به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شکل گسترده ای توسط رسانه های بین المللی و جهانی پوشش داده شد.

خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد هزاران ایرانی امروز دوشنبه (۱۱ فوریه) در مرکز تهران گرد هم آمدند تا چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند؛ زلزله سیاسی ای که به هزاران سال سلطنت شاهان پایان داد و هنوز هم در منطقه طنین انداز است.

به رغم بارش شدید باران جمعیت زیادی به خیابان ها آمده اند. سرودهای انقلابی هم در خیابان ها پخش می شود.

موشک های ساخت ایران هم در مسیر راهپیمایی به نمایش درآمده است.

شب گذشته نیز مردم به پشت بام ها رفتند و شعار الله اکبر سردادند.

خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش داده و نوشت که رئیس جمهور ایران در تجمع ده ها هزار نفر از مردم در میدان آزادی تهران سخنرانی کرد.

رویترز در ادامه نوشت:«حسن روحانی» در این جمع گفت که ایران قدرت نظامی و برنامه موشک های بالستیک خود را به رغم فشارها از سوی کشورهای متخاصم توسعه خواهد داد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت:روحانی در سخنانی در میدان آزادی تهران تأکید کرد: «ما برای ساختن انواع موشک‌ های ضدزره و انواع موشک‌ های پدافند هوایی و انواع موشک‌ های زمین به زمین و دریا به دریا و انواع موشک‌ های هوا به هوا از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت. ما همان راه و قدرت نظامی را ادامه می‌ دهیم.»

خبرگزاری طلوع نیوز

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان گزارش داد مردم ایران در سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی این کشور در سال ۱۹۷۹، در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند.

خیل عظیمی از مردم از نقاط مختلف تهران و در زیر باران به سمت میدان آزادی در این شهر حرکت کردند.

در خیابان ها هم سرودهای انقلابی پخش شد.

خبرگزاری شین هوا

خبرگزاری شین هوای چین گزارش داد صدها هزار ایرانی امروز دوشنبه در راهپیمایی بزرگداشت چلهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

راهپیمایی ها در شهرهای ایران با شعارهای ضد آمریکایی همراه بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی گسترده در تهران شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند.

تظاهرات امسال در محکومیت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها برگزار می شود.

خبرگزاری اسپوتنیک

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار ویدئویی از راهپیمایی امروز در تهران گزارش داد تهرانی ها امروز در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ایران به خیابان ها آمدند.

این خبرگزاری نوشت: در تاریخ ۱۱ فوریه سال ۱۹۷۹،  یعنی روز پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم شاه سقوط کرد و نیروهای حامی انقلاب، پیروزی شان را جشن گرفتند.

نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم گزارش داد در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، ایرانیان در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها  آمده اند.

روزنامه واشنگتن پست 

روزنامه واشنگتن پست نیز از آغاز راهپیمایی گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای سراسر ایران خبر داد.

روزنامه های کانادایی

روزنامه های «نشنال پست» و «ونکور سان» کانادا هم گزارش دادند: از صبح امروز راهپیمایی های همزمان در سراسر ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز شده است.

روسیا الیوم

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم روسیه نیز به پوشش راهپیمایی امروز در تهران و دیگر شهرهای ایران پرداخت و اقدام به انتشار تصاویری به شکل زنده از این راهپیمایی با شکوه کرد.

روسیا الیوم نوشت که تهران و دیگر شهرهای ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد راهپیمایی گسترده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین به نمایش موشک های بالستیک در جریان ایران راهپیمایی اشاره کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ایرانیان به منظور بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی این کشور در سال ۱۹۷۹، در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند.

خیل مردم از نقاط مختلف تهران به سمت میدان آزادی در این شهر حرکت کردند.

میدان انقلاب در این کشور با بالن های بزرگ تزیین شده است.

در خیابان ها هم سرودهای انقلابی در حال پخش شدن است.

سالگرد پیروزی انقلاب، امسال در حالی برگزار می شود که با ازسرگیری تحریم های آمریکا، تنش میان این کشور و ایران افزایش یافته است.

الجزیره

شبکه ماهواره ای الجزیره گزارش داد میلیون ها نفر در سراسر ایران به منظور بزرگداشت چهل سالگی انقلاب ۱۹۷۹ به خیابان ها آمدند و وفاداری خود را به اصول اسلامی کشورشان در حالی نشان دادند که همزمان با ازسرگیری تحریم های آمریکا، فشار اقتصادی و سیاسی  افزایش یافته است.

ایرانیان هر ساله در این زمان در حمایت از انقلاب شان که پس از سرنگونی رژیم شاه توسط آیت الله خمینی (ره) به بار نشست، به خیابان ها می آیند.

در تهران در حالی که باران در حال بارش است، مردم در میدان آزادی تجمع کرده اند و پلاکاردها و پرچم هایی با مضمون شعارهای ضدآمریکایی و ضد سعودی در دست دارند.

المیادین

 خبرنگار المیادین در تهران گزارش داد که میلیون ها ایرانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران شرکت کردند. /جماران

hotnewsجهان5 سال پیش • dahio.com • 53



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها