بخش هایی از گفتگو با امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش را بخوانید؛

*نیروهای مسلح ایران اسلامی در قالب مأموریت‌های مستشاری و با مسئولیت و راهبری حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت و در عراق و سوریه کار بسیار بزرگی انجام دادند و سیاست‌های امپریالیست جهانی و صهیونیستی را به شکست کشاندند. نیروی قدس سپاه، نیروهای مردمی و نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی در محور مقاومت و شکست داعش ایفا کردند و این بسیار جای بحث دارد.

*نیروی هوایی ارتش در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت با تدبیر شهید سلیمانی نقش و حضوری بسیار برجسته و تعیین کننده داشت و حاج قاسم سلیمانی بارها به این نقش مؤثر و تعیین کننده اشاره داشتند، اما همانگونه که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش فرمودند: «این نقش آفرینی مهم در آینده و در وقت خودش اعلام خواهد شد.»

*در بحث توانمندسازی نیروهای مسلح، ساخت و تولید قطعات، سیستم‌ها و سامانه‌ها امروز انقلابی ایجاد شده است. چهل و یک سال است که نیروی هوایی با اقتدار و به بهترین شکل ماموریت‌هایش را انجام می‌دهد، مشکل قطعه نداریم و آمادگی رزمی لازم را برای مأموریت‌ها داریم.

* نیروی هوایی ارتش نیز همانند سایر نیروهای مسلح کشورمان طراحی، تولید و به کارگیری انواع پهپادها را در دستور کار قرار داده و امروز توان ساخت پهپادها در بردبلند و کوتاه و مدت پروازی طولانی در انواع و اقسام رزمی، شناسایی و جنگ الکترونیک را داریم. خوشبختانه تنوع پهپادی بسیار خوبی داریم و ناوگان بسیار قدرتمندی در نیروی هوایی تشکیل شده که در کنار سایر نیروهای مسلح نقش مهم و برجسته‌ای در حوزه ارتقا توان دفاعی ایجاد کرده و در دکترین بازدارندگی ایران نقش برجسته ای دارد.

*امروز توان ساخت پهپادها در برد بلند و مدت پروازی طولانی در انواع و اقسام مختلف را داریم امروز صنایع داخلی ما به دست توانمند متخصصین محجوب کشورمان اعم از نهاجا و صنعت دفاعی، در تولید مهمات هوشمند اعم از موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین، بمب‌های هوشمند لیزری، سیستم‌های مختلف مربوط به جنگ افزار را داریم.

*در بحث طراحی و ساخت هواپیما در چند ماه گذشته شاهد ساخت هواپیمای یاسین بودیم که اتفاق بسیار بزرگی است. صنعت هوانوردی و ساخت سامانه‌های هوایی یک صنعت بسیار پیچیده و هایتک است و تعداد معدودی از کشورها هستند که از این صنعت برخوردارند.

*ما هواپیمای صاعقه را سالیان سال است که به صورت انبوه تولید می‌کنیم، همچنین هواپیمای کوثر که قبل از هواپیمای یاسین پرواز کرد و هواپیمای یاسین هم به خط تولید وارد شده و یک هواپیمای جت آموزشی است و در امر آموزش به خدمت خواهیم گرفت، پیشرفت‌ها در حوزه صنایع هوا پایه، زمین پایی و دریاپایی هم به همین شکل است. صنعت هوانوردی به عنوان یک صنعت مادر در هر کشوری شناخته می‌شو، در کشور ما هم امروزه راه اندازی صنعت هوانوردی باعث شده بسیاری از صنایع دیگر فعال شود.

*در حوزه پهپادهای رزمی با بردبلند ابتکارات بسیار خوبی انجام گرفته و در رزمایش‌های آینده به اطلاع مردم خواهد رسید امروز دکترین بازدارندگی راهبردی دفاعی ایران به خوبی موجب بازدارندگی شده و پهپادها در کنار هواپیمای با سرنشین نقش بسیار قابل توجهی در این توان دفاعی دارند و دشمن به خوبی به این توان واقف است.

ما توانمندی آموزش خلبان‌های پهپاد را داریم، گردان‌های مختلف در یگان‌های عملیاتی با برخورداری از انواع پهپادها به بهترین شکل وظایف خود را انجام می‌دهند و آماده واگذاری مأموریت‌های مختلف هستند، در حوزه پهپادهای رزمی با بردبلند ابتکارات بسیار خوبی انجام گرفته و در رزمایش‌های آینده و به مناسبت‌های پیش رو به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

*امروز در حوزه موشک‌های هوا پایه انقلاب بزرگی صورت گرفته، حوزه رادارهای هواپایه و موشک‌های هوا پایه یک حوزه بسیار خاص و ویژه در صنعت هوانوردی است که امروز به دست توانمند متخصصین داخلی این مهم محقق شده است. موشک‌های هوا پایه، رادار هوا پایه و شلیک موشک‌های راداری هوا به هوا همه در داخل کشور تولید می‌شود ما به همه این فناوری‌ها دست پیدا کردیم.

2727
 

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 22

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها