ترجمه اختصاصی نوریاتو: بیتریکس پاتر که بیشتر برای داستان‌های جذاب «پیتر خرگوشه» معروف است، الهام‌بخش رمان‌نویس‌ها و تصویرسازهای جوان زیادی بوده است. مشهورترین عادت هنری او انسان‌انگاری وسواسی است که داستان‌های او را در برگرفته است. داستان‌های او شامل شیطنت‌های یک خرگوش جوان شجاع و لذت‌های ساده یک وزغ پیر است. داستان‌های او همگامی ظریف تصویرسازی و ادبیاتی که خوب نوشته شده‌اند را نشان می‌دهد.

 

بیتریکس پاتر جوان معمولا تابستان‌های خودش را در خانه دالگویز اسکاتلند می‌گذراند. این خانه که در نزدیکی رودخانه زیبای تای قرار گرفته است تاثیر بسیار زیادی روی کارهای ادبی و هنری بیتریکس پاتر داشته است. الهام‌بخش اکثر داستان‌های کوتاه او که موردپسند بزرگسالان و کودکان قرار گرفته‌اند، معمولا این جاذبه محلی چشم‌نواز بوده است.

 

پیتر خرگوشه

 بیتریکس پاتر – تصویرسازی برای داستان‌های پیتر خرگوشه، ۱۹۰۲

 

تصویرسازی‌هایی کلاسیک پیتر خرگوشه کوچک بهترین نمونه از بازی با رنگ فوق‌العاده پاتر است. او پیتر خرگوشه را ایستاده در بین بوته‌زارهای باغ آقای مک‌گرگور به تصویر کشیده است که به طرز شیطنت‌آمیزی در حال خوردن هویج‌های دزدیده شده است. چنگال‌های آقای مک‌گرگور یا خطر اینکه یک روباه سرگردان داخل بوته‌ها باشد هم باعث توقف او نمی‌شود. پیتر خرگوشه که شجاع، نترس و کمی گستاخ است مشخصا مانند هیچ خرگوشی که تا به امروز دیده‌‌اید نیست. بیتریکس پاتر از یک کت آبی برای گرم نگه‌ داشتن او استفاده کرده است. او می‌گوید: “…این یک کت آبی با دکمه‌های برنجی است، چیزی که کاملا جدید است.

 

مطالعه بیشتر: عکاسی که عکس‌ها را وادار به حرکت کرد

 

لباس پوشاندن به حیوان‌ها فقط تلاشی برای ساخت یک مدل کاراکتر اورجینال نبود. در واقع هدف این کار بیشتر انسان‌انگاری بوده است. پوشش آبی به همراه قهوه‌ای عمیق پشم‌های پیتر خرگوشه باعث ایجاد حس آشنایی در مخاطبین داستان‌های او می‌شود. به عبارتی دیگر با این کار پیتر خرگوشه بیشتر مانند یک انسان در شمایل حیوان به نظر می‌رسد تا  یک حیوان چاه‌کن.

 

بیتریکس پاتر و تصویرسازی زندگی ساده

تعداد زیادی از تصویرسازی‌های بیتریکس پاتر یک استایل مشابه دارد. جمیما پادلداک و کلاه آبی خودش، آقای تود و کت و شلوار فاستونی راه راه خودش و یا کاراکتر محبوب من و احتمالا انسانی‌ترین کاراکتر این نقاشی‌ها آقای جرمی فیشر.

 

بیتریکس پاتر

 بیتریکس پاتر – داستانی از جرمی فیشر

 

جرمی فیشر روی یک برگ نیلوفر آبی می‌نشیند و درحالی که یک چوب قلاب در دست دارد منتظر اولین صید روز خودش است. همانطور که از نام او مشخص است جرمی عاشق ماهیگیری است و از آن برای فرار از دیگری‌های زندگی روزمره استفاده می‌کند. البته به نظر من چیزی که باعث شده است جرمی از تمام کاراکترهای بیتریکس پاتر جذابتر باشد علاقه به ماهیگیری نیست بلکه نحوه نشان دادن جرمی توسط پاتر به عنوان یک جنتلمن است که از خوشی‌های ساده زندگی لذت می‌برد. بدون شک این موضوعی است که به مذاق خواننده‌های بالغ اوایل قرن بیستم خوش می‌آمده است.

 

جرمی فیشر

بیتریکس پاتر، جرمی فیشر در حال خواندن روزنامه

 

پاتر دوباره توانایی خودش را در خلق یک کاراکتر تمام انسانی از کاراکترهای حیوانی خودش نشان می‌دهد. جرمی لباس‌های یک جنتلمن کلاس متوسط را می‌پوشد. او روی یک برکه می‌نشیند و برای ناهار خودش ماهیگیری می‌کند. یک موضوع خیلی جالب درمورد سادگی زندگی جرمی وجود دارد. این دلربایی از علاقه فرار از شهر بزرگ لندن که اولین بار این کتاب چاپ شد، نشأت گرفته است.

 

مطالعه بیشتر: تغییر رنگ نقاشی ون گوک

 

دلیلش هرچیزی که هست، داستان‌های جرمی فیشر به خوبی توانایی بیتریکس پاتر را در نوشتن و به تصویر کشیدن داستان‌هایی برای کودکان که توانایی علاقه‌مند کردن خواننده‌های جوان و مسن را داشته باشد نشان می‌دهد.

نوشته بیتریکس پاتر و خلق حیوانات انسانی اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 210



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها