ترجمه اختصاصی سفرهای عکاسی امی ویتال را به بیش از ۷۵ کشور دنیا کشانده است. عکسهای این خانم عکاس در موزه ها و گالری های سراسر دنیا به نمایش درآمده و در مجلات بین المللی زیای از جمله نشنال جئوگرافیک، Adventure، نیوزویک، تایم و Smithsonian منتشر شده است.

 

به گزارش مجله نوریاتو، ویتال یکی از خبرنگاران شناخته شده و مورد احترام بین المللی است که کارهایش جوایز ورلدپرس فوتو، جایزه POYi، جایزه Lowell Thomas در رشته Travel Journalism، جوایز لوسی، جایزه گزارش های برجسته «دنیل پرل» و همینطور جایزه بهترین عکاس سال انجمن ملی عکاسان خبری را درو کرده است.

 

گزارشهایش نیز بورسیه های زیادی از جمله اولین بورس Inge Morath که توسط مگنوم گرفته است و کارهایش در کشمیر توانست جایزه زنان فوتوژورنالیست کانن را به خود اختصاص دهد. «بنیاد الکسیا برای صلح جهانی» هم از کارهای او در غرب آفریقا حمایت کرده است.

 

ویتال تهیه کننده ارشد محصولات مولتی مدیا در Knight Center for International Media در دانشکده ارتباطات دانشگاه میامی بود؛ جایی که درجه استادی اش را گرفت و بر روی پروژه ای در مورد بارداری زنان و مرگ و میر نوزادان در سیرالئون و نیز موضوع مهاجرت و تغییرات آب و هوایی بنگلادش کار کرد.

 

ویتال که امروز ساکن مونتاناست، عکاس رسمی نشنال جئوگرافیک است و اغلب در آمریکا، اروپا و آسیا ورکشاپ برگزار می کند. و همچنین سفیر برند نیکون هم هست.

 

امی ویتال مجله عکس نوریاتو

بازگشت پانداها به طبیعت

 

یه یه (Ye Ye)، پاندای عظیم الجثه ۱۶ ساله در محوطه آموزشی اش در Wolong reserve واقع در سیچوآن چین دراز کشیده است. توله او، هوآ یان بعد از ۳ سال آموزش در همین مرکز، در طبیعت رهاسازی شد.

 

پاندای عظیم الجثه که زمانی در معرض انقراض بود، امروز فقط آسیب پذیر است؛ یعنی احتمال کمی دارد منقرض شود. تلاش چین برای حذف شکار و مراقبت از زیستگاه پاندا نقش بزرگی در افزایش تعداد این گونه داشته است. دوسوم پانداهای حیات وحش در جنگل های حفاظت شده پر از بامبو در ارتفاعات سیچوآن زندگی می کنند.

 

اساسی ترین دلیل کاهش این گونه جانوری، نابودی بامبو بود که اصلی ترین غذای پانداست و جنگلهای بامبو به زمینهای کشاورزی تبدیل شده بودند.

 

اما تدبیر چین برای احیای زیستگاه طبیعی حیوانات باعث بهتر شدن وضعیت جغرافیایی شد و حیواناتی که در پناهگاه ها پرورش می یافتند، دوباره به حیات وحش برگشته اند.

 

زندگی پانداهای در اسارت نیازمند آموزش چگونگی زندگی در حیات وحش و کنار آمدن با آن است.

 

نوشته بازگشت پانداها به طبیعت

hotnewsعکس6 سال پیش • dahio.com • 179



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها