چهار نفر از عکاسان برگزیده جشنواره ملی عکس معدن به همراه محمد اسلامی راد عکاس پیشکسوت به پاس یک عمر فعالیت، در آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس معدن، نشان کیمیا را دریافت کردند.

 

به گزارش مجله نوریاتو به نقل از ایرنا، جشنواره عکس کیمیا با هدف گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی راه‌اندازی شد و دومین دوره آن با موضوعات «انسان و معدن»، «شکوه معدن و صنایع معدنی»، «ایمنی و محیط زیست در معدن» و «صنایع معدنی» برگزار و نمایشگاه ۴۵ عکس منتخب آن در خانه هنرمندان ایران برگزار ‌شد.

 

**تاثیر یک عکس بیش از ده ها سخنرانی

 

مهدی کرباسیان مدیرعامل پیشین سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در آیین اختتامیه جشنواره عکس معدن اظهار کرد: تاثیر یک عکس از معدن، بیش ازده‌ها سخنرانی است و شناخت هنرمند در حوزه معدن نشان داد که این تصاویر می تواند تاثیری زیادی برمردم و اقتصاددانان داشته باشد.
کرباسیان به نقش هنر در ارتباط با جامعه و صنعت اشاره کرد و گفت: زیبایی شناسی بخشی از فطرت انسان است که با شنیدن صوت زیبا، و نگریستن به منظره ای زیبا به فطرت خویش باز می گردد و نشان می دهد زیبایی در ذات انسان سرچشمه دارد.

 

وی گفت: معدن همیشه به عنوان یکی از مشاغل سخت در همه جای جهان شناخته شده است و زمانی که این کار سخت با هنر به تصویر کشیده شود هم جایگاه معدن و هم زحمات معدنچی ها مشخص می شود و در نهایت به تصمیم صحیح مسولین منجر خواهد شد.

 

کرباسیان با اشاره به نقش هنر در جامعه افزود: ایران و ایرانی با هنر زیسته است و فیلم های دفاع مقدس توانست با گوشت و پوست و استخوان، رشادت های رزمندگان را نشان دهد و همچنین در انقلاب های جهان که موفقیت حاصل شده نقش هنرمندان ستودنی است.

 

مدیرعامل پیشین ایمیدرو با اشاره به حجم گاز، نفت، معادن و نیروی جوان در کشور گفت: اگر ده درصد از توجهی که به خودرو است به معدن می شد معدن می توانست پر رونق تر باشد و این یکی از مشکلات اقتصاد کشوراست.

 

وی افزود: معدن یک نعمت الهی است که قبل و بعد از انقلاب مغفول مانده است درحالی که توسعه کشورهای پیشرفته که معدن ندارند وابسته به معادن کشورهای دیگر بوده است.

 

مجید مصاحبی دبیر دومین دوره‌ی جشنواره گفت: معمولا معدن به عنوان چهره ای سخت در نگاه عموم جا افتاده است و هنر می تواند با به کارگیری از زوایای زیبا و هنرمندانه ارتباط بین جامعه و صنعت را برقرار کند و همینطور بانک عکسی غنی از این تصاویر حاصل می شود که امکان استفاده در آینده را مهیا می کند.
وی افزود: این اتفاق به پیوند صنعت و هنر منجر می شود و امیدوارم در سالهای آینده با قدرت بیشتری ادامه حیات دهد و نکات منفی آن در سالهای آینده از بین برود.

 

**ترمزها را از جلوی پای عکاسان بردارید

 

در این جشنواره از «محمد اسلامی راد» عکاس پیشکسوت که سالهاست در حوزه عکاسی فعالیت دارد و تصاویر سیاه و سفید وی از نوع زندگی معدنچی ها از یک اثر هنری به یک اثر پژوهشی بدل شده است تقدیر به عمل آمد و نشان کیمیا به ‌وی اهدا شد.

 

محمد اسلامی راد گفت: ثبت این تصاویر یک ضرورت است و این تصاویر بخشی از زندگی مردم کشور است که در آینده بسیار آموزنده خواهد بود.

 

وی افزود: تلفیق صنعت و هنر می تواند زندگی بهتری را به بار آورد و ما مدیون این صنعتگران هستیم که قلب های بزرگی دارند و باید ترمزها را از جلوی پای عکاسان برداشت تا ثبت دقیق از زندگی مردم در جامعه حاصل شود.

 

در این مراسم «فرناز دمنابی»، «مجید محمدی»، «شعبانعلی بهرامی» و «فرجاد جولانی» به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند و نشان کیمیا را دریافت کردند.

 

ایمیدرو با هدف استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان برای گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین ایجاد ارتباط بین اهالی فرهنگ و هنر با مسئولان دومین جشنواره ملی عکس معدن را برپا کرد.

 

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی عکس معدن، از ۱۸ آبان تا ۲۸ همین ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار و مراسم اختتامیه آن با حضور مهدی کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت، هادی مظفری، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان صنعت و بخش معدن در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

 

نوشته برگزیدگان جشنواره عکس معدن معرفی شدند

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 133



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها