وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود گفت: در وهله اول از دولت ایران بخاطر ارائه کمک برای نجات جان ۱۱ ملوان روسی از تانکرهای نفتکش قدردانی می‌کنیم. همه آنها به سرعت از تانکرهای آسیب دیده به بندر جاسک منتقل شدند.
در ادامه بیانیه روسیه با محکوم کردن حمله به دو نفتکش گفته شده است: معتقدیم که باید از نتیجه گیریهای سریع و شتاب زده خودداری کرد. متهم کردن هر کس به شرکت در این حادثه تا تحقیقات بین المللی و بی‌طرفانه غیرقابل قبول است.
وزارت خارجه روسیه می‌گوید: از افزایش تنش‌ها در دریای عمان نگران هستیم. شاهد شواهدی دال بر تشدید مصنوعیاوضاع هستیم که سیاست‌های ایران هراسی آمریکا تا اندازه زیادی به آن کمک می‌کند، ما از همه طرف‌ها دعوت به خویشتنداری می‌کنیم.
در پایان بیانیه بر ضرورت برقراری گفت وگوها برای جلوگیری از وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس تاکید شده است.
روز گذشته دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام در دریای عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.
محمدجواد ظریف عصر دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به حادثه تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.
وزیر امور خارجه در این یادداشت آورده است: مجمع گفت و گوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است؛ مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز امروز گفته است: اتهام‌زنی آمریکا در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار نیست بلکه نگران‌کننده و هشدارآمیز است.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم خواستار خودداری از نتیجه گیری های شتاب زده در حادثه دو تانکر نفتکش مرتبط با ژاپن در دریای عمان شده و اعلام کرده است که اوضاع بقدری خطرناک شد که هر لحظه احتمال یک اقدام اشتباه یا سو تفاهم درباره پیامدهای احتمالی وجود دارد.

64231

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 17



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها