ترجمه اختصاصی نوریاتو: به گفته مسئولان موزه تیت بریتانیا، یکی از نقاشی‌های آبرنگ ون گوک که به نظر می‌رسد یک صحنه نیمروزی را با یک آسمان گرفته شده نشان می‌دهد، داستان هیجان‌انگیزتری دارد.

دوشنبه گذشته قبل از برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در این گالریف مشخص شد که رنگ واقعی آسمان و رودخانه در نقاشی “اویسه در آئوورز” قهوه‌ای نیست بلکه در واقع صورتی روشن است. این کشف هنگامی انجام شد که مسئولان موزه در حال آماده‌سازی نقاشی برای نمایش دادن در نمایشگاهی بودند که رابطه این هنرمند را با بریتانیا مشخص می‌کرد.

 

آن‌ها قاب و پایه نقاشی را جداکردن که باعث شد شواهدی از طرح رنگ اصلی را مشاهده کنند. مسئولان این موزه پس از این با کمک بازسازی دیجیتالی، چیزی که در ابتدا در ذهن ون گوک بوده است را به نمایش گذاشته‌اند. هماهنگ‌کننده ارشد نمایشگاه، کارول جیکوبی می‌گوید: “این فوق‌العاده است، قبول دارید؟ موضوعی که من را شگفت زده می‌کند، این است که او افکت خاصی که در انتهای روز مشاهده می‌کنید را استفاده کرده است. در این هنگام خورشید روشن‌تر از منظره می‌باشد ولی آبی که داخل منظره وجود دارد را هم روشن می‌کند.”

 

جاکوبی ادامه می‌دهد:”این یک افکت طبیعی است که ون گوک از آن استفاده کرده است. او از این افکت برای انسانی ساختن منظره استفاده کرده است و به طور خاص در نقاشی “اکتبر آرام” اثر جان اورت میلیس این کار را تحسین کرده است.

 

نقاشی ون گوک

 

این رنگ به این خاطر محو شده است که ون گوک مانند بقیه عمرش که با خساست زندگی می‌کرده است، از رنگدانه‌های ارزان رنگ صورتی استفاده نموده. نقاشی “اویسه در آئوور” ماه می سال ۱۸۹۰ یعنی دو ماه قبل از اینکه ون گوک در سن ۳۷ سالگی به خودش شلیک کند کشیده شده است. یعنی این نقاشی یکی از آخرین نقاشی‌های منظره وی می‌باشد که درمورد غروب آفتاب کشیده شده است.

 

این کشف با مشاهداتی که ون گوک در نامه‌های خودش آورده است نیز همخوانی دارد. برای مثال او در یکی از این نامه‌ها نوشته است: “…من تمام آسمان را به رنگ صورتی و نارنجی روشن می‌بینم.”

 

جاکوبی می‌گوید: “او فقط چند ماه در آئوورز زندگی کرده است و هر روز یک نقاشی می‌کشید؛ او در این مدت زمان به طرز فوق‌العاده‌ای پرکار بود. در نقاشی‌های آخر او انرژی فوق‌العاده‌ای نهفته است، لذتی از طبیعت.”

 

این نمایشگاه تیت اولین نمایشگاه گالری تیت از آثار ون سان ون گوک پس از سال ۱۹۴۷ می‌باشد. بیشتر از ۵۰ اثر هنری در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند و رابطه این هنرمند را با هنر و ادبیات بریتانیا و اینکه او چگونه روی هنرمندان بریتانیایی تاثیر گذاشته است را نشان می‌دهند. همچنین این نمایشگاه داستان زندگی ون گوک در لندن را هم به نمایش می‌گذارد.

نوشته تغییر رنگ نقاشی ون گوک اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 198



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها