ترامپ بار دیگر در اظهارات خود به رغم شکست گفتگوهای هفته پیش با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام، بر روابط خوب خود با کیم جونگ اون تاکید کرد.
ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «اگر او کاری انجام دهد که بر اساس تفاهم میان ما نباشد، من به شکل منفی غافلگیر خواهم شد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. اگر ببینم آنها آزمایش تازه ای انجام دهند، ناامید خواهم شد.»
اظهارات ترامپ در کاخ سفید و پیش از رهسپار شدن وی به سوی آلاباما پس از آن صورت می گیرد که دو اندیشکده آمریکایی و سازمان اطلاعات کره جنوبی این هفته اعلام کردند کره شمالی بخشی از یک سایت پرتاب موشک را بازسازی کرده است.
همچنین گزارش هایی از سازمان اطلاعات کره جنوبی مبنی بر فعالیت هایی تازه در یک کارخانه منتشر شده است که مسئول تولید نخستین موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی قادر به رسیدن به خاک آمریکا است.
ترامپ گفت فکر می کرده است که رابطه او و آمریکا با کیم جونگ اون «یک رابطه خیلی خوب» بوده است.
وی افزود: «فکر کنم رابطه ما همچنان خوب بماند.»
ترامپ که مایل به یک پیروزی سیاسی بزرگ برای خود در برابر کره شمالی و کاری است که روسای جمهوری پیشین آمریکا برای دهه ها از انجام آن ناتوان بوده اند، بارها بر رابطه خوب خود با رهبر کره شمالی تاکید کرده است.
وی حتی اواخر سال گذشته تاکید کرد که آنها «عاشق یکدیگر شده اند»، اما این نزدیکی روابط تا کنون نتوانسته است خلاء موجود را در روابط دو طرف پر کند.
رسانه دولتی کره شمالی روز جمعه برای نخستین بار به بی نتیجه بودن نشست ویتنام اذعان و اعلام کرد مردم آمریکا را مقصر عدم دستیابی به توافق می دانند.
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و از چهره های تندرو دولت ترامپ که طرفدار اتخاذ رویکردی سختگیرانه در برابر کره شمالی بوده است این هفته گفت ترامپ آماده گفتگوهای بیشتر است. بولتون اما در عین حال هشدار داد اگر کره شمالی به خلع سلاح تن ندهد باید منتظر تحریم های بیشتری باشد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 88



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها