این اقدام در حالی انجام شده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که نظامیان آمریکایی طی ماه های آینده از سوریه خارج خواهند شد.
در پی انتشار خبر تمایل آمریکا برای خروج از سوریه، زمزمه هایی برای انتقال نیروهای آمریکایی به عراق شنیده شده است؛ اما مقام‌های عراقی با طرح احتمالی ورود نظامیان جدید آمریکایی به این کشور مخالفت کرده‌ اند.
فرحان الدیلمی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه، گفت: پایگاه اول در شمال منطقه ‘الرمانه’ در شهرستان ‘القائم’ واقع در مرزهای سوریه احداث شده است که در ۳۶۰ کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار قرار دارد.

وی افزود: دومین پایگاه نیز در شرق شهر ‘الرطبه’ در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب الرمادی ساخته شده که کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد.
شهر الرطبه موقعیت راهبردی در غرب الانبار دارد و نقطه تماس سه گذرگاه اصلی ‘عرعر’ همرز با عربستان، طریبیل همرز با اردن، الولید همرز با سوریه به شمار می رود.
الدیلمی تصریح کرد که هدف از احداث این دو پایگاه کمک به نیروهای عراقی برای کنترل بر مرزهای این کشور جهت عدم نفوذ عناصر داعش به شهرهای آزاد شده است.
وی ادامه داد: ده ها نظامی آمریکایی در این دو پایگاه مستقر هستند و شماری پهباد و تجهیزات و ادوات نظامی دیگر نیز در این دو پایگاه وجود دارد.
هنوز دولت عراق یا فرماندهی ارتش آمریکا اظهار نظری درباره این خبر نکرده است.

با این احتساب، تعداد پایگاه های نظامی آمریکا در استان الانبار به چهار پایگاه می رسد.
پایگاه ‘الحبانیه’ (۳۰ کیلومتری شرق الرمادی) و ‘عین الاسد’ نیز در منطقه البغدادیه (۹۰ کیلومتری غرب الرمادی) قرار دارند.
از زمان تشکیل ائتلاف آمریکایی برای حمله به داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۵ هزار نظامی آمریکا در عراق مستقر شدند.
دولت عراق دسامبر گذشته پیروزی بر داعش را اعلام کرد و از آن هنگام به این سو، موضوع حضور نیروهای آمریکایی در عراق به یک دعوای سیاسی در این کشور مبدل شده است.
در انتخابات ماه مه؛ جنبشهای سیاسی مخالف حضور نظامیان آمریکا در عراق، بیش از ۱۰۰ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان را بدست آوردند.
برخی از مقامات سیاسی عراق خواستار عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از کشور خود شدند و برخی دیگر نیز می گفتند که باید یک تعداد محدودی مستشار نظامی آمریکایی در کشور بمانند.

۴۹۳۱۱

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 88



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها