دانش آموزان زیادی هر ساله برای پذیرفته شدن در این مدارس به رقابت می‌پردازند و تنها تعداد کمی از آن‌ها موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان می‌شوند. امروز در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در رابطه با تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم با شما در میان بگذاریم و راهکارهای قبولی در این مدارس را بررسی کرده و در پایان بهترین آموزشگاه تیزهوشان را به شما معرفی نماییم.

چرا مدارس تیزهوشان گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل هستند؟

به طور کلی می‌توان مدارس موجود در کشور را به چهار دسته تقسیم کرد؛ مدارس دولتی، نمونه دولتی، غیرانتفاعی و تیزهوشان. معمولا به دلیل کیفیت بالاتری که مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی دارند، خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندانشان به این مدارس بروند و مدارس نمونه دولتی و دولتی در اولویت‌های بعدی قرار دارند. سطح مدارس تیزهوشان و برخی از غیرانتفاعی‌های برتر تقریبا در یک سطح است و تنها تفاوت موجود، شهریه مدارس است.

طبق آخرین اخبار جمع آوری شده، شهریه مدارس در سال 1401-1402 در مقطع دوازدهم که گران‌ترین مقطع تحصیلی به شمار می‌رود، در مدارس تیزهوشان چیزی در حدود 20 میلیون تومان بوده است؛ این در حالی است که طبق شنیده‌ها در برخی از مدارس غیرانتفاعی شهریه ی مقطع دوازدهم بسیار بالاتر است!

بنابراین می‌توان گفت اگر شما در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوید، شهریه شما کاهش محسوسی خواهد داشت. پیشنهاد ما به دانش آموزان این است که حتما اولویت خود را برای قبولی در تیزهوشان بگذارند و حتی اگر لازم است، در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان نهم به دهم و یا ششم به هفتم شرکت نمایند و در صورت عدم قبولی، آنگاه به سراغ مدارس دیگر بروند.

چگونه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شویم؟

چگونه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شویم؟ - بررسی آموزشگاه های معتبر برای قبولی در آزمون تیزهوشان

معمولا بهترین راهکاری که برای قبولی در آزمون تیزهوشان پیشنهاد می‌شود، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون است. در کنار این کلاس‌ها داشتن یک برنامه ریزی دقیق و اصولی، اطلاع از منابع آزمون و تلاش و پشتکار مضاعف و در نهایت توکل به خدا کمک زیادی به قبولی شما در آزمون ورودی خواهد کرد. در ادامه برخی از موارد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

1) منابع آزمون تیزهوشان

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل سوالات هوش و استعداد تحلیلی ششم می شود که به منظور سنجش هوش، خلاقیت و استعداد دانش آموزان انجام می شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت هیچ سوال مستقیمی از مباحث درسی پایه پنجم و ششم در آزمون مطرح نمی‌شود. بنابراین اگر شما از این مباحث بی اطلاع باشید، عملا شانسی برای قبولی نخواهید داشت.

در مقابل آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر مباحث هوش و استعداد تحلیلی شامل سوالات استعداد تحصیلی نیز هست. منظور از استعداد تحلیلی دروس قرآن و معارف اسلامی، مطالعات اجتماعی، ریاضی، علوم، زبان و ادبیات فارسی است که از پایه هشتم و نهم دانش آموزان مطرح می‌شود.

2) برنامه ریزی دقیق و اصولی

متاسفانه یکی از مشکلات دانش آموزان که اکثرا با آن مواجه هستند، عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی است. برخی دانش آموزان برای خودشان برنامه ریزی می‌کنند و بدون هیچ تعهدی به آن پیش می‌روند و حتی گاهی برنامه آن‌ها هیچ منطق و اصولی ندارد! در برخی از مدارس، مشاورین به دانش آموزان برنامه می‌دهند که این برنامه نیز چون به صورت شخصی نیست و توانایی‌های دانش آموز در آن لحاظ نشده است، کاربردی ندارد. شما باید با توجه به توانایی‌های خودتان با کمک یک مشاور کاربلد و دلسوز، برنامه ریزی کنید و به این ترتیب پس از چند برنامه، خودتان نیز می‌توانید برنامه ریزی درسی‌تان را انجام دهید.

3) تلاش و پشتکار مضاعف

دانش آموزان برای قبولی در آزمون باید تلاش و پشتکار خود را دو چندان کنند و هر چقدر در سال‌های قبل درس می‌خوانند، میزان آن را به تدریج افزایش دهند.

4) از پایه ششم به هفتم شانس خود را امتحان کنید

طبق تجربه سال‌های گذشته قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب ساده‌تر از قبولی در تیزهوشان نهم به دهم است؛ زیرا ظرفیت مدارس تیزهوشان برای مقطع متوسطه دوم کمتر می‌شود و همچنین تعداد داوطلبان نیز افزایش می‌یابد. جالب است بدانید که اگر در تیزهوشان ورودی هفتم پذیرفته شوید، دیگر لزومی به شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ندارید و تنها با شرط معدل بالای 18 می‌توانید وارد مقطع متوسطه دوم در تیزهوشان شوید.

ویژگی آموزشگاه‌های قابل اعتماد برای قبولی در آزمون تیزهوشان

موسسات و مراکز مختلفی در سطح کشور وجود دارند که مباحث آزمون تیزهوشان را تدریس می‌کنند اما به نظر شما بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند!؟ برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها که توسط شرکت کنندگان و اولیا ذکر شده اند را با هم بررسی کرده ایم.

1) کیفیت بالای اساتید

به جرئت می‌توان گفت نیمی از کلاس‌های آمادگی بستگی مستقیم به دبیران دارد و در صورتی که از دبیران متخصص در زمینه آمادگی آزمون استفاده شود، تقریبا نیمی از راه قبولی را خواهید رفت.

2) انتخاب کلاس حضوری و آنلاین

در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانش آموزان به دلیل آنلاین شدن کلاس‌ها دچار مشکل شدند و افت زیادی در درس هایشان به وجود آمد. با انتخاب کلاس‌های حضوری این امکان را دارید که این افت را تا حد زیادی جبران کرده و با آمادگی کامل در آزمون تیزهوشان شرکت نمایید.

3) امکانات و خدمات جانبی

یکی از موارد مهمی که بعضا باعث اختلاف بین شهریه کلاس‌های آموزشگاه‌های مختلف خواهد شد، امکانات و خدمات جانبی همچون پشتیبان تحصیلی، آزمون شبیه‌ساز، کتاب و جزوه، کلاس تحلیل آزمون، کلاس رفع اشکال و … است. وجود یا عدم وجود این امکانات نیز در معتبر بودن یک آموزشگاه برای تیزهوشان اهمیت دارد.

4) آمار قبولی بالا

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام ثبت نام در موسسات تیزهوشان باید در نظر داشته باشید، تعداد نفرات پذیرفته شده در آزمون ورودی تیزهوشان در سال‌های گذشته است.

برای قبولی در تیزهوشان به کدام آزموشگاه برویم؟

برای قبولی در تیزهوشان به کدام آزموشگاه برویم؟ - بررسی آموزشگاه‌های معتبر برای قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که گفتیم آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی زیادی در کشور وجود دارد و انتخاب یکی از آن‌ها، بدون تحقیق، کار نسبتا دشواری است. با توجه به نکات و معیارهای گفته شده فوق و همچنین نظرات دانش آموزان سال‌های گذشته، یکی از بهترین موسسات و آموزشگاه‌های تیزهوشان در کشور، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است. این موسسه آمار بالای 80 درصد قبولی در تیزهوشان داشته است و یکی از موفق‌ترین مراکز آموزشی تیزهوشان در سال‌های اخیر بوده است.

کلاس‌های موسسه موفقیت به سه شکل حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار شده و شما می‌توانید با توجه به موقعیت و شرایط خود یکی از آن‌ها برگزینید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از طرح‌های موسسه موفقیت به وب سایت این موسسه به نشانی آموزش سنتر مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و نکات مفیدی را آموخته باشید. ورود به مدارس برتر از جمله تیزهوشان، می‌تواند اهمیت زیادی در آینده شما داشته باشد و آینده شما را تغییر دهد. اگر در این مورد سوال و یا ابهامی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. همچنین اگر تجربه‌ای در زمینه آزمون تیزهوشان دارید، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 12 ماه پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها