بیانیه مطبوعاتی 

 

بسم الله الرحمن الرحیم « وَ الَّذِینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ» آیه ۳۹ سوره شورى ،  «و کسانى که هرگاه ستمى بر آنها رسد، تسلیم ظلم نمى شوند و یارى مى طلبند.»

به موجب اصل ۱۴۰ قانون اساسی،‏ اتهام‏ معاونان‏رئیس جمهور در مورد جرایم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ و در دادگاه‏ های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏ شود اما دستگاه قضایی این اصل قانون اساسی را در باره بنده به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور سابق ، نادیده گرفته است.

به موجب اصل ۱۶۵ قانون اساسی، محاکمات باید علنی باشد. تاکید بر علنی بودن محاکم قضایی، بیش از هرچیز موید یک اصل مهم و حساس یعنی آگاهی مردم از چگونگی انجام محاکمات و دفاعیات افراد نسبت به اتهاماتی است که در معرض آن قرار گرفته اند. یک هدف مهم دیگر نیز آن است که هیچ کس نتواند با سوء استفاده از موقعیت خود در دستگاه قضایی و قدرتی که به واسطه اراده ملت در اختیار او قرار گرفته است، به دیگران اتهام ناروا بزند یا او را به ناحق محکوم کند و از حقوق اساسی اش محروم نماید و از این طریق ، ظلم و بی عدالتی را در جامعه رواج دهد.

بنده بارها از دستگاه قضایی درخواست کرده ام تا قانون را در باره بنده اجرا کنند اما عامدانه ، به این درخواست بنده هیچ وقعی گذاشته نشده است. برخلاف قانون ، بنده را بازداشت و به مدت هشت ماه در سلول انفرادی زندانی، بازجویی، بازپرسی، محاکمه و ظالمانه محکوم کرده اند و اینک در اعتراض به حکم صادره در دادگاه شعبه ۶۸ تجدید نظر حضور یافته ام تا به اعتراض بنده رسیدگی شود.

در هیچ کجای قانون آیین دادرسی اجازه داده نشده است دادگاه تجدیدنظر به صورت غیرعلنی برگزار شود و رئیس محترم دادگاه نیز دادگاه اینجانب را علنی اعلام کرده است اما معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگاران ، آشکارا دروغ می گوید و تصریح می کند که رئیس دادگاه علنی بودن دادگاه را اعلام نکرده و بنده (بقایی) هم چنین چیزی را درخواست نکرده ام!

از طرف دیگر شاهد یک نوع فریب کاری غیرقابل کتمان در برگزاری دادگاه تجدیدنظر هستیم. آقای قاضی “مسعودی مقام” اعلام کرده است که دادگاه علنی است و برای اثبات ادعای خود درب اتاق دادگاه را هم باز می گذارند در حالی که درهای سالن را به روی آمد و شد مردم بسته اند و در همین حال به هیچ کس اجازه حضور در دادگاه را نمی دهند!

بنده اعلام می کنم که کاملا بیگناه هستم و تحت ظلمی فاحش قرار گرفته ام. دستگاه قضایی آقای آملی لاریجانی را نماد ظلم و بی عدالتی می دانم وهیچ اعتمادی به آن برای اجرای عدالت وجود ندارم. 

بنده قویترین استدلالها و متقن ترین مستندات را در اثبات بیگناهی خود به دادگاه ارائه می دهم اما از آنجا که اجازه حضور در جلسات دادگاه ، از ارباب جراید و شخصیت های صاحب نظر سلب شده است ، لذا چگونه می توان اطمینان داشت که دادگاه تجدید نظر نیز به سبک و سیاق دادستان تهران و بازپرس و دادگاه بدوی بر اساس دستور عمل ننماید.

با توجه به تکرار رفتارهای غیرقانونی در دستگاه قضایی علیه اینجانب ، لازم می دانم تاکید و تصریح کنم که تحت این شرایط یعنی برگزاری غیرعلنی دادگاه و بی اطلاع ماندن مردم از آنچه در دادگاه می گذرد ،تایید یا تخفیف حکم دادگاه بدوی را غیرقانونی دانسته و نخواهم پذیرفت و حتی یک روز زندان را برنخواهم تافت . بنده بر اساس آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ حَسِیباً » ، خود را برای شهادت در راه مبارزه با ظلم و بی عدالتی آماده کرده ام و جز از خداوند قادر متعال از هیچ کس و هیچ چیز باکی به دل راه نمی دهم.

با وجود همه اعتراضاتی که تا کنون ، به رفتارهای ظالمانه و غیرقانونی دستگاه قضایی داشته ام، کوشیده ام در مقام یک شهروند پایبند به قانون، درجلسات دادگاه حضور پیدا کنم و ادله و مستندات خود را در دفاع از خویش ارائه دهم اما در این مقطع از رسیدگی قضایی ، به اطلاع مردم شریف ایران می رسانم که بنده در عمل به آیه شریفه قران کریم در برابر ظلم تسلیم نخواهم شد و دیگران را به یاری می طلبم. اینجانب با ایمان راسخ به وعده الهی که فرموده است «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» ، اطمینان دارم که خداوند متعال مظلومان را یاری خواهد کرد و ظالمان و ستمگران را کیفری سخت خواهد داد.     حمید بقایی ۹۶/۱۱/۲۱
به نقل از کانال شخصی حمید بقایی

نیماسیاست6 سال پیش • dahio.com • 157



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها