به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، همزمان با دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، صدها طرح و پروژه در نقاط مختلف استان افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

طرح‌های ورزشی

ده‌ها طرح و پروژه ورزشی در نقاط مختلف استان افتتاح شدند.
از جمله این طرح‌ها، خانه کاراته ارومیه، زمین پرتاب‌ها و طرح ملّی پارک گام در ارومیه بودند که با حضور سرپرست معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افتتاح شدند ضمن اینکه اولین مکان ورزشی در قالب یک سالن سرپوشیده و یک زمین چمن در بزرگترین روستای کشور “بالو” نیز کلنگ زنی شد. (اینجا)
همچنین یک سالن ورزشی با اعتبار ۸۱۷۰ میلیون ریال در بوکان افتتاح و سالن ورزشی سقف کوتاه نیز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در امیرآباد کلنگ‌زنی شدند.

طرح‌های کشاورزی

در ایام دهه فجر  ۲۰۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتبار  ۳۱۴۹ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.
از جمله طرح های مربوط به بخش کشاورزی، ۹۳ پروژه بخش آب و خاک استان با ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار و واحد سورتینگ و بسته بندی میوه با 25 میلیارد ریال اعتبار بود  ضمن اینکه بانک ژن زنده آرتمیا اورمیانا، تولید ناپلی گارد، تولید آرتمیاگارد و افزایش مدت زمان ماندگاری فیله ماهی قزل آلای رنگین کمان ۴ دستاوری بودند که در حوضه پژوهشی رونمایی شدند.

طرح‌های صنعتی و تولیدی

161 واحد تولیدی و صنعتی با 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری به مدار تولید استان پیوستند.
همچنین برای 461 طرح نیز با 2500میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مجوز صادر و در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهندرسید.
از جمله این طرح‌ها، دو واحد از واحدهای افتتاح و کلنگ زنی با سرمایه گذاری خارجی بود.

تکاب

هشت طرح بهداشتی، آموزشی و خدماتی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در تکاب به بهره برداری رسید.
مکرمی فرماندار تکاب در این خصوص گفت: این طرح ها شامل درمانگاه تخصصی شهری، ۴ باب خانه بهداشت روستایی، آزمایشگاه روستای احمدآباد سفلی، مدرسه ۶ کلاسه و ۱۱طرح برق‌رسانی می باشد که برای تکمیل و بهره برداری از آنها بیش از ۵۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

پروژه‌های افتتاحی در تکاب

همچنین بنا به گفته فرماندار تکاب، تمام روستاهای این شهرستان از نعمت آب و برق بهره‌مند و بالغ بر ۹۸ درصد جمعیت شهری نیز از گاز بهره‌مند هستند.

مهاباد

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ۴ پروژه عمرانی و ورزشی در شهرستان مهاباد با ۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ زنی شد.
این طرح‌ها شامل گازرسانی به روستای کهریز شیخان با ۶۰۰ نفر جمعیت با اعتبار ۸ میلیارد ریال ، افتتاح سالن چند منظوره روستای قزلقوپی با ۱۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات ساخت مجموعه ورزشی بخش خصوصی با ۴ سالن ورزشی سرپروشیده و زمین چمن فوتبال با ۶۵ میلیارد ریال به همراه جایگاه CNG  باسرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بود.

تخت‌سلیمان تکاب

همزمان با دهه‌فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۵ پروژه در تخت‌سلیمان تکاب به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها که با ۶۰میلیارد ریال اعتبار افتتاح شدند شامل  اجرای طرح های گردشگری، طرح های هادی و مسیرگشایی، آسفالت معابر عمومی روستاها، احداث مرکز بهداستی و درمانی، احداث پل و خط انتقال و شبکه آب شرب روستایی، توسعه و بهسازی مجتمع آب گرم تخت سلیمان از مهمترین طرح های قابل افتتاح بخش تخت سلیمان بودند.

آواجیق

مرحله نخست طرح گازرسانی به شهر آواجیق به بهره‌برداری رسید.
در حال حاظر شبکه گازرسانی شهر آوجیق در بیش از ۷۰ درصد شهر اجرا شده و با بهره برداری از آن ۵۵۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند، همزمان با این طرح ، پروژه گازرسانی به روستاهای گل سعید و ساز آغل از دورترین  روستاهای بخش آواجیق  با ۷۲ خانوار نیزبه بهره برداری رسید.
در مجموع برای گازرسانی به شهر آواجیق و ۶ روستای واقع در بخش آواجیق شامل رُوضَ، حرام لو، دلیه داش ، سازآغل ، گل سعید و قاش قابلاغ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گازرسانی به آواجیق

افتتاح مدرسه اوتیسم

آموزشگاه کودکان استثنایی اوتیسم  با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در ارومیه افتتاح شد.
برای این آموزشگاه ۱۰ کلاسه که با مشارکت خیرین احداث شده، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح آموزشگاه اوتیسم

بوکان

موزه شهرستان بوکان در زمینی به مساحت ۱۶۴۷ متر مربع و با ابعاد ۵۰×۳۳  و با زیر بنای ۱۳۵۵ متر مربع در ۳ طبقه با برآورد اولیه ۴۰ میلیارد ریال که برای سال اول اجرای پروژه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل مخزن اشیاء، آزمایشگاه مرمت آثار و اشیاء گالری، سالن اجتماعات، سالن نمایشگاه و بخش پژوهش با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی کلنگ‌زنی شد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 52



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها