یکی از جذاب ترین مواردی که افراد همیشه برای انتخاب شغل یا رشته تحصیلی در نظر می گیرند، آورده مالی (درآمد) آن شغل است. از آنجایی که بیشتر سئوالات درباره تخصص های پزشکی به ویژه فوق تخصص قلب و عروق حول محور درآمد ماهیانه حاصل از این کار میچرخید در این نوشته سعی داریم تا نگاهی به عوامل تاثیر گذار روی درآمد یک فوق تخصص قلب و عروق و در آمد فوق تخصص قلب و عروق  در کشور های مختلف داشته باشیم .

عوامل تاثیر گذار روی در آمد یک فوق تخصص قلب و عروق

قبل از اینکه بخواهیم به صورت مستقیم به درآمد خالص یک فرد با درجه فوق تخصص قلب و عروق اشاره کنیم سعی می کنیم چند عامل مهم که نه تنها در این شغل بلکه در هر شغل دیگری در میزان درآمد تاثیر گذار است اشاره خواهیم کرد.

1 شناخته شده بودن در حوزه مربوطه

شما به عنوان کسی که در حال مطالعه این مطلب هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که شناخته شده بودن نه تنها در حوزه شغلی فوق تخصص قلب و عروق بلکه در هر رشته شغلی دیگری می تواند معجزه کند .

به طور مثال ما در همین تهران فوق تخصص های قلب و عروقی داریم که درآمد ماهیانه شان بیشتر از ماهانه 50 ملیون تومان است و فوق تخصص هایی هم داریم که شاید ماهانه کمتر از 20 ملیون درآمد دارند، متغیری مانند درآمد رابطه مستقیمی با شناخته شده بودن (برندینگ فردی) دارد.

اگر بخواهیم مثال ملموس تری در این باره بزنیم می توانیم به دکتر کامبیز پرآذران فوق تخصص قلب و عروق اشاره کنیم با نگاهی که به وبسایت رسمی دکتر پرآذران انداختیم متوجه شدیم ایشان بورد تخصصی خود را در سال 96 دریافت کردند و سابقه انجام بیش از هزاران آنژیوگرافی از راه دست (رادیال)، از راه پا (فمورال) و از طریق انگشت شست(Snuff Box)  را در سال‌های فعالیت خود دارند و همچنین به عنوان فوق تخصص در بیمارستان نیکان هم فعالیت دارند، با توجه به مواردی که درباره دکتر پرآذران اشاره شد قطعا ایشان درآمد بیشتری نسبت افراد با سابقه کمتر و کمتر شناخته شده تر خواهند داشت.

دکتر کامبیز پرآذران فوق تخصص قلب و عروق

چه چیز هایی باعث شناخته تر شدن می شوند؟

همانطور که در متن اشاره شد سابقه و رضایت بیمارانی که از قبل به یک فوق تخصص قلب  وعروق مراجعه کرده اند می تواند خیلی خیلی در فرآیند برندینگ موثر باشد .

از دیگر مواردی که در این فرآیند تاثیر دارد مقام ها و رتبه های علمی کسب شده توسط متخصص می باشد.

مارکتینگ را در درآمد پزشکان و متخصصان اصلا دست کم نگیرید، وجود بستری برای بیشتر شناخته تر شدن متخصص و به تبع آن بیشتر شدن افراد مراجع و اعتماد بیشتر می تواند در فرایند درآمدزایی به شدت موثر باشد.

2- تجهیزاتی که توسط فوق تخصص قلب و عروق استفاده می شود

یکی از مهم ترین چیز هایی که برای هر فردی بسیار حیاتی است تشخیص پزشک است. از جمله مواردی که بسیار به تشخیص فوق تخصص قلب و عروق کمک می کند می توان به تجهیزات مورد استفاده توسط پزشک اشاره کرد. قطعا پزشک و متخصصی که تجهیزات پیشرفته تری را بر عهده دارد تشخیص های دقیق تری را می تواند  به مراجع ارائه دهد.

مطب دکتر کامبیز پرآذران فوق تخصص قلب و عروق

یکی از چیز هایی که امروزه مراجعین قبل از مراجعه به مطب پزشک به خصوص مطب فوق تخصص قلب و عروق در تهران مورد توجه قرار می دهند کیفیت دستگاه های مورد استفاده است به طور مثال افرادی که جهت تست ورزش یا آنژیوگرافی به فوق تخصص قلب و عروق مراجعه می کنند ترجیح می دهند این تست از طریق دستگاه های track master  آمریکایی انجام شود.

3- زمان صرف شده توسط متخصص

تایم صرف شده توسط متخصص هم بسیار در میزان درآمد فرد موثر است به طور مثال متخصصی که به طور متوسط روزانه از 10 نفر تست ورزش می گیرد و 30 بیمار ویزیت می کند درآمد بیشتری نسب به کسی که از 5 نفر تست ورزش می گیرد و 20 بیمار در روز دارد، خواهد داشت.

خالص درآمد فوق تخصص قلب و عروق

بعد از اینکه به عوامل تاثیر گذار بر درآمد فوق تخصص قلب و عروق اشاره کردیم، وقت آن است که میزان درآمد حداقلی و حداکثری برای این شغل را مشخص کنیم.

حداقل درآمدی که برای این شغل در نظر گرفته شده 20 ملیون در ماه می باشد و برای این شغل حداکثری در نظر گرفته نشده گاها دیده شده برخی متخصصان درآمد بالای 50 ملیون در ماه داشته اند و این یعنی پتانسیل افزایش در آمد در این شغل بسیار زیاد است .

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد عواملی مانند شناخته شده بودن، مارکتینگ، کیفیت تجهیزات مورد استفاده و میزان ساعت فعالیت در میزان در آمد فوق تخصص قلب و عروق موثر است پس در نتیجه نمی توان درآمد دقیق برای این کار اشاره کرد ولی ما سعی کردیم حداقل و حداکثری برای درآمد فوق تخصص قلب و عروق مشخص کنیم .

5/5 – (1 امتیاز)

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها