خودروهای زرهی که در نزدیکی شهر مستقر کرده بود در داخل شهر استقرار داد.

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد منبج شده و پرچم سوریه را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آورده است. ارتش سوریه تاکید کرد که امنیت همه شهروندان در منبج را تامین می‌کند.

اخیرا ترکیه اعلام کرده که عملیاتی را در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد. به دنبال اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه کردها اکنون به دنبال این هستند که بتوانند به حمایت دولت سوریه برای حفاظت از مناطقشان در برابر حمله ترکیه دست یابند.

نیروهای کرد شهر منبج را با کمک آمریکا در اوت ۲۰۱۶ از کنترل داعش خارج کردند. پیشتر در این شهر نیروهای آمریکایی نیز در کنار کردها مستقر بودند.

در همین راستا، ریاست‌جمهوری روسیه از ورود ارتش سوریه به شهر منبج در شمال این کشور استقبال کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ورود نیروهای دولتی به شهر منبج و برافراشتن پرچم سوریه در آنجا گامی مثبت در مسیر برقراری ثبات در کشور است. ما از اینکه نیروهای دولتی سوریه دامنه مناطق تحت سیطره خود را گسترش داده‌اند بسیار خرسندیم.

وی همچنین درباره نشست فردای مسئولان روسی و ترکیه‌ای گفت: در نشست فردا در مسکو وزرای خارجه و دفاع ترکیه و وزرای خارجه و دفاع روسیه درباره موضوع منبج و برنامه‌های آنکارا برای عملیات نظامی در شرق فرات صحبت خواهند کرد تا بتوانند درباره تحولات سوریه و اتخاذ گام‌های بعدی به تفاهم برسند.

امروز(جمعه) بعد از درخواست کردها برای ورود نیروهای دولتی سوریه به شهر منبج، ارتش سوریه وارد این شهر شد و پرچم این کشور را بر فراز آن برافراشت.

۵۲۵۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 92



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها