سردار سرتیپ شیرازی در بازدید از مرکز بهینه سازی شهید زرهرن گفت: امروز یگان های نیروی زمینی در انجام ماموریت ها و مسئولیت ها بسیار چابک، متحرک، خودکفا و سریع هستند. 

سردار سرتیپ محمد شیرازی در بازدید از این مرکز با بیان این‌که توفیق حضور در جمع عزیزان مومن، متخصص و تلاشگر نیروی زمینی ارتش  موجب مسرّت است، افزود: امروز شاهد بخشی از توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش بودیم که طی سال‌های گذشته شکل گرفته و توسعه پیدا کرده است.


سردار شیرازی اظهار داشت: پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن بودیم و همچنین جدیت و پشتکار برادران نیروی زمینی ارتش، نوید آینده‌ای سرشار از موفقیت و سربلندی را هم برای نزاجا و هم برای مجموعه نیروهای مسلح می‌دهد که در نهایت امکاناتی را برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کنند.


رییس دفتر فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: زمانی گفته می‌شد ایران می‌تواند مرکزی برای تامین نیازهای منطقه باشد و امروز بحمدلله این مهم در حال  عملی شدن است، رویکرد امروز ما رویکرد مردمی در یک نظام الهی است و این به آن معنا است که توجه ویژه ما در بخش نظامی باید بر روی نیروی انسانی مومن و متخصص باشد و این توانایی اکنون وجود دارد و رویکرد اتخاذ شده ظرفیت به انجام رساندن این مسئولیت‌ها را دارد.


سردار شیرازی در رابطه با ظرفیت‌های فرامنطقه‌ای نیروهای مسلح کشور ابراز داشت: در این راه مساله مهم این است که نیاز منطقه را شناسایی و به تامین آن کمک کنیم و در داخل نیز قدردان این توان و تخصص باشیم و زمینه را برای پیشرفت فراهم کنیم.


وی افزود: امروز یگان‌های نیروی زمینی در انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها خودکفا و سریع هستند و این بخشی از همان توان مذکور است که از سایر بخش‌های نیروهای مسلح نیز پشتیبانی می کند.


رییس دفتر فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: در نیروی زمینی ارتش اصول مهمی مانند جوانگرایی، کارآمدی و تخصص گرایی وجود دارد که مجموعه این‌ها باعث پیشرفت نیروی زمینی ارتش  شده است.


سردار جلالی: یکپارچه‌سازی طرح‌های امنیت،دفاع وپدافند غیرعامل درمناطق حساس کشور


همچنین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به یکپارچه‌سازی طرح‌های امنیت، دفاع و پدافند غیرعامل در مناطق حساس کشور گفت: این اقدام کاهش هزینه‌ها و هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها را ارتقا می‌بخشد.



به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست کمیته پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع بررسی راهکارهای ارتقای پدافند غیرعامل برگزار شد.


در این جلسه سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه وزارت کشور از نظر تلاش و فعالیت در حوزه پدافند غیرعامل و ایجاد هماهنگی در استان‌ها رتبه برتر را کسب نموده است، تصریح کرد: کار در نهادهای بین‌بخشی، سختی‌های خاص خود را دارد زیرا نیازمند تعامل و هماهنگی با سایردستگاه‌ها و بکارگیری همه ظرفیت‌های ملی است تا به نتیجه مطلوب برسیم.


وی با بیان اینکه تمرکز اقدامات سازمان پدافندغیرعامل روی تهدیدات انسان‌ساخت است و این تهدیدات از فناوری به شدت تاثیر می‌پذیرند، گفت: هر فناوری که تغییر می‌کند هم عرصه‌های فرصت و خدمت‌رسانی ایجاد می‌شود و هم تهدیداتی را در ذات خود به همراه دارد، از همین رو مواجه با فناوری پیچیده می‌شود. در واقع وقتی با فناوری‌های نو در زیرساخت‌ها رو به رو هستیم با ترکیب و اختلاطی از تهدید و فرصت مواجهیم.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات در حال حرکت به سمت تهدیدات ترکیبی است، تصریح کرد: در این شرایط، مدل نوینی از جنگ را شاهد خواهیم بود که در آن تاکید و تمرکز دشمن بر مولفه‌های قدرت خود متناظر با نقاط ضعف ماست. به یک معنا هر کجا دشمن از ما قوی‌تر باشد آنجا محلی است که برای ضربه‌زدن انتخاب می‌کند.


سردار جلالی با بیان اینکه هرجا بتوانیم به چنین تهدیداتی پاسخ بدهیم بازدارندگی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: یکی از مدل‌های جدید تهدیدات ترکیبی، ترکیب حوزه رسانه با تهدیدات است.  


وی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی وزارت کشور، اداره مردم در تمامی شرایط است، متذکر شد: از همین رو به اعتقاد من باید در وزارت کشور در مورد نگاه کنونی که در موضوعات پدافند غیرعامل صرفا به تجهیزات و سازه‌ها توجه دارد بازنگری صورت گیرد و موضوعات مردم‌محور و رسانه مورد تاکید و توجه بیشتری باشد.


سردار جلالی همچنین از پیشنهاد ایجاد یک الگوی یکپارچه امنیت، دفاع و پدافند غیرعامل در مناطق حساس کشور استقبال کرد و گفت: این یکپارچه‌سازی سبب می شود تا هزینه ها کاهش پیدا کرده و هماهنگی‌ها بین دستگاه ها ارتقا یابد.


2727

hotnewsسایر4 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها