“شبکه جهانی علیه بحران‌های غذایی” در گزارش سالانه خود نوشت: جنگ و ناامنی عامل وضعیت محرومیتی است که ۷۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ با آن مواجه شدند.

اعضای “شبکه جهانی علیه بحران‌های غذایی” شامل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه غذای جهانی و اتحادیه اروپا است.

لوکا روسو، تحلیلگر بحران‌های غذایی فائو هشدار داد که میلیون‌ها نفر در معرض خطر رسیدن به مرحله بحرانی و وخیم‌تر از آن هستند. وی به بنیاد تامسون رویترز گفت: افرادی وجود دارند که در آستانه دچار شدن به ناامنی غذایی قرار دارند. وضعیت ۱۴۳ میلیون نفر به حدی شکننده است که وقوع یک خشکسالی آن‌ها را دچار بحران غذایی خواهد کرد. مگر این که تلاش زیادی شود و با رفع عواملی که آن‌ها را به وضعیت وخیم می‌کشاند، به این افراد کمک شود در غیر این صورت شمار آن‌ها احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد.

بحران غذایی

از میان کشورهایی که در سال ۲۰۱۸ با بحران غذایی مواجه شدند، یمن بدترین وضعیت را داشت و حدود ۱۶ میلیون نفر از مردم این کشور پس از چهار سال جنگ، به کمک غذایی فوری نیاز داشتند. پس از آن جمهوری کنگو با ۱۳ میلیون نفر و افغانستان با ۱۰.۶ میلیون نفر قرار گرفتند.

به گفته روسو، بدون کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی این وضعیت وخامت بیشتری پیدا می‌کرد و شمار مردم گرسنه در یمن به بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌رسید.

برای سومین سال متوالی است که شمار مردم دچار بحران غذایی به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است اما اندکی کم‌تر از ۱۲۴ میلیون نفر نیازمند کمک غذایی در سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

این کاهش به دلیل این است که در سال ۲۰۱۸ کشورها سطح مشابه خشکسالی، سیل، افزایش دمای هوا و باران‌های نامنظم که در سال ۲۰۱۷ تجربه کردند را نداشتند.

با این حال در این گزارش خاطرنشان شده که شوک‌های جوی و جنگ‌ها هم‌چنان عامل گرسنگی در سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، خشکی آب و هوا و پدیده جوی ال نینو احتمالاً روی جنوب آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب تأثیر خواهد گذاشت و نیازهای پناهندگان و مهاجران در بنگلادش و سوریه بالا خواهد ماند.

۱۷۲۲۴

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 39



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها