فیلم متری شش و نیم
فیلم متری شش و نیم

فیلم متری شش و نیم دومین اثر سینمایی سعید روستایی است که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.

سعید روستایی پس از کارگردانی فیلم ابد و یک روز که کورد توجه خاص مخاطبان و منتقدین سینما قرار گرفت، پس از سه سال که از عرصه کارگردانی سینما به دور بود،‌ امسال با فیلم متری شش و نیم به جشنواره سی و هفتم آمده است.

فیلم متری شش و نیم
پیمان معادی در فیلم متری شش و نیم

فیلم ابد و یک روز در جشنواره ۳۴ در سیزده رشته نامزد دریافت سیمرغ شد و در رشته‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین چهره پردازی، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بخش نگاه نو موفق به دریافت سیمرغ بلورین گردید.

امسال اما در جشنواره ۳۷ فیلم متری شش و نیم روستایی با رقبای سرسختی چون سرخپوست (نیما جاویدی)، شبی که ماه‌ کامل شد (نرگس آبیار)، رد خون (محمدحسین مهدویان) و … روبروست.

فیلم متری شش و نیم
نوید محمدزاده و فرهاد اصلامی در فیلم متری شش و نیم

بازیگران فیلم متری شش و نیم؛

پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، هومن کیایی، علی باقری، پیمان شریعتی، مرجان قمری، یوسف خسروی، مازیار سیدی، محمد علیمحمدی

فیلم متری شش و نیم
فیلم متری شش و نیم

خلاصه داستان؛

صمد تلاش می‌کند با دستگیری تمام خرده‌فروشان و بازجویی از آن‌ها به چهره اصلی ناصر خاکزاد برسد. سرانجام در بازجویی از الهام (با بازی پریناز ایزدیار) به محل زندگی ناصر پی می‌برد و …

عوامل دیگر فیلم؛

سید جمال ساداتیان (تهیه کننده)، سعید روستایی (نویسنده)، هومن بهمنش (فیلمبرداری)، پیمان یزدانیان (موسیقی)، بهرام دهقانی (تدوین)

فیلم متری شش و نیم
پیمان معادی در فیلم متری شش و نیم

نشست خبری فیلم متری شش و نیم؛

نشست خبری فیلم متری شش و نیم با حضور سعید روستایی،‌ پیمان معادی، نوید محمدزاده و دیگر عوامل فیلم، چهارشنبه شب با اجرای نیما کرمی در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

سید جمال ساداتیان در ابتدای نشست گفت: فیلم متری شش و نیم فیلم سختی بود که حدود چهارده ماه کار تولید آن به طول انجامید و پنج ماه آن مشغول فیلمبرداری بودیم. در این فیلم همه لوکیشن‌ها صفرتاصد ساخته شد و محصول آن امروز روی پرده است که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

ساداتیان در پاسخ به سوالی در خصوص سانسور فیلمش گفت: مشکل ما در کشور این است که سازمان‌ها و ارگانها دوست‌ دارند شخصیت فیلمها طبق بخشنامه‌های آنها شکل بگیرد، اما زبان سینما با زبان بخشنامه متفاوت است. خیلی باید تلاش کنیم که این همدلی در کشور شکل بگیرد و با گفتگو این سوء تفاهم‌ها قابل رفع است.

سعید روستایی در خصوص انتخاب بازیگران گفت: پیمان معادی و نوید محمدزاده انتخاب اول نقش‌هایشان بودند و از ابتدای نوشتن طرح در جریان کار بودند و با آنها مشورت می‌کردم.

سعید روستایی در خصوص تدوین مجدد فیلمش گفت: من فرصت نکرده بودم تدوین نهایی خودم را روی فیلم انجام دهم و در دو روز گذشته برخی اصلاح‌ها را انجام دادم البته این اصلاح‌ها فنی بود و شاید اصلا بیننده متوجه آنها نشود و دوست داشتم این نسخه اصلاح شده امشب پخش گردد اما به اکران امشب نرسید.

کارگردان فیلم متری شش و نیم گفت: متری شش و نیم یک فیلم است و ابد و یک روز فیلم دیگری بود و من مقایسه‌ای بین آنها نمی‌کنم. بعداز فیلم ابد و یک روز همه عمر و زندگیم را روی متری شش و نیم گذاشتم و فرصت مقایسه نداشتم.

سعید روستایی درباره بازی گرفتن از جماعت زیادی از معتادان گفت: کار با این عزیزان آسان نبود ولی من سختی‌های کار را به پای توانمندی و خلاق بودنمان نمیگذارم. هرکاری سختی‌های خودش را دارد. ما لوکیشن را جایی انتخاب کردیم که دسترسی به این عزیزان راحت بود اما آنها خیلی زود خسته می‌شدند و هروقت هم که می‌خواستند بروند باید می‌رفتند.

روستایی افزود: وقتی این طرح به ذهنم رسید مدتی را در بازداشتگاه معتادان ماندم و کارهای پژوهشی در خصوص معتادان انجام دادم. ابدا در فیلم جمعیت معتادان را انبوه نشان ندادم. یک نفر از این عزیزان گریم نشده بود و واقعی بودند. میدانید چند هزار معتاد فقط در تهران وجود دارد.

نوید محمدزاده در خصوص چگونگی رسیدن به این نقش گفت: من این نقش را بازی کردم و در مقابل مخاطب قرار کرفته است و سلیقه‌ام نیست که درباره چگونگی آن توضیح دهم ولی از آنجا که بازیگری شغل من است کارهایی انجام میدهم.

محمدزاده در پاسخ به سؤالی درباره فیلسوف بودن قاچاقژی در فیلم افزود: به هرحال این فیلمی بود که روی صورت قاچاقچی آن جای پنجه خرس نبود،‌ قاچاقچی می‌تواند یک آدم نرمال باشد یا فلسفه زندگی بداند و خیلی معمولی باشد.

پیمان معادی درخصوص شخصیتش در فیلم گفت: ساده‌ترین نوع برخورد با این نوع نقشها گرفتن یک ما به‌ازا است. اما ما یک نمونه نداشتیم بلکه چندین نمونه را بررسی کردیم. از یک سال پیش از ساخت فیلم با سعید صحبت کردیم و این زمان خوبی است برای تحقیق در مورد شخصیت. ما ادای کسی را در نیاوردیم و با هدایت سعید روستایی نقش را ساختیم.




مطلب قبلیتهیه‌کننده «نون.خ»: اگر مدیر بودم سریال را سانسور می‌کردم!


drsalamat • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 90



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها