فصل زمستان، سرما، آنفولانزا و علی الخصوص ویروس کرونا است. احتمالاً‌ شما هم یک قوطی ضدعفونی کننده را در یک دست و یک بطری سفیدکننده در دست دیگر دارید و به فکر ضدعفونی کردن خانه خود هستید. قطعا شما میخواهید محیط منزل خود را ضدعفونی کنید، اما چه کسی می‌تواند در محیطی که پر از مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده است با سلامت کامل نفس بکشد؟

خبر خوب این است که شما برای ضدعفونی کردن خانه خود نیاز ندارید که از مواد شیمیایی استفاده کنید. جدای از هزینه بالای این مواد و کمبود قابل ملاحظه آن در ایران، این مواد می‌تواند خطرات سلامتی دیگری نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است که شما از مواد ضدعفونی کننده خانگی استفاده کنید. در ادامه پنج روش موثر برای ضدعفونی کردن منزل خود می‌آموزید.

تصفیه هوای خانه با سرکه

از کسانی که تجربه ضدعفونی کردن خانه با سرکه را دارد سوال کنید تا به قدرت معجزه آسای سرکه در ضدعفونی کردن پی ببرید. این بدان دلیل است که علی رغم ماهیت بد بویی که دارد، سرکه یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است. این ماده حاوی اسید استیک است که به آن خاصیت ضد میکروبی می دهد و در پاکسازی هوای خانه از ویروس کرونا بسیار عالی عمل می‌کند.

مصارف خانگی سرکه بی‌شمار است. سرکه می‌تواند شیشه‌ها و سطوح فلزی را بدون اینکه خط و خشی در آنها ایجاد کند برق بیاندازد. سرکه همچنین جرم و میکروب‌ها را از سطوحی مانند دستشویی میزداید و برای شستشوی محصولات مختلف عالی است. برای تصفیه هوای خانه با سرکه از سرکه سفید رنگ ساده استفاده کنید.

هیدروژن پراکسید برای ویروس زدایی از خانه

هیدروژن پراکسید برای ویروس زدایی از خانه

شما مطمئناً از پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم قبل از استفاده از بانداژ استفاده کرده اید ، اما آیا می دانید این محصول برای نظافت خانگی و  ضدعفونی کردن نیز عالی است؟ این محصول طبیعی از بین برنده لکه های فرش و لباس است و در کنار سرکه ، یک ترکیب عالی برای وان و کاشی حمام و دستشویی است. برخلاف سرکه، بوی قابل توجهی ندارد و نیازی به رقیق شدن با آب ندارد.

اگر یک بطری اسپری پیدا کنید، می توانید به راحتی از این محلول استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر از اسپری حالت آبپاش استفاده می‌کنید، باید یک بتری تاریک و مات انتخاب کنید. چراکه نور هرگونه خاصیت ضد عفونی کننده هیدروژن پراکسید را از بین می برد.

روغن درخت چای برای ضدعفونی کردن

روغن درخت چای یک روغن اساسی طبیعی است که از برگ درخت Melaleuca استرالیا استخراج می شود. از آنجا که روغن درخت چای به طور طبیعی ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد عفونی کننده است ، معمولاً در مواد آرایشی و مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، اما همچنین در هنگام مخلوط کردن با آب ، پاک کننده خانگی خوبی است.

آنقدر این روغن قوی است که تمام چیزی که شما نیاز دارید چند قطره برای ایجاد یک پاک کننده موثر است. از آن در برنامه های روزمره مانند تمیز کردن میز و کاشی استفاده کنید. همچنین برای ضد عفونی کردن سطوح مستعد کرونا ویروس نیز بسیار موثر است.

جوش شیرین برای ضدعفونی

جوش شیرین برای ضدعفونی

جوش شیرین به خودی خود ضد عفونی‌کننده نیست، اما هنگام ترکیب با سایر ضدعفونی کننده‌های طبیعی مانند سرکه، یک ماده پاک کننده موثر است. جوش شیرین حالت پودری دارد ، بنابراین می توانید آن را با آب مخلوط کرده و یک خمیر قوی و مؤثر تمیزکننده داشته باشید. این خمیر را با آب لیمو مخلوط کنید تا برنج و مس را صیقل دهید و آن را با سرکه ترکیب کنید تا لکه‌ها را از بین ببرد. درست همانطور که برای ضدعفونی کردن یخچال و بوزدایی آن کار می کند ، جوش شیرین در رفع بو از فرش نیز بسیار موثر است.

ترکیب صابون و آب

اگر میخواهید ضدعفونی سبک و ساده داشته باشید و فقط به طور کلی می خواهید خانه خود را تمیز کنید، صابون و آب اصلی ترین پاک کننده سازگار با محیط زیست است. صابون ترکیبی دارد که قادر است روغن و آب را به گونه ای مخلوط کرده و ذرات کثیف را به خود جذب کرده و آنها را از بین برد. بنابراین یک سطل پر از آب گرم و صابو،ن همیشه بهترین گزینه برای تمیز کردن کف ، میز و سایر سطوح خانگی است.

drsalamatسلامت4 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها