به گزارش خبرآنلاین  از مشهدمقدس، ۲۵ فرودین ماه سال جاری بود که معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی- حمایتی میان افراد نیازمند خبر داد. اتفاقی که چندی بعد با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد به ۶۰ هزار بسته افزایش پیدا کرد.

همواره در شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از مردم دغدغه معیشتی دارند؛ قشر آسیب‌پذیر بیشترین صدمه را متحمل می‌شوند، از این رو این اقدام می‌تواند در این شرایط کمک شایانی به وضعیت موجود معیشت افراد کند.

با توجه به شرایط موجود جامعه و درگیری کشور با ویروس کرونا، چه خوب است که از یک دیگر غافل نشویم و در این روزهای سخت که همه گرفتار شده‌اند، همشهریانی که ضربه بسیار زیادی به آن‌ها وارد شده است، را فراموش نکنیم.

به همین منظور شهرداری مشهد ۶۰ هزار بسته معیشتی-حمایتی را در قالب شعار «من مشهد را دوست دارم» میان افرادی که با شهرداری همکاری دارند اما از حقوق ثابتی برخوردار نیستند، توزیع کرد، «من مشهد را دوست دارم» به این معنا است که من شهر مشهد و مردمانش را دوست دارم و بر خود وظیفه می‌دانم تا بخشی از نیازهای هم‌نوع خود را رفع کنم.

در بازدید از روند بسته‌بندی بسته‌های معیشتی به نمایشگاه بین‌المللی سری زدیم، سالن فردوسی مملو از گروه‌های جهادی خستگی ناپذیر بود که بسته‌های آماده شده را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتب در کنار هم قرار می دادند تا با ماشین های مخصوص توزیع به دست صاحبانشان برسانند.

این جهادگران خستگی ناپذیر بودند و در شرایط شیوع ویروس کرونا که با ماه مبارک رمضان همزمان شده بود، در کنار یکدیگر برای کمک و خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کردند.

بسته‌های غذایی با دقت وزن می‌شد و به صورت مرتب با رعایت موازین بهداشتی در بسته‌ها قرار می‌گرفت تا به دست مردم برسد. 

در کنار این افراد، مسئولان نیز به صورت روزانه از روند توزیع این بسته‌ها بازدید به عمل می‌آورند تا مبادا در این امر کوتاهی صورت گیرد. 

رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این رابطه اظهار کرد: تعطیلی اجباری یا کاهش ساعات فعالیت کسب و کارها در آستانه نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، لطمه‌های زیادی بر پیکره اقتصاد شهر گردشگر پذیر مشهد وارد کرد، اما شهرداری این کلان‌شهر علیرغم وجود مشکلات اقتصادی فراوان، تسهیلات ویژه‌ای را به شهروندان ارائه کرد.

وی افزود: باتوجه به سیاست حمایت مدیریت شهری از شهروندان و کسب و کارها در مقابله با بحران کرونا و مصوبات مختلف شورای اسلامی شهر، هزینه‌ها و اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری مشهد به این موضوع اختصاص داده شد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: بخشودگی عوارض شغلی، کسب و پیشه و تجاری موقت در سه ماه اول سال جاری، بخشودگی ۵۰ درصد اجاره ‌بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در سه ماه اول سال جاری، بخشودگی اجاره فضاهای عمومی شهرداری که طبق مصوبات ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و اعطای مهلت سه ماهه به تمام بدهی‌های مودیان و شهروندان به شهرداری مشهد از جمله اقدامات صورت گرفته است.

48

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 20

برچسب‌ها

,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها