آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کارکنان این اداره کل در استان البرز افزود: اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین فروشی می‌کند،  بنابراین باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: گام اول انقلاب توسط جوانان برداشته شد و جوانان در تمام مراحل انقلاب پیشگام و پیشرو بودند.

امام جمعه کرج گفت:  گام اول انقلاب با سختی‌هایی چون جنگ و فرقه‌ها همراه بود، و گام دوم انقلاب باید با یک قوه و سرعت بیشتری برداشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تفاوت‌های بیانیه با اطلاعیه و پیام، افزود: بیانیه «گام دوم» چکیده تجربه چهل‌ساله رهبر معظم انقلاب است که باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود آن را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افزایش بدون چشم‌انداز دانشگاه‌ها، تأکید کرد: متأسفانه بدون نگاه سیستمی و جامع دانشگاه‌های بسیاری بدون توجه به خروجی آن تأسیس شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تربیت نیروهای متخصص، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد جا افتاده، حرفه‌ای و امین تربیت کند و به جامعه مخاطب تحویل دهد.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اظهار داشت: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای آن تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج ضمن توصیه به مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای ارائه طرح «فرهنگ مهارت‌آموزی» به شورای فرهنگ عمومی البرز، تأکید کرد: استان البرز باوجود قابلیت‌های بسیاری چون وجود بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز باید پیشتاز فرهنگ مهارت‌آموزی باشد و شروع این طرح باید از البرز آغاز شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پتانسیل بالای استان در مشاغلی چون کشاورزی، باغداری و دامداری، اظهار داشت: با توجه به وجود منابع این مشاغل در استان توسعه آموزش‌های حرفه‌ای این مشاغل کار بسیار مناسبی است.

در  پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان به امضا رسید.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 45



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها