ترجمه اختصاصی نوریاتو: تورم بیش از حد و ضعف اقتصادی رو به افزایش در ونزوئلا باعث شیوع موج جدیدی از وقوع جرم شده است که انگیزه اصلی آن رفع احساس گرسنگی و اجتناب از قحطی است

 

در ونزوئلا، فروپاشی اقتصاد و در پی آن کمبود منابع غذایی، باعث شیوع نوع جدیدی از جرم شده است: جرایم گرسنگی. تورم کنترل نشده ( ۱۰۰۰۰۰۰% در سال ۲۰۱۸) به این معنی است که قیمت‌ها هر هفته دوبرابر می‌شوند و حتی افراد شاغل با درآمد ثابت هم نمی‌توانند اقلام اولیه خودشان را تهیه کنند.

 

مطالعه بیشتر: چمدان مکزیکی

 

جرایم گرسنگی

ماریا کاسترو، ۳۷ ساله، درحال آماده کردن غذا در خانه موقتی خودش در کاراکاس. جوانترین دختر او، در یک سالگی بر اثر گرسنگی جان خودش را از دست داد. “وقتی من او را به بیمارستان بردم، دکتر به من گفت باید به او گوشت یا مرغ می‌‎دادم، ولی چطور می‌توانستم مرغ بخرم؟”

 

جرایم ناشی از گرسنگی

رکسانا گترز، ۱۹ ساله، در حال مراقبت از پسرش. با اینکه او و همسرش کارلوس، یک شغل ثابت داشتند، پیدا کردن غذا برای آن‌ها خیلی سخت بود و همین باعث شد کارلوس به دزدیدن موتورسیکلت روی بیاورد. کارلوس الان در زندان است و رکسانا هم منتظر به دنیا آمدن دومین فرزندشان است.

 

آخرین تحقیقات شرایط زندگی، گزارش می‌دهد که ۸۹٫۴% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اذعان داشته‌اند که درآمد آن‌ها برای خرید مواد غذایی کافی نیست و ۶۱% هم گزارش داده‌اند که شب ها گرسنه می‌خوابند. یک گزارش از چیاریتاس اعلام کرده است که برای تهیه مواد غذایی لازم برای زنده ماندن، باید ۹۸ برابر حداقل حقوق فعلی، به مردم تعلق بگیرد.

 

مطالعه بیشتر: ۳۰ سال عکاسی خبری یانیس براکیس

 

جرم به دلیل گرسنگی

یک مادر بزرگ در حال غذا دادن به نوه خودش در آشپزخانه خیریه که توسط افراد داوطلب و یک ان‌جی‌او دایر شده است. اغلب یکی از اعضای خانواده غذا نمی‌خورد تا بقیه اعضای خانواده بتوانند کمی بیشتر بخورند.

 

فراگیر شدن شکم خالی، یک موج جدید از جرم‌هایی که انگیزه اصلی آن‌ها رفع گرسنگی است را آغاز کرده است. رشد این جرم‌ها که با عنوان جرایم گرسنگی شناخته می‌شوند، توسط ان‌جی‌اوهایی مانند دیدبان خشونت ونزوئلا ردیابی شده است. در کشوری که تقریبا همه جرم‌ها بدون مجازات می‌مانند و ارزش پول از کاغذی که روی آن چاپ می‌شود کم تر است، جرایم گرسنگی به یک راه حل مناسب برای رفع گرسنگی تبدیل می‌شوند. پدرها شبانه برای دزدیدن موتورسیکلت بیرون می‌روند و گنگسترها با غذا دادن به افراد جوان، آن‌ها را استخدام می‌کنند. جرم و ناامنی در حال افزایش است و دزدی و آدم‌بایی تبدیل به یک شغل مهم شده است. نتیجه مستقیم این موضوع در خیابان مشخص است: در ۱۲ ماه گذشته، ۱۳۳۱ نفر در ونزوئلا کشته شده‌اند و هر روز ۷۳ ونزوئلایی به شکل دردناکی می‌میرد.

 

مطالعه بیشتر: از شانته لوپ تا شرق هند با هنری کارتیه برسون

 

قحطی ونزوئلا

محله پیتار، کاراکاس. با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، این محله خطرناکترین محله حاشیه‌ای ونزوئلا است. اکثر جرایم خشونت‌آمیز در محله‌های حاشیه‌ای رخ می‌‎دهد محل زندگی آسیب‌پذیرترین افراد و کسانی است که سخت‌ترین ضربه‌ها را از بحران خورده‌اند.

 

ونزوئلا

یک سگ قحطی زده روی زمین خوابیده است. براساس آمارهای ENCOVI، ۶۴% از مردم در سال ۲۰۱۷ دچار کاهش وزن شده‌اند.

 

گرسنگی در ونزوئلا

صف مردم برای خرید گاز. صف‌های بی پایان به یکی از واقعیت‌های زندگی مردم ونزوئلا که در تلاش برای پیداکردن اقلام کمیاب هستند تبدیل شده است. در اکثر مواقع بار نمی‌رسد و یا برای همه کافی نیست. برخی مواقع نیز مردم مجبور هستند برای خرید همه اقلام موردنیاز به چندین فروشگاه مختلف مراجعه کنند.

 

مطالعه بیشتر: اینستاگرام در عصر طلائی هلند

 

قحطی در ونزوئلا

فردی، ۱۶ ساله، عضو یک گروه آدم‌ربایی در خانه امن در یکی از محله‌های حاشیه‌ای کاراکاس. او هنگامی که این گروه پیوست که متوجه شد:”اوضاع خانه رو به وخامت رفته بود. من می‌دیدم که مادرم در حال دست و پا زدن برای خرید آرد، برنج و… است. همینجا بود که تصمیم گرفتم به گروه بپیوندم تا بتوانیم برای برادرهای کوچکترم غذا بخریم. من اول با دزدی شروع کردم ولی الان تفنگ دارم.”

 

جرایم ناشی از گرسنگی

 پلیس حین یک عملیات در لاکروز. بحران اقتصادی و تورم بیش از حد باعث افزایش جرم و جنایت و ناامنی کشور شده است. طبق آمارها ونزوئلا اکنون دومین کشور خطرناک دنیا است.

جرایم گرسنگی

یک زن در مراسم تشییع همسر خودش کیبر کوبرو، ۲۵ ساله، گریه می‌کند. او که پدر یک دختر کوچک بود برای پیدا کردن مواد غذایی، به همراه دو دوست دیگر برای دزدی به یک رستوران رفت. آن‌ها گیر افتادند و حین فرار توسط افسرهای پلیس به قتل رسیدند.

 

گرسنگی

پلیس یک مرد بی خانمان را که به خاطر چاقو زدن به یک نفر مضنون است را بازرسی می‌کند. دزدی از آن جایی که اغلب مواقعی که قربانی می‌کند به قتل منجر می‌شود، تبدیل به یکی از دلایل اصلی نگرانی شده است.

نوشته بررسی جرایم ناشی از قحطی اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 161



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها