ایده هایی ساده اما زیبا برای تزئین سفره شب یلدا

در آخرین روزهای پاییز خانه های ایرانی سرشار از حس و حال خوب، آماده شدن برای پذیرایی از طولانی ترین شب سال هستند. خانم های خانه سرگرم یادگیری ایده های زیبا برای تزئین سفره شب یلدا می باشند، تا با پذیرایی از مهمانان خاطرات شیرین باهم بودن را ثبت کنند.

به گزارش ، یلدا برگرفته از واژه سریانی به معنی زایش و تولد است، منظور از تولد، تولد خورشید (مهر و میترا) است. شب یلدا از کهن ترین جشن های ایران باستان است. مراسمی که در این شب برگزار می شود از زمان های گذشته در میان تمام ایرانیان مرسوم بوده است.

این شب زیبا برای ما ایرانیان اصالت و اهمیت زیادی دارد، برگزاری مراسم شب یلدا می تواند به سبک سنتی و یا مدرن باشد، که این باتوجه به سلیقه کدبانوهای خانه متفاوت است.

یلدا به ما یادآوری می کند در گذر لحظات و کوتاهی عمر، یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. پس باید رسوم قدیمی را زنده نگهداشت و شب یلدا به دیدار بزرگترهای خانواده رفت و با حضورگرمشان این شب را زیباتر کرد.

همه ما یلدا را با رنگ قرمزش می شناسیم و این رنگ قرمز آتشین گرمای خاصی به محفل خانه های ایرانی در این شب می دهد. برای تزئین سفره شب یلدا می توانید از پارچه های قرمز و طلایی رنگ با نقش و نگار اصیل ایرانی استفاده کنید.

شب یلدا بدون تفالی در دیوان حافظ لذت بخش نیست، دیوان حافظ را برروی میز قراردهید، به روشنی بگشایید و بخواهید هر آنچه مصلحت است، پیش آید.

بر سر آنم که گر ز دست برآید
دست به کاری زنم که غصه سر آید

اگر قصد دارید شبی سرشار از آرامش را به مهمانان خود هدیه دهید، در تزئین سفره شب یلدا شمع های کوچک همراه با شاخه هایی از گل رز قرمز و یا سفید را فراموش نکنید.

تزئین سفره شب یلدا
همه ما دوست داریم سفره شامی خوش رنگ و خوش طعمی را برای پذیرایی از مهمانان این شب آماده کنیم.برای شام یلدا، سعی کنید حتما غذاهای ایرانی از جمله ته چین خوشمزه و خورشت قورمه سبزی را در اولویت قراردهید.تهیه یک ته چین با زعفران طلایی و زرشک قرمز رنگ در کنار خورشت قورمه سبزی رنگ و بویی خاص به سفره شما میدهد.تهیه کیک و دسر برای پذیرایی از مهمانان از دیگر ایده ها برای تزئین سفره شب یلدا است. استفاده از انار و هندوانه برای تهیه دسر یا ژله بسیار رایج است.

انار، سیب، و هندوانه میوه های اصلی شب یلدا هستند که میتوانید برای تزئین آنها از طروف یک رنگ استفاده کنید که با تم میز شما همخوانی داشته باشد.با بکارگیری این ایده های ساده اما کاربردی سفره ای متفاوت را برای پذیرایی از مهمانان در شب یلدا تدارک ببینید و لذت در کنار هم را دو چندان کنید.

بانوی شهر

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 109



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها