یکصد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور اعضا، شهردار، مدیران، مشاوران و معاونان شهرداری کرج و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، محدوده میدان توحید و کاروانسرای شاه عباسی را نقاط تاریخی و قدیمی شهر کرج برشمرد و اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی، وجود ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری مانند کمالشهر، آبیک و غیره در تاریخی ترین نقطه شهر است که گاها بعدازظهرها وضعیت نابهنجاری را در آن محدوده ایجاد می کند.

ضرورت جابجایی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری در تاریخی ترین نقطه شهر

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: سال گذشته شورای ترافیک مصوبه ای مبنی بر جابجایی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری از محدوده مرکزی شهر کرج داشت اما مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه فکر می کنم جابجایی ایستگاه های تاکسی در توان سازمان حمل و نقل نباشد، مطرح کرد: شهردار کرج شخصا با هماهنگی استاندار البرز و دیگر مقامات استانی به این قضیه ورود کرده و زمانی را تعیین کند که این ایستگاه های تاکسی از محدوده تاریخی شهر به پایانه های ورودی شهر منتقل شوند.

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج از مجموعه شهرداری کرج و مدیریت پسماند بابت پیگیری و تصویب بهای خدمات پسماند که مغفول مانده بود و نیز احقاق حق و حقوق شهروندان و شهرداری با واگذاری طرح تفکیک از مبدأ به پیمانکاری که در فرآیند مناقصه برنده شده است، تشکر کرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شهرداری کرج سالانه دو تا سه میلیارد تومان درآمد از تفکیک زباله کسب می کرد؛ چرخه اقتصادی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی در تفکیک زباله وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با واگذاری طرح تفکیک از مبدأ، فرد جدید با موانعی روبرو می شود از شهردار کرج خواهشمندم حتما هماهنگی های لازم با مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی انجام شود تا نهایت حمایت از این طرح صورت گیرد.

منصور وحیدی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، یکی از موفقیت های شورای شهر را در زمینه پسماند دانست و مطرح کرد: سال گذشته به همت شورای شهر و مدیران شهرداری هزینه حمل زباله به حلقه دره از مبلغ ۳۲ هزار تومان برای هر تن زباله به ۱۶ هزار تومان تقلیل پیدا کرد که با فراز و نشسب های بسیاری نیز مواجه بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در دوره مدیریت جدید سازمان پسماند با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته درآمد تجمیع در تفکیک زباله که چهار پیمانکار داشت از ۴۵۰ میلیون تومان در ماه به یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ درآمد سالانه در این حوزه بیش از ۴ برابر شده است.

لزوم بازبینی شرح خدمات پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری

وی بیان کرد: به همت شورای اسلامی شهر کرج و با طرحی که ارائه شد، در چهار ماهه نخست سال جاری ۷۷۵ هزار تن آسفالت تولید کردیم و پیش بینی می شود این مقدار تا پایان سال به ۲۰۰ هزار تن نیز برسد. برآورد کارشناسان کاهش هزینه ۲۰ الی ۲۵ درصدی در این زمینه است.

وحیدی اظهار کرد: از شهردار کرج درخواست دارم شرح خدمات پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز مناطق بازبینی شود؛ احساس می کنم در شورای دوره پنجم به این موضوعی که حائز اهمیت است ورود نکرده ایم. همانطور که در پسماند یا تولید آسفالت به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد دست یافتیم با پیگیری های لازم می توانیم شاهد کاهش هزینه ها در سرانه خدمات نیز باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: یکی از دستاوردهای مهم شورای این دوره برون سپاری و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی است و نتیجه برون سپاری انجام شده افزایش ارائه خدمت به ورزشکاران، مناطق و محلات است و نوع درآمدزایی در این زمینه نیز با گذشته قابل قیاس نیست.

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی برای آشنایی مردم با هنرمندان کرجی

رحیم خستو، رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج باید زمینه را برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان در شهر فراهم کند. صرفا معرفی نام هنرمندان کافی نیست؛ خواهشمندم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برنامه هایی را در نقاط مختلف شهر اجرا کند تا شهروندان با آثار هنرمندان کرجی بیشتر آشنا شوند.

غدیر مهدوی کلیشمی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شهر کرج از پتانسیل ها و ویژگی های خاصی برخوردار بوده و مهاجرپذیر، همجوار پایتخت و محل عبور ۳۰ الی ۴۰ درصد جمعیت کشور است و هر طرح کلان اقتصادی به راحتی در این شهر توجیه می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مدتی پیش طرح احداث ناوگان حمل و نقل (تراموا) عنوان شد، اذعان کرد: بنده مشتاق بودم که با اجرای این طرح که توجیه اقتصادی دارد و با هزینه ای یک دهم پروژه مترو قابل اجراست، کرج جزو شهرهای پیشگام در ایجاد وسیله حمل و نقل سالم، اقتصادی، مردمی باشد و از این طریق بتواند توریست و درآمد جذب کند و کرج به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شود که این امر محقق نشد.

درصدد راه اندازی تراموا در کرج هستیم

علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج مطرح کرد: در خصوص این طرح، مطالعات مقدماتی در حوزه معاونت حمل و نقل و نیز امکان سنجی انجام و گزارش مشاور نیز دریافت شده است؛ درصدد هستیم حتما این اقدام را انجام دهیم و سهل الوصول بودن این طرح نسبت به مترو و سایر پروژه ها نیز روشن بوده و پیگیری های لازم برای به ثمر رسیدن آن در حال انجام است.

مهدوی کلیشمی اظهار کرد: حدود سه هفته پیش موضوع احداث مسکن اجتماعی را در صحن شورا مطرح کردم و هفته بعد رئیس جمهور و کابینه این بحث را به صورت جدی عنوان و شهرداری ها را مکلف به اجرای آن کردند؛ این طرح در بیشتر شهرهای دنیا اجرا می شود و نتایج متعددی به دنبال دارد.

وی طرح مسکن اجتماعی را طرحی اقتصادی و کاملا اجرایی دانست و بیان کرد: از شهرداری کرج خواهشمندیم زمین مناسب را برای احداث این نوع مسکن انتخاب کند و در جست و جوی سرمایه گذار باشد؛ این طرح به حدی جذابیت دارد که می تواند سرمایه گذار جذب کند. از طرفی با احداث این مسکن برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد می شود.

مهدوی کلیشمی با تأکید بر اینکه شهرداری این طرح را جدی بگیرد و مسکن اجتماعی را در برنامه ها قرار دهد و نگران نباشد که کار بزرگ انجام دادن سخت است و موانعی بر سر راه قرار دارد، اذعان کرد: طی سه ماه آینده شهرداری گزارشی از روند مطالعات، انتخاب زمین، بررسی امکان سنجی و جست و جوی سرمایه گذار به شورای شهر ارائه دهد.

پروژه مسکن اجتماعی یک پروژه ناموفق بین المللی بود

شهردار کرج اذعان کرد: پروژه مسکن اجتماعی در دهه ۵۰ یا ۶۰ در اروپا اجرا شد و یک پروژه ناموفق بین المللی بود؛ مشاهده می کنیم که مسکن های مهر متعددی در حاشیه شهرها ساخته شده اما کسی در آن ها سکونت ندارد و این دولت هم نتوانست آن ها را تکمیل و تبلیغ کند که مردم در آن ها حضور داشته باشند.

کمالی زاده ادامه داد: فکر می کنم با این شکل عمل کردن که ما به عنوان یک کارفرما مسکنی را ایجاد کنیم و آن ها را به مردم اجاره دهیم، در پرداخت اجاره ناعدالتی هایی به وجود آید؛ پروژه ای که می توانیم سریعتر و مناسبتر به آن دست یابیم، بازآفرینی شهری و ایجاد بافت های فرسوده است.

وی اعلام کرد: با همفکری با سرمایه گذاران مقرر شد مجوز ساخت یک سایت را در قالب بافت فرسوه در محدوده حصارک صادر کنیم و در این محدوده ۱۰۰ واحد ساخته شود و هر یک از واحدها در اختیار خانواده ای قرار گیرد که ملکشان در بافت فرسوده قرار دارد؛ صاحبان واحدها می توانند تا زمان آماده شدن ملک خود در این محل سکونت داشته باشند.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده کرج

شهردار کرج با بیان اینکه اجرای این طرح گسل بی اعتمادی شهروندان را کاهش می دهد و موجب تسریع در روند بازآفرینی شهر می شود، اظهار کرد: تلاش ما بر آن است تا طی چند ماه آینده این طرح را به ثمر برسانیم و به زودی شاهد اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده شهر کرج باشیم.

مهدوی کلیشمی خطاب به شهردار کرج تصریح کرد: تجارب موفق در زمینه احداث مسکن اجتماعی بسیار زیاد است؛ بنده بسیار متفاوت تر به این مسأله نگاه می کنم. ما تلاش می کنیم شما شهردار بزرگ و برجسته ای شوید و اقدامات بزرگی انجام دهید. خواهش بنده این است که حداقل مطالعات این پروژه را آغاز کنید و با ذهنیت قبلی پاسخ ندهید.

آرامستان بهشت علی (ع) آماده بهره برداری است

شهردار کرج درآمد شهرداری در تیر ماه را در مجموع ۱۳۳ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: ۱۱۴ میلیارد تومان درآمد نقدی و ۱۹ میلیارد تومان درآمد از راه تهاتر کسب شده است و ۹۳ درصد رقم نقدی بودجه را پاس کرده ایم؛ اگر همین روند ادامه پیدا کند در نیمه دوم سال جاری وضعیت مناسب تر خواهد شد.

کمالی زاده با بیان اینکه آرامستان بهشت علی (ع) آماده بهره برداری است، اذعان کرد: تلاش ما بر آن بود تا پیکر یکی از شهدای گمنام را در این آرامستان دفن کنیم تا فضا معطر شود اما در حال حاضر آزمایش DNA شهدا در حال انجام است و فعلا این امکان وجود ندارد و آمادگی افتتاح این آرامستان را در هر روزی که تعیین شود داریم

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 113



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها