به گزارش خبرآنلاین، پرمخاطب ترین خبر اقتصادی اردیبهشت ماه سال گذشته خبری در خصوص زمان مناسب برای خرید مسکن بود. حسام عقبایی، نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک در این دوره زمانی در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد:«به اعتقاد بنده از ابتدا تا پایان تابستان اوضاع خرید و فروش و معاملات بهتر خواهد شد و همچنین شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود. »

البته پیش بینی وی در این حوزه اشتباه بود چرا که تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها البته در حد تورم خواهد بود و در حوزه خرید و فروش از میزان تورم عبور نمی‌کند، البته این مسأله در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک شاهد رشد قیمت‌ها نخواهیم بود زیرا ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد به دلیل اینکه در سال ۹۶ رشد قیمت‌ها به میزانی بود که اجازه افزایش ظرفیت قیمت در سال جاری را نخواهد داد.

در این ماه خودرو کم کم تمایل خود برای رشد قیمت را نشان داد و قیمت‌ها بنای افزایش را در بازار گذاشت. زمزمه‌ها در خصوص افزایش قیمت خودروهای تحویل کارخانه نیز بالا گرفت.

دومین خبر پربیننده نیز به حوزه خودرو اختصاص داشت. خبری در خصوص بخشنامه سایپا مبنی بر افزایش قیمت خودروها نیز از پربیننده ترین بخرهای اردیبهشت ماه بود.

اوضاع بازار خرید و فروش خودرو  در سوم اردیبهشت با بخشنامه روز گذشته سایپا در خصوص افزایش قیمت محصولات پارس خودرو بهم ریخته است و کمتر معامله ای انجام می شود. هرچند سایپا چند ساعت بعد از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت ها را ملغی و اعلام کرد فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت ها ندارد اما همین تصمیم چند ساعته باعث شد تا قیمت خودرو ۳ تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کند و هنوز هم خبری از کاهش قیمت ها نیست.

خبر دیگری مبنی بر اینکه سایپا محصولاتش را تا ۱۰ میلیون تومان گران کرد نیز از پربییننده ترین خبرها بود.

کشتی آرای

 چه کسی بدترین پیش‌بینی اردیبهشت ۹۷ را داشت؟

بدترین پیش‌بینی را اعضای صنف طلا و جواهر یا به عبارت دیگر فعالان این بازار داشتند. هم محمد کشتی آرای تاکید کرده بود التهاب ناشی از خروج ترامپ از برجام رفع شده و بازار در حال عادی شدن وضعیت است و هم محمد ولی اعلام کرد: سیر صعودی بهای سکه که بدون هیچ پشتوانه‌ای در حال بالا رفتن است مطمئنا بزودی در یک سراشیبی قرار خواهد گرفت.

 قیمت‌ها نه تنها در بازار متعادل نشد بلکه روز به روز به پیشروی خود ادامه داد به طوری که در آخرین روز اردیبهشت از دو میلیون تومان فراتر رفت.

 

علی دینی

بهترین پیش بینی را چه کسی کرد؟

علی دینی ترکمانی، کارشناس اقتصادی بهترین پیش بینی را در این تاریخ داشت. وی در اردیبهشت ماه در گفتگو با خبرانلاین هشدار داده بود : «اگر نرخ سود بانکی خیلی پایین باشد، تمایل کمتری برای سپرده گذاری در بانکها در مردم ایجاد و سرمایه ها در ملک و خودرو و طلا و ارز انباشت می شود. »

۲۲۳۲۲۳

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 83



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها