با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به حسین انتظامی که در رتبه هفتم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۲۰ نفر به او رای داده‌اند و امتیاز او ۳۸٫۵ است.

به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامه‌نگار سینمایی و فعالان رسانه‌های سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکت‌کنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخاب‌هایشان منتشر شود.

آرای رتبه هفتم: حسین انتظامی

۱

حسین انتظامی؛ به دلیل توجه به بحث شفاف‌سازی مالی در سینما و افشای گزارش‌ها مالی در این نهاد که تاکنون به‌صورت کامل افشا نمی‌شد.

امیرحسین مکاریانی – انتخاب اول

۲

حسین انتظامی؛ برای بحث شفاف‌سازی مالی.

نیوشا روزبان – انتخاب اول

۳

حسین انتظامی؛ شفافیت در اعلام آمار مربوط به بخش‌های مختلف سینما و کم کردن فاصله بین تصمیمات و اطلاع‌رسانی درباره آن‌ها.

سمیه علیپور – انتخاب اول

۴

حسین انتظامی؛ به دلیل ورود دقیق به بحث بازسازی ساختار سینمایی دولتی و شفاف‌سازی عملکرد و هزینه.

حسین سلطان محمدی – انتخاب اول

۵

حسین انتظامی؛ در این سال به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی معرفی شد و قدم‌هایی در زمینه شفاف‌سازی مسائل مالی در سینمای کشور برداشت که در این راستا دیگران را نیز با خود همراه کرد.

زهرا صفایی-  انتخاب اول

۶

حسین انتظامی؛ با کوله باری از تجربه در عرصه رسانه و مدیریت دولتی در عرصه فرهنگ آبان ۹۷ سرپرست سازمان سینمایی شد و از همان زمان بنا را بر شفاف‌سازی گذاشت و به جلب اعتماد اهالی سینما پرداخت. حضور کوتاه‌مدت ولی تأثیرگذار او در سازمان سینمایی نشان داد که او برای استفاده از تجربه‌های مدیریتی خود در عرصه رسانه و فرهنگ در ایجاد تحول اساسی در ساختار سازمان سینمایی تصمیم جدی دارد.

محمد سلیمانی – انتخاب دوم

۷

حسین انتظامی؛ به خاطر نگاه تا اینجا خوبش نسبت به آنچه پیش‌تر در سازمان سینمایی، در پرده‌ای از ابهام بود. «شفاف‌سازی در سینما» به‌ویژه مقدار و تخصیص بودجه‌ها در زیرمجموعه‌های تولید و پخش، آغازگر یک امیدواری است برای سازمان بیمار و شبهه انگیز سینمایی.

مهدی شیبانی زاده – انتخاب دوم

۸

حسین انتظامی؛ به دلیل اجرای طرح شفافیت در سینما.

علی زادمهر – انتخاب دوم

۹

حسین انتظامی؛ به نظر می‌رسد آمدن او به سازمان سینمایی نویدبخش روزهای خوب باشد. مدیری که اگر حمایت اهالی سینما را داشته باشد می‌تواند اثرات درخشانی را در سینمای ایران برجای گذارد. فعلاً قدم‌های هرچند کوتاه اما خوبی برداشته است. اکران فیلم وحدت‌آفرین آشغال‌های دوست‌داشتنی اتفاق خوبی در کارنامه مدیریتی او بود. امید است مسیر شفافیت و عدالت را ادامه دهد.

رضا میرمحرابی – انتخاب دوم

۱۰

حسین انتظامی؛ برای تلاش در جهات شفاف‌سازی در حوزه سینما.

آروین مؤذن زاده- انتخاب دوم

۱۱

از لحاظ دوران مدیریت حضور ابراهیم داروغه زاده و انتظامی که باعث اکران فیلم‌های توقیفی شدند.

غزل نهانی – انتخاب دوم

۱۲

حسین انتظامی؛ به جهت حضور در رأس سازمان سینمایی و احیای فرهنگ شفافیت و ضرورت خلق فضایی در جهت سالم‌سازی فضای اقتصاد سینما.

علی نعیمی – انتخاب دوم

۱۳

حسین انتظامی؛ برای تأکید بر شفاف‌سازی مناسبات سینما.

عباس کریمی – انتخاب دوم

۱۴

حسین انتظامی؛ از باب افشای گزارش‌هایی در حوزه‌های مالی و …

حسین گوهرپور – انتخاب دوم

۱۵

حسین انتظامی؛ او از زمانی که سرپرستی سازمان سینمایی را بر عهده گرفت با شعار «شفافیت در سینما» وارد میدان شد؛ به‌طوری‌که با روی کار آمدنش، شاهد انتشار ریز عملکردهای مالی مؤسسه‌های تابع سازمان سینمایی بودیم.

الهام درفشی – انتخاب سوم

۱۶

حسین انتظامی؛ شفاف‌سازی در مورد مسائل مختلف.

پریسا ساسانی – انتخاب سوم

۱۷

حسین انتظامی؛ به جهت جدیت در اجرایی شدن شفافیت مالی در زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی و تلاش برای تحول در ساختارهای معیوب و مستهلک این سازمان (به‌رغم انتقادات و ضعف‌ها، همت گام گذاشتن در این مسیر قابل‌تحسین است).

محمد صابری – انتخاب سوم

۱۸

حسین انتظامی؛ به خاطر قدم‌هایی که در راستای شفافیت در سینمای ایران برداشتند.

هادی فیروزمندی – انتخاب سوم

۱۹

حسین انتظامی؛ به دلیل اینکه توانسته تا به امروز و در شرایط پر خطیر سیاسی و اقتصادی مدیریت سینما را با آرامش جلو ببرد و تصمیمات زیر بنایی برای سینما بگیرد.

ایزد مهرآفرین – انتخاب سوم

تعداد رأی‌های حسین انتظامی ۲۰ رأی

یک رأی به درخواست رأی‌دهنده غیرقابل‌انتشار است.

مجموع امتیاز ۳۸٫۵

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 34



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها