استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی صمت استان، رحمت‌الله صفری افزود:علاوه‌بر آن ۲۰۰ نفر نیز برای عهده‌دار شدن مسئولیت بازرس اتحادیه‌ها برای شرکت در این رقابت حضور پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد:متقاضیان شرکت در این انتخابات تا ۱۰ مهر فرصت ثبت‌نام دارند چرا که درصورت به حدنصاب نرسیدن داوطلبان برای انتخابات هر یک از اصناف امکان ادغام تشکل‌ها با یکدیگر وجود دارد.

صفری، مجموع اتحادیه‌های فعال در استان را ۱۵۰ اتحادیه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۸ اتحادیه در شهرستان شهرکرد فعال است.

رییس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن وتجارت استان به ترکیب هیات مدیره هریک از اتحادیه‌ها اشاره کرد و افزود: برای هر اتحادیه پنج نفر هیات مدیره و یک نفر بازرس انتخاب می‌شود.

صفری از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در حدود۲ماه آینده خبر دادوگفت:پس ازثبت‌نام داوطلبان، حدود ۴۵ روز برای بررسی صلاحیت‌ این افراد طول می‌کشد و ۲ هفته پس از آن فراخوان برگزاری انتخابات اعلام می‌شود.

وی به شرایط حضور داوطلبان در این انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که ۲ دوره متوالی یا چهار دوره متناوب عضو هیات مدیره اتحادیه‌ها بوده‌اند و افرادی که بالای ۷۵ سال سن دارند مجاز به ثبت‌نام در این دوره از انتخابات نیستند.

صفری خاطر نشان کرد: همچنین افرادی که تاکنون سابقه عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی را ندارند باید دارای مدرک دیپلم به بالا باشند.

رییس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری در ارزیابی کارکرد هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی در استان نیز تصریح کرد: در حدود ۸۰ درصد این اتحادیه‌ها عملکرد قابل قبولی دارند و در پیشبرد برنامه‌ها باسازمان صمت استان همراهی می‌کنند.

هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحدصنفی دراستان زیر مجموعه ۹ اتاق اصناف در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌ بر ۹۷۹ هزار نفر است.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها