با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و والی استان آغری کشور ترکیه، بازارچه مرزی ساری‌سو در منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بازارچه مرزی ساری سو در ماکو امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی و والی استان آغری ترکیه افتتاح شد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح بازارچه مرزی ساری‌سو به روند رو به گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه روز به روز در حال گسترش است و سیاست های دو کشور امروز بسیار به هم نزدیک‌تر شده است.
شهریاری با تبریک افتتاح بازارچه مرزی ساری سو افزود: این بازارچه می تواند نقش مثبتی را در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه و مردم مرزی دو کشور ایفا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: اراده رهبران دو کشور ایران و ترکیه بر توسعه روابط فیمابین است و در این میان وظیفه مسئولان استان های مرزی نیز گسترش مناسبات دوجانبه است.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان های مرزی در جهت گسترش مناسبات دوجانبه گفت: از تمامی ظرفیت های استان آذربایجان غربی برای توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی دو کشور  استفاده می کنیم.
شهریاری، توسعه اقتصادی را یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد امنیت پایدار منطقه دانست و افزود: امروز دو کشور ایران و ترکیه، دشمنان مشترکی در منطقه دارند که سعی دارند با ایجاد ناامنی، اقتصاد و امنیت منطقه را به خطر بیندازند.
وی گفت: نا امنی های ایجاد شده توسط برخی کشورها تنها به رفاه و آبادانی مردم ضربه وارد کرده و این در حالی است که ایجاد امنیت و ثبات و توسعه روابط حسنه با کشورهای همجوار، همواره از اصلی ترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران بوده است.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه حفظ امنیت و ثبات در منطقه، هزینه های زیادی را متقبل شده است.
شهریاری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدنبال ثبات و امنیت پایدار و دوستی با کشورهای همسایه است و تمام تلاش خود را برای توسعه روابط با همسایگان انجام می دهد.
وی با تاکید بر گسترش ارتباطات با استان های مرزی ترکیه نیز گفت: گسترش روابط با ترکیه جزو برنامه های ماست و در همین راستا در آینده، استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، میزبان استانداران مرزی ترکیه خواهد بود.
شهریاری ادامه داد: در این نشست مهم ترین مسائل و مشکلات پیش رو در حوزه های مختلف و راهکارهای گسترش مناسبات فیمابین بررسی خواهد شد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 51



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها