فیلم قصر شیرین
فیلم قصر شیرین

فیلم قصر شیرین نهمین فیلم سید رضا میر‌کریمی است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.

میرکریمی کار خود را به عنوان کارگردان با فیلم کودک و سرباز در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. فیلمهای میرکریمی که با قالب اجتماعی و رگه‌هایی از نوعی نگاه مذهبی همراه است همیشه مورد توجه مخاطبین و منتقدین قرار گرفته است. زیر نور ماه،  اینجا چراغی روشن است، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین  سادگی،‌ یه حبه قند و … از جمله فیلم‌های اوست.

فیلم قصر شیرین
فیلم قصر شیرین

محسن قرایی که فیلم سد معبر را کارگردانی کرده است،‌ فیلنامه فیلم قصر شیرین را برای رضا میرکریمی نوشته است. فیلم دختر میرکریمی در جشنواره سی و چهارم موفق شد در شش رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و سیمرغ بهترین موسیقی فیلم را از آن خود گرداند.

فیلم قصر شیرین
فیلم قصر شیرین

بازیگران فیلم قصر شیرین؛

حامد بهداد، ژیلا امیرشاهی، یونا تدین، نیوشا علیپور و…

خلاصه داستان فیلم قصر شیرین؛

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌است.

فیلم قصر شیرین
فیلم قصر شیرین

دیگر عوامل فیلم فیلم قصر شیرین؛

رضا میرکریمی (تهیه کننده و کارگردان)، محسن قرایی و محمد داوودی (نویسنده)، امین هنرمند (موسیقی)، مرتضی هدایتی (فیلمبرداری)، رضا میرکریمی (تدوین)

نشست خبری فیلم قصر شیرین؛

نشست خبری فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا میرکریمی جمعه شب در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

میرکریمی در خصوص موضوع فیلم گفت: ایده اصلی فیلم را جایی ندیده یا نشنیده‌ام. ایده فیلم به چهارسال پیش و قبل از فیلم دختر بر می‌گردد که با کمک آقایان داوودی و قرایی تبدیل به فیلمنامه شد.

میرکریمی درباره پایان‌بندی فیلمهایش بیان کرد: به نظرم فیلمها پایان مشخصی دارند، هم در فیلم امروز و هم در دختر، این فیلم‌ هم به نظرم در درست‌ترین جای ممکن فیلم به پایان می‌رسد.

کارگردان قصر شیرین درباره انتخاب بازیگران گفت: حامد بهداد انتخاب اول من نبود، من همیشه آرزو داشتم با حامد کار کنم اما برای این فیلم دوست دیگری را در نظر داشتم، اما خدا خواست و حامد برای این نقش انتخاب شد و چقدر از این بابت خدا را شاکرم و به شدت از تجربه و نکته بینی بهداد در فیلم استفاده کردم.

میرکریمی افزود: بچه‌های بازیگر فیلم بسیار با استعداد و باهوش بودند و من اصلا مانند بازیگران خردسال با آنها رفتار نکردم و دقیقا مثل یک بازیگر بزرگسال و حرفه‌ای عمل کردند.

کارگردان فیلم قصر شیرین در خصوص منابع مالی این فیلم و فیلم ما همه با هم هستیم عنوان داشت: شما فرصت خوبی در اختیار من گذاشتید،‌ مهم نیست که منابع فیلم از کجاست، قصه این است که یک جریان ده پانزده سال است که با فیلمهای سخیف چرخه اکران را در اختیار دارد و به محض ترس از ورود افراد جدید به این چرخه شروع به جریان سازی می‌کنند. ما همه با هم هستیم اکران خواهد شد و خواهید دید یک کمدی متفاوت ارائه شده است، بدون شوخی‌های رکیک. اتفاقا پول کثیف مربوط به این فیلم‌هاست.

حامد بهداد در خصوص شیوه بازیش در این فیلم گفت: بازی در نقش متفاوت و نزدیک کردن بازی به شخصیت فضیلت خاصی نیست و هرکدام از اینها اگر اتفاق نیافتد بازیگر امانت‌داری نکرده است.

محسن قرایی در خصوص روند داستان بیان داشت: ما نمی‌خواستیم خیلی ساده داستان را تعریف کنیم بنابراین مجبور بودیم جزئیات زیادی را در اختیار بیننده قرار دهیم. اگر لذتی از نیمه دوم فیلم می‌برید به علت اطلاعات زیادی است که در بخش اول به شما منتقل شده است.

میرکریمی در پاسخ به سوالی در باره هدف فیلم گفت: هدف بدی نداشتم، خانواده و توجه به ارزشهای خانواده مهمترین دغدغه‌های امروز من است که گمان میکنم دغدغه کمی نیست.

میرکریمی در واکنش به فمینیستی بودن فیلمهایش اظهار داشت: شاید چون من زنم را دوست دارم این روی فیلمهایم تاثیر گذاشته است. من نمیدانم تعریف شما از فمینیست چیست، اما من به یک موقعیت کاملا انسانی پرداخته‌ام و اتفاقا مردهای فیلمهایم را دوست دارم.

فیلم قصر شیرین
برنامه نمایش فیلم قصر شیرین در سینماهای مردمی

َشاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید




drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 86



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها