در مورد بلوترو  چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید تزریق بلوترو آشنایی دارید؟ چه کسانی می توانند از این فیلر استفاده کنند. بلوترو یک فیلر بر پایه هیالورونیک اسید است. این نوع فیلر مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، برای اصلاح چین و چروک های صورت است. این ماده همین طور می تواند روی لب ها و ناحیه زیر چشم استفاده شود. آثار آن بلافاصله ظاهر می شود و ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارد. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی روژان به بررسی این نوع فیلر می پردازیم. همچنین در مورد موارد کاربرد بلوترو و نحوه عمل آن با هم صحبت خواهیم کرد.

بلوترو چیست؟

این یک نوع فیلر قابل تزریق است که می تواند چین ها را صاف، پوست را جوان و پیری مربوط به از دست دادن حجم را اصلاح کند. جز اصلی ترکیب آن، هیالورونیک اسید (HA) می باشد که ترکیبی است سازگار با بافت های زنده بدن که به طور طبیعی در پوست یافت می شود. سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا، بلوترو بالانس را برای اصلاح چین و چروک های ملایم تا شدید صورت در سال ۲۰۱۱ تایید کرد.

پرکننده های پوستی

بلوترو چطور عمل می کند؟

هیالورونیک اسید یک ترکیب هیدروفیلیک است. به این معنی که گرایش به جذب آّب دارد. وقتی این فیلر تزریق شود، طی فرآیندی مکانیکی حجم اضافه می کند و آب را از بافت های اطراف می کشد، اثر پرکنندگی را افزوده و پوست را آبرسانی می کند.

انواع این نوع فیلر

محصولات عضو خانواده بلوترو ، در ساختار پایه ای مشابهی مشترک هستند مثل فیلرهای با پایه  HA با مقداری تغییر، که هر محصول را برای استفاده های خاص مناسب تر می کند.

بلوتر بالانس یا پایه

برای چین و چروک های متوسط تا عمیق، این تنها محصول بلوترو است که توسط FDA برای مصرف در آمریکا تایید شد.

بلوترو قوی (اینتنس)

قابلیت کشسانی بالاتر و ظرفیت پرکنندگی بیشتر برای چین های عمیق

بلوترو ملایم (سافت)

غلظت ضعیف تر برای چروک های ظریف و خطوط مناطق حساس پوست

بلوترو حجم (والیوم)

کشیدگی و تاثیرات حجم دهندگی بیشتر جهت بازگرداندن حجم در گونه ها، شقیقه ها و چانه

بلوترو آبرسان (هیدرو)

شامل گلیسیرین اضافی برای آب رسانی بهتر پوست

بلوترو قوی، ملایم، والیوم و هیدرو هنوز در آمریکا تایید نشده اند ولی در سایر کشورها مصرف می شوند.

بررسی علل و فواید تزریق فیلر در صورت و اطراف چشم

مناطق درمان با بلوترو

HA در این نوع فیلر، برای دادن قابلیت ارتجاعی بیشتر به آن اصلاح شده است، ضمن اینکه دارای غلظت ضعیفی است که به طور ویژه آن را برای ترمیم چین و چروک های ظریف مناسب می سازد.

  • خطوط خنده : خط هایی که از گوشه بینی تا لب ها ادامه دارد.
  • خطوط عمودی لب و گوشه لب : چروک های عمودی و افقی دور لب ها
  • خطوط گوشه دهان : خط هایی که از گوشه ی لب امتداد پیدا کرده اند.
  • چروک های چانه : با افزودن حجم، این نوع فیلر می تواند این چروک های عمیق را محو کند.
  • ناحیه ی زیر چشم ها و خطوط پنجه کلاغی (چروک های دور چشم) : بلوترو ملایم برای استفاده در این نواحی بهتر است.
  • گونه ها : بلوترو والیوم برای افزایش حجم این ناحیه مناسب تر است.
  • جای جوش : اسکار های کهنه و قدیمی می تواند از تاثیرات بلوترو برای صاف و پر کردن بهره ببرند.

آیا شما گزینه خوبی برای این نوع فیلر هستید؟

اکثر بزرگسالان در هر سنی با چروک های ملایم تا عمیق صورت، گزینه مناسبی برای این نوع فیلر، هستند ولی برای کسانی که سابقه ی واکنش های آلرژیک شدید و حساسیت های آنافیلاکسی دارند، ممنوع شده است.

این نوع فیلر ممکن است حاوی مقادیر کمی از پروتئین های باکتریایی مثل HA باشد که توسط باکتری برانگیخته می شوند. افراد حساس به چنین پروتئین هایی نباید این نوع فیلر را دریافت کنند.

عملکرد

درمان به وسیله این نوع فیلر، یک عمل سرپایی ساده است که در مطب پزشک انجام می شود. زمان صرف شده برای این عمل بین ۱۵دقیقه تا یک ساعت می باشد.

پزشک شما با ضد عفونی کردن پوست و به کار بردن بی حسی موضعی کار را شروع می کند. لیدوکائین یک بی حس کننده موضعی تزریقی است که می تواند برای بی حس کردن ناحیه درمان استفاده شود.

این نوع فیلر، از طریق یک سرنگ با سوزن نازکی که ممکن است کمی ناراحتی ایجاد کند، تزریق می شود. سپس ناحیه به آرامی ماساژ داده می شود تا فیلر به طور یکنواخت زیر پوست پخش شود.

یک درمان ترمیمی بعد از دو هفته می تواند آثار خود را نشان دهد و اثرات را ماندگارتر کند. اگر می خواهید نتایج به قوت خود باقی بمانند، ممکن است هر شش ماه یکبار به جلسات اضافی برای درمان مجدد نیاز پیدا کنید.

اکثر مردم نتایج خوبی با استفاده از یک یا دو سرنگ بلوترو می گیرند. بسته به ناحیه و اهداف درمان، پزشکتان تصمیم خواهد گرفت که چند سرنگ لازم دارید.

بررسی علل و فواید تزریق فیلر در صورت و اطراف چشم

بهبودی پس از تزریق بلوترو

حساسیت، قرمزی یا تورم در محل تزریق قابل انتظار است. این وضعیت ممکن است طی مدت چند روز از بین برود. همچنین گذاشتن کیسه یخ روی محل می تواند حالات به وجود آمده را تسکین داده و به روند بهبودی کمک کند.

زمانی برای استراحت لازم نیست و شما می توانید بلافاصله به فعالیت های روزمره تان ادامه دهید. بهتر است از فعالیت های شدید، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، مصرف الکل، آسپرین و داروهای ضد التهاب استروئیدی تا ۲۴ ساعت اول پس از درمان بپرهیزید.

این فیلر چقدر ماندگار است؟

باید بلافاصله پس از درمان آثار آن را مشاهده کنید. چون این نوع فیلر، از سایر فیلرهای بر پایه هیالورونیک اسید رقیق تر است، به لحاظ متابولیسمی سریع تر تغییر می کند.

  • برای خطوط خنده و چروک های دور لب، اثر آن می تواند ۶ تا ۹ ماه دوام داشته باشد. اگرچه برخی تحقیقات دوره طولانی تری را نشان داده اند. در بررسی که روی ۱۱۸ نفر از افرادی که با بلوترو بالانس درمان شده اند انجام شد، ۸۰ درصد از آنها حداقل تا ۱۲ ماه، نیازی به تزریق مجدد نداشتند و اثر فیلر روی صورتشان از بین نرفته بود. بلوترو اینتنس ممکن است حتی طولانی تر باقی بماند.
  • برای ناحیه ی زیر چشم، آثار فیلر می تواند تا یک سال باقی بماند. در یک مطالعه کلینیکی، ۴۹ نفر از افراد با بلوترو بالانس درمان شدند که ترمیم ناحیه ی زیر چشم ۲۷ نفر از آنها تا ۱۰ ماه بعد از تزریق حفظ شد.
  • برای لب ها، تاثیرات می تواند تا ۶ ماه ماندگاری داشته باشد که بلوترو سافت بیشتر هم ممکن است بماند.
  • برای افزایش حجم گونه ها، اثر فیلر ممکن است تا یک سال یا بیشتر باقی بماند. بلوترو والیوم حتی بیشتر هم می تواند اثر خود را حفظ کند.

اکثر تحقیقات کلینیکی که ماندگاری بولترو را ارزیابی می کنند، روی بلوترو بالانس برای ترمیم چروک های دور دهان تمرکز داشتند. برای مصرف سایر محصولات بلوترو و دیگر برندها هم که اکثرا بر اساس تجربه های شخصی پزشکانی است که محصولات را استفاده می کنند، برآوردهایی به دست آمده است.

ایمنی و عوارض جانبی بلوترو

بلوترو از تاریخچه خوبی به جهت ایمنی برخوردار است. اکثر عوارض جانبی آن خفیف و بدون نیاز به درمان هستند.

عوارض جانبی رایج شامل:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی
  • درد
  • خارش
  • تشکیل برآمدگی

این واکنش ها اغلب کمتر از ۳ روز باقی می مانند و بیشتر خود به خود در عرض یک هفته رفع می شوند.

عوارض جانبی که کمتر رایج اند شامل:

  • خشکی پوست
  • بی حسی
  • ایجاد اسکار
  • واکنش های آلرژیک
  • بی رنگ شدن پوست (اثر تیندال)
  • خونریزی زیر پوست (هموتما)
  • تزریق تصادفی داخل رگ خونی که می تواند به مرگ بافت (نکروسیس)، سکته مغزی و یا آسیب دیداری منجر شود.

دکتر شبنم شادابی: بینی خود را بدون جراحی زیبا کنید

سوالات متداول درباره ی بلوترو

آیا بلوترو می تواند منحل شده و درآورده شود؟

بله، اگر از نتیجه ناراضی هستید می توانید تزریقات هیالورونیداز برای از بین بردن آن انجام دهید.

آیا لازم است قبل از تزریق، بلوترو روی پوست تست شود؟

به تست روی پوست نیاز ندارد.

آیا به تکرار درمان نیاز است؟

لزوما نه، اما ممکن است به تزریق مجدد برای دستیابی به نتایج مطلوب و طولانی کردن اثرات درمان نیاز پیدا کنید.

بلوترو به درمان با بوتاکس بتولینوم شبیه است؟

نه، تزریق سم بوتولینوم ماهیچه ها را فلج می کند تا چروک ها را کاهش دهد. درحالی که بلوترو ناحیه ای در زیر پوست را پر می کند.

آیا بلوترو با درد همراه است؟

ممکن است کمی احساس درد کنید، اما نه بیشتر از سایر تزریقات. یک بی حس کننده موضعی یا تزریقی برای ناحیه مورد نظر استفاده می شود تا ناراحتی و درد را کاهش دهد.

بلوترو چقدر هزینه دارد؟

بلوترو بالانس در سرنگ های بسته بندی شده یک بار مصرف که هر کدام شامل ۱ سی سی از بلوترو است، عرضه می گردد. هزینه تمام شده بستگی به تعداد سرنگ های مصرف شده دارد.

در بیشتر موارد، یک الی دو سرنگ، شروع خوبی برای اولین جلسه ی درمان است. خطوط بسیار ظریف می توانند با مقدار کم یعنی نصف یک سرنگ هم ترمیم شوند، در حالی که جهت جایگزینی حجم زیادی از گونه ممکن است به دو سرنگ برای هر طرف نیاز باشد.

مقدار واقعی ای که نیاز خواهید داشت بر اساس ناحیه ی درمان، درجه ی ترمیم مورد نیاز و شرایط پوستتان شخصی سازی شده است.

بلوترو در مقابل والیوما

جوودرم ولیوما یک فیلر با پایه هیالورونیک اسید است که اغلب با بلوترو مقایسه می شود. والیوما تاثیرات لیفتینگ و حجم دهندگی قوی تری دارد که برای جایگزینی حجم در گونه و میانه صورت مناسب تر است. و بلوترو برای ترمیم خطوط بهتر عمل می کند.

بلوترو در مقابل اسکولپرا

اسکولپرا یک فیلر با مکانیزم عملی کاملا متفاوت است؛ این فیلر با تحریک بدن برای ساخت کلاژن طبیعی جدید، با مکانیزم پرکنندگی فیلرهای HA در تضاد است

بلوترو در مقابل رستیلن

رستیلن فیلر HA دیگری است که اغلب برای بالابردن لب ها، صاف کردن چروک ها، و حجم دهی به چانه استفاده می شد. یک مطالعه ی کلینیکی هر دو فیلر را برای ترمیم خط خنده بررسی کرد که بولترو نتایج بهتری به همراه داشت.

برآمد

بولترو بالانس یک فیلر پوستی موثر و ایمن است که برای پر کردن خطوط ظریف و چروک ها عالی است. کوتاه بودن دوره اثر، ایراد اصلی این فیلر است.

drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 150



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها