نگارعلی:در دنیای امروز مدرک تحصیلی یکی از فاکتورهای اصلی پیدا کردن شغل است و در کشورهای توسعه یافته نیز این مدارک تحصیلی هستند که در کنار سایر مشخصات موجب ارتقاء شغلی افراد می شوند.

در تمام دنیا دانشگاه و مدارسی هستند که بدون نیاز به پول زیاد می توانید در آنجا درس بخوانید و فارق التحصیل شوید ولی در این میان درس خواندن در برخی از دانشگاه و مدارس به این راحتی ها نیست و نیاز به پول هنگفت دارد. در ادامه به بررسی ده تا از گران ترین آنها خواهیم پرداخت.

دانشگاه طراحی پارسونز

این دانشگاه در حوزه های مختلف معماری، طراحی، فشن و هنرهای تجسمی فعالیت می کند و محصلان در این دانشکده در سطوح مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل اند.

هزینه تحصیل در هر مقطع در این دانشکده تقریبا ۳۹.۰۰۰ دلار است و همراه با هزینه های اضافی مثل کتاب ها و… هزینه تحصیل در این دانشکده به طور تقریبی ۴۳.۰۰۰ دلار تمام میشود و این هزینه ها برای دانشجویانی که در داخل کشور و خارج کشور اند یکسان می باشد.

این دانشگاه در نیویورک قرار دارد و از دانش آموختگان برجسته آن می توان به تام فورد، بلا حدید و منیر شاهرودی فرمانفرمائیان اشاره کرد.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و در ایالت ایلینوی در آمریکا واقع شده است. این دانشگاه به تنهایی با ۸۲ برنده جایزه نوبل در تاریخ عجین بوده‌است.

هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی در این دانشگاه به طور تقریبی ۵۳.۰۰۰ دلار است و در صورت ماندن در پردیس دانشگاه و استفاده از خوابگاه ۱۵.۰۰۰ دلار دیگر به این هزینه ها اضافه می شود.

این دانشگاه یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین در رشته جامعه شناسی و اکولوژی است و تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول هستند نزدیک به ۱۴.۵۰۰ نفر است.

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه جانز هاپکینز قدیمی‌ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی ایالات متحده آمریکا است که در شهر بالتیمور در ایالت مریلند واقع است. این دانشگاه در ۲۲ ژانویه ۱۸۷۶ شروع به فعالیت کرد و به اسم تأمین‌کننده مالی آن جانز هاپکینز نامیده شد.

این دانشگاه در رشته های مختلف انسانی، هنر، علوم اجتماعی، موسیقی، سلامت و مهندسی فعالیت می کند. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه ۵۳.۰۰۰ دلار است.

تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه در حال تحصیل اند به طور تقریبی ۲۳.۰۰۰ نفر است.

دانشگاه دارتموث

دانشگاه دارتموث از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا به حساب می‌آید، و در نیوهمپشر قرار دارد. دارتموث کالج یک کالج خصوصی می‌باشد که در شهر هانوور و در سال ۱۷۶۹ تأسیس شده‌است و از لحاظ قدمت نهمین کالج قدیمی در کشور آمریکا است.

این دانشگاه ۴۰ دانشکده دارد که در حوزه های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پایه فعالیت می کنند و تعداد دانشجویان حصل در این دانشگاه ۶.۳۵۰ نفر است.

هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تقریبا ۵۳.۰۰۰ دلار است.

دانشگاه کلارمونت مک کنا

این دانشگاه در کلارمونت آمریکا واقع شده است و تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه در رشته های فیلم سازی، شناخت ادیان، روان شناسی و مطالعه آسیا و آمریکا تحصیل می کنند تقریبا ۱.۳۰۰ نفر است.

این دانشگاه همچنین در فهرست ۱۰۰ دانشگاه گران قیمت آمریکا نیز قرار دارد و هزینه تحصیل در آن تقریبا ۵۳.۰۰۰ دلار است.

دانشگاه جهانی QS

این دانشگاه جهانی در لندن قرار دارد و در رشته های مهندسی، کسب و کار، علوم پایه و پزشکی فعالیت می کند. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند ۲.۳۰۰ نفر است و این دانشجویان از ۵۰ کشور مختلف به این دانشگاه آمده اند.

هزینه گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه نزدیک به ۱۰.۰۰۰ یورو است. این دانشگاه در دو حوزه تکنولوژی و کسب و کار خیلی سرآمد است.

موسسه فناوری فدرال سوئیس

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ، یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان است که در شهر زوریخ قرار گرفته است. درحال حاضر بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو از ۸۰ کشور جهان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند. جایگاه این دانشگاه در بین برترین‌های جهان، در رشته‌های مهندسی، ردهٔ ۶ جهان و در رشته‌های علوم و ریاضیات، ردهٔ ۱۵ جهان می‌باشد.

هزینه تحصیل در این دانشگاه در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴۸.۰۰۰ دلار است.

دانشگاه نیوساوث ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیا، واقع در نیو ساوت ولز، حومه کنزینگتون در شهر سیدنی است که در سال ۱۹۴۹ تأسیس شده‌است. این مرکز علمی علاوه بر عضویت در گروه ۸، دارای ۸ دانشکده بوده و به ارائه رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازد.

بیش از ۵۳.۰۰۰ نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند و هزینه تحصیل در این دانشگاه بستگی به رشته تحصیلی متفاوت است.

دانشگاه باکینگهام

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی در منطقه باکینگهام انگلستان است و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به جای اینکه ۳ سال زمان ببرد دو سال طول می کشد.

این دانشگاه در رشته های حقوق، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم پایه و کسب و کار فعالیت می کند و هزینه تحصیل در این دانشگاه از ۱۱.۰۰۰ تا ۳۶.۰۰۰ یورو است.

دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک مشهور به NYU، تأسیس ۱۸۳۱، بزرگترین دانشگاه خصوصی ایالات متحده آمریکا بوده و در نیویورک واقع است. در سال ۲۰۱۸ دانشگاه نیویورک در رتبه‌بندی جهانی که توسط مؤسسه تایمز، رتبه‌بندی شانگهای و یواس نیوز اند ورلد ریپورت انجام شد در میان ۴۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

این دانشگاه ۴۰۰ دانشکده داره و شهریه ای که دانشجویان پرداخت می کنند وابسته به رشته ای است که در آن تحصیل می کنند.

۲۲۳۲۲۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 85



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها