الیاس حضرتی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه رفع و موانع  تولید استان گیلان در رشت، معادن را نیز جزو ظرفیت های خوب کشور برای عدم اتکاء به درآمدهای نفتی عنوان و بیان کرد: بحث معدن جزو بخش های مظلوم کشور و نیز ظرفیت های بسیار خوب است.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش گردشگری برای نیل به اقتصاد بدون اتکاء به نفت تاکید و تصریح کرد: هدف گردشگران ، تماشای معماری ، سبک های سنتی و تاریخی ماست که می توان استفاده خوبی از این ظرفیت داشت.

حضرتی به یارانه های پنهانی که در کشور داده می شود نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد ضمن آنکه از انرژی های آب ، برق و گاز نیز استفاده های ناصحیحی می شود و بدون ملاحظه ، هدر می روند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثرات مثبت برجام اضافه کرد: با ابتکار عمل مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه و تلاش برنامه ریزی شده، موفق و تاریخی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی انجام شد.

اقتصاد ایران در افق ۱۴۰۴ بدون اتکاء به نفت دیده شده است

به گفته حضرتی ؛ برجام  در مجموع کاری قابل دفاع و تاریخی است که از جمله در حوزه رونق تولید و ساماندهی واحدهای تولیدی علائم خوبی آشکار و در بحث اشتغال و کاهش نرخ تورم آرامشی در کشور ایجاد شد و به همین دلیل توانستیم  در منطقه نقش فعالی داشته باشیم.

وی همین موضوع را دستمایه اقدام دولت فعلی آمریکا برای تخریب کشورمان دانست و ادامه داد: در جریان تخریب دشمن، انسجام قوی نداشتیم و نوسانات نرخ ارز، تلاطم های زیادی در اقتصادمان ایجاد کرد.

حضرتی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در کشور برای مقابله با دسیسه های دشمنان گفت: استراتژی کشور ، روی چند محور مشخص شد و به وضعیتی فعال ، قدرتمند و نیرومند تغییر شرایط دادیم و اکنون که ایران اسلامی موضع فعال تری پیدا کرده ،  طرف های مقابل ما خواستار این هستند که از تعهدات برجامی نکاهیم.

وی با تاکید بر ضرورت استحکام داخلی گفت: استحکام داخلی دو بخش دارد که بخشی از آن مربوط به اقتصاد و به دست گرفتن ابتکار عمل در حوزه های تولید، صادرات و حفظ اشتغال است تا بتوانیم مردمی امیدوار و همراه داشته باشیم.

هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند . حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در استان را فراهم آورد.

۲۲۶۲۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها