به گزارش خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در روزهای اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت و ریزش سهام در بورس های بین المللی و عدم تصمیم گیری درباره نرخ بهره در آمریکا سبب شد تا قیمت های جهانی طلا افزایش یابد و به بالاترین میزان خود در ۱۵ماه اخیر برسد. 

کشتی آرای قیمت طلا

محمد کشتی آرای افزود:‌افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک سو و در سه روز گذشته افزایش یک باره نرخ ارز در کشور سبب شد تا در مجموع قیمت سکه و طلا ۱۱درصد افزایش یابد. 

وی درباره آخرین نرخ ها بیان کرد:‌ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه بهار آزادی با نرخ یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی به قیمت یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی هم به نرخ ۶۵۵هزار تومان داد و ستد شد. 

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: در مجموع این هفته قیمت سکه ۴۰۰هزار تومان افزایش یافته و اکنون حباب سکه نیز به بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

قیمت طلا

وی درباره نرخ طلا توضیح داد: هر مثقال به عنوان مبنای قیمت یک میلیون و ۵۷۲هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار امروز به ۳۶۲هزار و ۸۰۰تومان رسیده که در مجموع حدود ۵۰هزار تومان افزایش قیمت در طول این هفته اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد:‌ هر گرم طلای ۲۰عیار نیز اکنون ۴۰۳هزار و ۱۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار ۴۲۳ هزار و ۲۰۰تومان، هر گرم طلای ۲۲عیار نیز ۴۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴عیار هم ۴۸۳هزار و ۸۰۰ تومان امروز قیمت گذاری و داد و ستد می شود. 

کشتی آرای خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و التهاب قیمت موجود در بازار سبب شده تا تقاضا بالا رود. قسمتی از افزایش قیمت سکه و طلا را می توان مربوط به تقاضایی دانست که این روزها مجددا به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی ایجاد شده است. 

وی تصریح کرد: قیمت جهانی طلا یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ هاست و همین موضوع باعث شده تا ارزش برابری دلار در بازارهای جهانی دچار نوسان شود و در بازار ایران نیز همین اتفاق افتاده و نرخ ارز با نوسان همراه بوده این نوسان به شکل افزایشی بوده و تاثیر مستقیم بر روی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی گذاشته است. 

۲۲۳۲۲۴

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها