به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان،‌ اولین نشست دو روزه آموزشی – تمرینی مدیران بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق جنوب شرق کشور با حضور جهانبخشی قائم مقام مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نیرو ، مدیران و کارشناسان دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، مدیران و کارشناسان دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت توانیر و شرکت نیروگاههای حرارتی ، اعضای شورای هماهنگی استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مدیرکل مدیریت بحران به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برگزار شد.  

جهانبخشی قائم مقام مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این نشست گفت: لایحه مدیریت بحران با وجود آسیب پذیری کشور بیش از چهار سال به مجلس رفته و هنوز تعیین تکلیف نشده است که نشان می دهد این حوزه در اولویت برخی از مسئولان قرار ندارد. فرآیند مصون سازی در برابر بلایا و حوادث باید پیگیری شود و برای این امر باید زمان و فعالیت بیشتر مسوولان به این کار اختصاص یابد. وی گفت: باید رویکردها از حادثه محوری خارج شود و متولیان مدیریت بحران پیش بینی و پیشگیری را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند. مجموعه صنعت آب و برق هم از مجموعه‌های پیشرو در پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه در وزارت نیرو پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد و از سال ۸۲ شورای همانگی مدیریت بحران پدافند غیرعامل صنعت آب و برق تشکیل شده است گفت: قبلا آستانه مردم در بحث قطع آب کم بود اما امروز مردم از قطعی برق بیشتر از قطعی آب نگران می‌شوند.

این مقام مسوول افزود: پدافند غیرعامل باید در این حوزه نیز وارد شود و ارتقای سطح فرهنگ مردم در مصرف را در برنامه داشته باشد.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمان با ۱۸.۲ میلیون هکتار مساحت پهناورترین استان کشور است اظهار داشت: مخاطرات طبیعی زیادی در استان شاهد هستیم. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دو سقوط هواپیما را داشتیم و همچنین شاهد وقوع زلزله‌های بم، زرند، هجدک و کوهبنان بودیم گفت: بعد از زلزله بنا را بر مقاوم‌سازی گذاشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد خانه‌های روستاهایی استان مقاوم‌سازی شده است افزود: استان کرمان با حدود ۳۰ مخاطره طبیعی روبه‌رو است که بزرگ‌ترین آنها زلزله است و اخیرا با پدیده گرد و غبار و ریزگردها نیز روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه حریم گسل‌های شهر کرمان مشخص و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است یادآور شد: در هفته گذشته و در سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان کرمان مقرر شد استان کرمان طرح ساماندهی رودخانه‌های کشور را به‌صورت پایلوت اجرا کند. سعیدی با اشاره به اینکه در شورای مدیریت بحران استان ۱۶ کارگروه داریم که یکی از آنها کارگروه انرژی و زیرساخت‌های آب و برق است عنوان کرد: حدود ۲۴ گسل شناخته شده زلزله داریم که ۱۸ گسل آنها فعال هستند و به همین دلیل باید همیشه آماده باشیم و استان‌های کرمان و کرمانشاه در یک سال اخیر در صدر اخبار زلزله بودند.

همچنین در این نشست پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در  استان در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده است اظهار داشت: تنها استانی هستیم که توانستیم طرح جامع پدافند غیرعامل را اجرا کنیم. وی با بیان اینکه استان کرمان پایلوت اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل کشور است گفت: موضوع پدافند غیرعامل با تهدیدات آغاز می‌شود و مقام معظم رهبری بر پدافند غیرعامل بسیار تاکید دارند.

سلاجقه با اشاره به اینکه امروزه اهمیت انرژی و آب در بحث پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست گفت: صیانت از دارایی‌های استان و کشور از وظایف پدافند غیرعامل است. وی با بیان اینکه متاسفانه می‌بینیم که ارزش دارایی‌های انرژی و آب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: کرمان یک استان معین در جنوب‌شرق کشور است و به‌نظر می‌رسد اقدامات حفاظتی، امنیتی و دفاعی در حوزه پدافند غیرعامل باید بیشتر مورد توجه باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه الزامات نگهداری و حفاظت از منابع باید نوشته و به مجموعه‌ها ابلاغ شود بیان کرد: در استان کرمان همدلی و همگرایی خوبی وجود دارد و برای مصون‌سازی ذخایر آب اعتبارات خوبی دیده شده است.

وی با بیان اینکه رزمایش‌های بسیار خوبی برای پدافند غیرعامل تدارک دیده شده افزود: برای پدافند غیرعامل نخستین کار شناخت دارایی‌ها و در مرحله بعد سطح‌بندی دارایی‌ها است.

سلاجقه با اشاره به اینکه انواع تهدیدات دارایی‌ها را باید بررسی کرد و برای پیشگیری از تهدیدات و امن‌سازی مکان‌ها تلاش کرد گفت: آب با سلامت مردم در ارتباط است و بحث بیوتروریسم و آلودگی آب را باید جدی گرفت که از جنگ نظامی بدتر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه برای بحث سایبری و مصون‌سازی آن با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستیم بیان کرد: باید اعتبارات لازم برای این حوزه که بسیار لازم و ضروری است، دیده شود.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 89



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها