به گزارش بخش بین المللی ، ترامپ در یک سخنرانی در ایالت ویرجینیای غربی با اشاره به تماس تلفنی خود با پادشاه عربستان اظهار داشت: امروز صبح گفت وگویی با ملک سلمان داشتم. گفتم که شما تریلیون ها دلار پول دارید. کسی چه می داند که بدون ما چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید شما دیگر نتوانید هواپیماها را حفظ کنید. می دانی چرا؟ چون به آنها حمله می شود. آنها با ما کاملا ایمن هستند. اما آنچه را باید به دست آوریم به دست نمی آوریم. ترامپ افزود: ما به ارتش آنها سوبسید می دهیم. گفتم بگذار سوالی از تو (پادشاه سعودی) بپرسم. چرا ما به ارتش [شما] سوبسید می دهیم. اگر کشوری دچار مشکلات عمیق یا در خطر باشد، مساله چیز دیگری است چیزی وحشتناک که می تواند چیز زشتی هم باشد و میلیون ها نفر کشته شوند. اما وقتی کشورهای ثروتمندی مانند ژاپن و کره جنوبی را دارید چرا ما باید به ارتش آنها سوبسید بدهیم. مشکل این است که هیچ کسی در این باره سوال نمی کند.

نفت و سایر مسائل منطقه ای زمینه ای فراهم کرده تا ترامپ به اعراب حمله کند. او خواستار آن شده تا کشورهای منطقه از جمله اعراب هزینه حضور نظامی آمریکا در سوریه را پرداخت کنند.

همچنین شبکه خبری «سی ان ان» اواسط فروردین ماه در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در گفت و گوی تلفنی با یکی از حکام عرب خلیج فارس به او هشدار داده در صورت خروج آمریکا از منطقه آن ها دو هفته هم نمی توانند در جایگاهی که هستند باقی بمانند.

اختلافات رئیس جمهوری آمریکا و اعراب همچنان ادامه دارد. ترامپ روز شنبه در تماسی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی بار دیگر مساله نفت را مطرح کرد. رئیس جمهوری آمریکا از تولیدکنندگان نفت خواسته است تا برای جبران کاهش احتمالی نفت ایران، ونزوئلا و لیبی و همچنین به منظور جلوگیری از افزایش بهای نفت تولید خود را افزایش دهند. ترامپ بیستم سپتامبر در پیامی توییتری تاکید کرد که اوپک باید اکنون قیمتها را کاهش دهد.

ترامپ در این پیام نوشت: ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می کنیم. امنیت آنها بدون ما مدت زیادی دوام نخواهد آورد. اما آنها به تلاش برای بالاتر و بالاتر بردن بهای نفت ادامه می دهند. این را به خاطر خواهیم سپرد. اوپک باید همین حالا قیمت ها را پایین بیاورد.

نشست کمیته نظارتی وزرای نفت اوپک و غیراوپک که روز یکشنبه هفته گذشته در الجزیره برگزار شد، به درخواست ترامپ مبنی بر افزایش تولید نفت پاسخ مثبت نداد.

* ترامپ: من و کیم عاشق شدیم

 

ترامپ که روز شنبه برای تبلیغ به نفع «پاتریک موریسی» دادستان کل ویرجینیای غربی و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سنا سخنرانی می کرد، به روابطش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز پرداخت.

ترامپ گفت: واقعا سرسخت بودم، او هم همینطور. فراز و فرود وجود داشت. سپس ما عاشق شدیم. نه واقعا. او نامه های زیبایی برای من نوشت. نامه های عالی. ما عاشق شدیم.

رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از رهبر کره شمالی برای انجام مذاکره به منظور خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره قدردانی کرد. وی افزود: مایلم از رئیس کیم به خاطر شجاعت و قدم هایی که برداشته است، تشکر کنم. البته هنوز کارهای زیادی باقی مانده است.

احتمال می رود که ترامپ و کیم طی ماه های آینده بار دیگر دیدار کنند. / ایرنا

نوشته تهدید عربستان توسط ترامپ/ اختلاف آمریکا و سعودی‌ها بالا رفت اولین بار در / مهم. پدیدار شد.

مشاهده لینک تهدید عربستان توسط ترامپ/ اختلاف آمریکا و سعودی‌ها بالا رفت

hotnewsجهان5 سال پیش • dahio.com • 117



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها