Toyota-Corolla

تویوتا کرولا ۲۰۲۰ یک سدان جذاب و دوست داشتنی

بالاخره پس از ماه ها انتظار تویوتا کرولا نسل جدید با ظاهری خوش فرم و استایلی همانند برادر و خواهرانش قدم در بازار های جهانی گذاشته است.

این خودرو در حال عرضه در کشورهای مختلف دنیا است تا بتواند خط تولید محصولات تویوتا را تجدید و تکمیل کند. این خودرو از نسخه هیبریدی نیز پشتیبانی می کند و با طرح و استایلی جدیدتر بر خلاف نسل های گذشته تولید شده است.

Toyota-Corolla

فضای بار این خودرو حجمی در ابعاد ۴۷۰ لیتر در اختیار افراد قرار می دهد بسته به اینکه ایا خودرو هیبریدی است یا خیر زیرا حجم قابل توجه ای از صندوق عقب خودرو را باتری این خودروهای هیبریدی تصرف می کنند.

Toyota-Corolla

مدل ها

تویوتا سعی کرده تا جایی که می تواند، روحیه کسل کنندگی نسل فعلی را از بین ببرد و خودرویی هیجان انگیز تر به مشتریان ارایه دهد. علاوه بر کلاس بندی های قبلی نظیر LE، L و XLE که در نسل فعلی تویوتا کرولا قابل انتخاب هستند و تمرکز آنها بر سواری نرم و راحت است، دو تیپ SE و XSE با تمرکز بر سواری اسپرت و روحیه ای تهاجمی ساخته خواهند شد. علاوه بر آن، طراحی جلو پنجره و سپر جلوی خودرو، LED های تیز و رینگ های هجده اینچی، تا میزان زیادی حس تهاجمی بودن را به بیننده القا می کنند.

Toyota-Corolla

پیشرانه

تویوتا برای این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تعبیه کرده است که قادر است ۱۲۵ کیلو وات قدرت و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری را تولید کند . همچنین این کمپانی یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری هیبریدی برای این خودرو در نظر گرفته است که قادر است ۹۰ کیلو وات قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در نسخه های بنزینی این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی جفت می شود و انتقال قدرت را به نرمی و راحتی به چرخ ها انتقال می دهند.

نسخه های هیبریدی نیز از سیستم های CVT استفاده می کنند که  کارکرد بهتری نسبت به گیربکس های معمولی داشته و بدون ایجاد وقفه در شتاب گیری سواری خوب و راحتی را برای افراد فراهم می کنند.

Toyota-Corolla

قیمت

این خودرو با قیمت ۲۳۳۳۵ دلار برای نسخه دستی ، ۲۴٫۸۳۵ دلار برای نسخه بنزینی CVT و ۲۶٫۳۳۵ دلار برای نسخه هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

امکانات

صرف نظر از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، هر تیپ از تویوتا کرولا ۲۰۲۰ با ویژگی های استانداردی همچون سیستم پیش گیری برخورد از جلو به همراه ترمز اتوماتیک، هشدار خروج از خطوط و چراغ های اتوماتیک عرضه می شود. یک سیستم سرگرمی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که در تمام تیپ ها عملکرد مشابهی دارد و تنها در سایز صفحه نمایش این سیستم تفاوت وجود دارد.

Toyota-Corolla

نمای داخلی

داشبورد دو نسخه سدان و هاچ بک تویوتا کرولا مشترک بوده و با تمرکز بر سهولت دسترسی طراحی شده است. طراحی داشبورد بسیار ساده و مینیمال بوده و صفحه نمایش در حالتی جدا از داشبورد کار شده است. تریم داخلی خودرو دو رنگ است و مجموعه نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر با رنگ آبی تزیین شده است. فرمان طراحی مناسبی دارد و دکمه های کنترلی بسیاری بر روی آن قرار گرفته اند که باید در حین رانندگی به دقت از آنها استفاده نمود. به لطف جایگیری بهتر صندلی راننده، دید بهتری به اطراف مهیا شده و راننده تسلط بهتری به اطراف دارد.

Toyota-Corolla

منبع : Caradvice

 

نوشته تویوتا کرولا ۲۰۲۰ خودرویی زیبا و دوست داشتنی اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 129



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها