به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بر اساس این تفاهمنامه، جدیدترین داروهای دانش بنیان جهان از جمله داروهای پیوند عضو، ام اس، هموفیلی و نیز برخی از داروهای ضدسرطان تحت لیسانس رش سوئیس در داروسازی زهراوی تبریز تولید خواهد شد.
محمدرضا شانه ساز، سرپرست سازمان غذا و دارو کشور در این آیین با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تولید می شوند افزود: خودکفایی و پیشتازی در تولید داروهای جدید جهان برای استقلال اقتصادی و سلامت کشور در اولویت قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه تحریم های ظالمانه امریکا بطور مستقیم سلامت مردم ایران را هدف قرار داده است خاطرنشان کرد: با اتخاذ سیاست های اصولی، این تحریم ها سرعت پیشرفت کشور را شتاب بخشیده است. 
شانه ساز، همکاری صنعت دارویی کشور با بخش های دیگر صنعت و دانشگاه و حضور سرمایه گذاران در این بخش را از عوامل اصلی پیشرفت های به دست آمده خواند و افزود: کلانشهر تبریز با الگوسازی مناسب در بخش دارو  به همراه فعالیت چندین شرکت داروسازی، از پیشتازهای این صنعت در ایران به شمار می آید.
فرید بیدگلی مدیرعامل شرکت رش پارس سوئیس در آیین امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: شرکت رش یکی از بزرگتربن کمپانی های دنیا به خصوص در زمینه داروهای سرطانی برای تولید داروهای جدید با ایران همکاری های جدیدی آغاز می کند.
وی با اشاره به اینکه سابقه حضور شرکت رش در ایران به ۴۹ سال قبل باز می گردد گفت: هدف ما از این همکاری، انتقال دانش تولید داروهای سرطانی از طریق آموزش کارشناسان ایرانی و حضور مهندسان این شرکت در تبریز است.
این مدیر ارشد ایرانی-بریتانیایی همچنین خاطرنشان کرد: به دنبال استعدادهای نخبه دانشگاه‌های ایران هستیم تا از توان و تخصص آنان در شرکت دارویی رش سوئیس در ایران به کارگیری نماییم.
وی عمده توجه شرکت رش را تامین نیازهای داخل بازار ایران اعلام کرد و گفت: در صورت اشباع بازار ایران، می توانیم به عنوان پایلوت کشورهای منطقه به صادرات نیز فکر کنیم.

دکتر بهزاد محیط مافی، مدیرعامل شرکت زهراوی نیز در این آیین تصریح کرد: تولید داروهای ام اس، پیوند اعضا و برخی از داروهای ضدسرطان در این مجموعه صورت می گیرد.
به گفته وی، هم اکنون ۸۰ درصد داروهای پیوندی و ۶۰ درصد ام اس در داخل تولید می شود و به دنبال این تفاهمنامه، داروهای بیماران هموفیلی و برخی داروهای جدید ضد سرطان در تبریز تولید خواهد شد.
مافی با اشاره به اینکه برای رسیدن به استانداردهای رش سوئیس هزینه زیادی برای به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری شرکت زهراوی صورت گرفته است تصریح کرد: از وزارت بهداشت انتظار داریم در وضعیت تحریم ها شرکت‌های داخلی را حمایت کنند تا توان تولید و رقابت محصولات ایرانی در سطح بین المللی افزایش یابد.
علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی با قدردانی از کشور سوئیس برای حضور در بازار ایران در شرایط تحریم های امریکا گفت: مراسم امروز به جامعه جهانی پیام خوبی دارد چراکه نشان می دهد ما در بدترین شرایط هم درحال رشد و پیشرفت هستیم.
وی با بیان اینکه تبریز به قطب داروسازی کشور بدل شده است اظهار داشت: مدیریت ارشد استان رشد اقتصادی مبتنی بر شرکت های دانش بنیان را در اولویت خود قرار داده است.
دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در بخشی از این آیین با اشاره به پتانسیل های این منطقه در حوزه داروسازی گفت: وجود مراکز آکادمیک همچون دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده داروسازی، فعالیت بزرگترین مرکز تحقیقات دارویی کشور، مرکز نانو تکنولوژی دارویی و مرکز رشد تجهیزات پزشکی، آذربایجان و تبریز را به قطب داروسازی ایران بدل کرده است.
به گفته وی تبریز طی ماه های آینده نمایندگی سازمان دارو غذا و آزمایشگاه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و داروسازی را نیز از سازمان دارو غذا دریافت می کند.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 70



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها