صادق ضیاییان افزود: امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۲۹آذر) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، استان‌های قم و مرکزی، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق اصفهان بارش رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: دوشنبه(۲۹آذر) در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه(۳۰آذر)، علاوه بر این مناطق در امتداد البرز شرقی در برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان و سمنان و در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و به‌تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

 وی در ادامه گفت: چهارشنبه(۱دی) با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور، بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور دوباره آغاز خواهد شد همچنین در اوایل شب با شمالی شدن جریان روی دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران و کاهش نسبی دما شروع می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۲ دی) در برخی مناطق شمال غرب بارش برف و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی امتداد البرز بارش برف رخ می دهد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. از یکشنبه (۲۸آذر) تا سه شنبه (۳۰آذر)، غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۱دی) و پنجشنبه (۲دی) دریای خزر مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹آذر) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و اواخر وقت بارش باران و وزش باد و با حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۴ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۳۰آذر) ابری، همراه با وزش باد و بارش باران با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸و ۲۹ آذرماه) بندرعباس با دمای۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین وتبریز با  دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

47231

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها