به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، “برونو رودریگز” روز گذشته (شنبه) طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه  آمریکا در این راستا به تهدید و پیگرد قانونی قرار دادن شرکت های حامل سوخت، دولتها و شرکت های بیمه متوسل شده، افزود: آمریکا طی ماه‌های گذشته تدابیر جنایتکارانه و غیرمتعارفی را برای ممانعت از تامین سوخت در کوبا به اجرا درآورده است.

وی تصریح کرد: به دلیل این سیاست های آمریکا، با مشکلات جدی در تامین سوخت برای فعالیت های روزانه مواجه و مجبور شدیم تدابیر اضطراری موقتی را اجرایی کنیم.

برونو رودریگز با بیان اینکه طی سال گذشته دولت ترامپ سیاست های خصمانه علیه هاوانا را تشدید کرده، افزود: کاخ سفید در سال گذشته موانع بیشتری را در مسیر تجارت خارجی کوبا قرار داد. حتی در بازدید شهروندان کوبایی در آمریکا با خانواده های خود در داخل کوبا محدودیت هایی را ایجاد کرد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا تاکید کرد که محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه کوبا به شمار می رود.

رودریگز گفت: دولت ترامپ همکاری کوبا با ونزوئلا و عدم تمایل هاوانا برای کمک به سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» را بهانه ای برای تشدید فشارها قرار داده است.

وی همچنین در این سخنرانی ضمن تاکید دوباره بر حمایت کشور کوبا از ونزوئلا در برابر آمریکا گفت: اقدامات آمریکا خطر جدی برای صلح و منیت منطقه محسوب می شود.

رودریگز از جامعه جهانی خواست اقداماتی برای پایان دادن به این سیاست های یکجانبه واشنگتن علیه کشورهایی همچون کوبا و ونزوئلا انجام دهد.

وزیر خارجه کوبا چند روز پیش نیز ضمن انتقاد از سخنرانی «دونالد ترامپ» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند توجه جامعه جهانی و جامعه این کشور را از مشکلات فراوان داخلی منحرف کند.

رودریگز خاطر نشان کرد که سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان متحد مملو از تهمت و محتوای بی ارزش بود.

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 18

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها