برایان هوک که به همراه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای حضور در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گزینشی خود این مطلب را مطرح کرد.

وی ابتدا به دستاوردهای نشست چند ماه پیش موسوم به “نشست ورشو” اشاره کرد و گفت: یکی از پیامدهای نشست ورشو ایجاد هفت گروه کاری است که در سطح معاونان وزیر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. ما می خواهیم تهدیدهای کلیدی و انگیزه‌های بی ثباتی را مشخص کنیم و کشورها را در کنار هم قرار دهیم.

نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران با اشاره به ایجاد هفت گروه کاری متعاقب این نشست، اظهار کرد: تا کنون پنج کشور میزبان این گروه ها تا کنون مشخص شده اند که درباره حقوق بشر، فضای مجازی، اشاعه موشک ها، پناهندگان و ضد تروریسم صحبت خواهد شد.

برایان هوک بدون در نظر گرفتن میزان اندک استقبال از نشست ورشو و همچنین نشست منامه مدعی شد: نشست ورشو اسرائیل و کشورهای عرب را در کنار هم قرار داد تا بتوانند با تهدید مشترک از سوی ایران مقابله کنند، سیاست خارجی ایران اعراب و اسرائیلی  ها را در کنار هم قرار داد که پیشتر از این غیرممکن بود.

وی در ادامه این اظهارات به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: برجام، اقتصاد و گروه های نیابتی ایران را تقویت کرد و موشک های بالستیک ایران را گسترش داد. پس باید با تشریک مساعی جلوی تامین مالی ایران را بگیریم.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: نکته دیگری که پمپئو در شورای امنیت مطرح خواهد کرد این است که توافق هسته ای ایران که مورد تصویب شورای امنیت قرار گرفت به گونه ای است با قطعنامه ۲۲۳۱ پیوند دارد. قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر ۲۰۲۰ به تحریم تسلیحاتی علیه ایران پایان می دهد که جزئی از توافق هسته ای با ایران بود.

وی در مذمت اقدام دولت سابق آمریکا اضافه کرد: توافق سال ۲۰۱۵ در نظر داشت، تحریم تسلیحاتی را برای کشور حامی شماره یک تروریسم در مدت پنج سال بردارد. همچنین، افرادی همچون قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مشمول تحریم های سفر هستند که در اکتبر ۲۰۲۰ تحریم مسافرتی سازمان ملل برای ۲۳ ایرانی هم پایان می یابد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد: مهم است جامعه بین المللی درک کند محدودیت های توافق هسته ای پایان می یابد و در سال ۲۰۲۳ یعنی هشت سال پس از توافق هسته ای هم ممنوعیت آزمایش موشکی ایران و توقیف دارایی های ۶۰ نهاد ایرانی پایان می یابد و در واقع تمام محدودیت های ۲۲۳۱ به پایان می رسد.

هوک و اربابان وی که تاکنون نتوانسته اند اعضای شورای امنیت را در این مسیر یکجانبه، همراه سازند، گفت: ما فکر می کنیم شورای امنیت نقش خطیری برای تداوم تحریم تسلیحاتی و مسافرتی دارد.

تکمیل می شود…

310 310

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 48



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها