به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست رسانه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، با حضور محمدهادی عسگری، مدیر امورفرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امین مختاری دبیر جشنواره و مجتبی جَدی، معاون بخش مناطق جشنواره، در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

محمدهادی عسگری طی این نشست گفت: «مجموعه وزارت علوم پیگیر انجام و برگزاری تئاتر دانشگاهی است چرا که این رویداد، یک رویش فرهنگی است. در همین راستا، سعی می‌کنیم با توجه بیست و یک دوره قبل، نقاط قوت این دوره را تقویت کنیم»

او ادامه داد: «دانشگاه، نهادی اجتماعی و تاثیرگذار است، برای همین نمی‌تواند نسبت به امور و مسائل پیرامون خود واکنشی نشان ندهد. بار عمده این وظیفه، بر عهده دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان تئاتر است. آنان باید مشکلات را رصد کنند و راه حل بدهند.»

امین مختاری هم در این نشست گفت: «رویکر ویژه جشنواره امسال، تمرکز‌زدایی از تهران و توجه به مناطق دیگر است، برای همین ورکشاپ‌های بین‌الملی از دو کشور فرانسه و ترکیه را در بخش مناطق برگزار کردیم.»

او افزود: «امسال، ظرفیت برای انتخاب آثار بخش مناطق، نسبت به سال قبل ۲۵ درصد بالاتر رفت. برای ستاد اجرایی جشنواره و داوری هم از توان دانشجویان بهره گرفتیم.»

مختاری گفت: «بخش جدیدی به نام تئاتر دورنما را به‌وجود آوردیم که دانشجویان داخلی و خارجی امکان ثبت‌نام در آن را دارند و با فرستادن طرح خود و تشکیل گروه تعاملی شکل می‌گیرد که هدف آن تبادل تجربیات و اطلاعات است.»

در ادامه این نشست، مجتبی جدی درباره بخش مناطق این دوره از جشنواره گفت: «۱۸۸ اثر در بخش مناطق به مرحله بازبینی راه پیدا کردند و در نهایت ۱۳ اثر توسط هیئت انتخاب شد که یک اثر به دلیل مشکلاتی حذف شد.»

او ادامه داد: «در بخش مناطق، یک کارگاه ۷ روزه در کاشان برگزار شد و یک کارگاه پانتومیم و دو کارگاه دیگر کارگردانی و بازیگری در طول جشنواره در کرمان برگزار خواهد شد.»

امین مختاری در ادامه درباره حضور مهمانان خارجی و نحوه تأمین مخارج آن‌ها گفت: «برای حضور مهمانان خارجی در بخش بین‌المللی از چندی قبل با سفارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های مبدا و گروه‌های شرکت‌کننده مذاکره کردیم و شرایطی را به وجود آوردیم که جشنواره هیچ هزینه‌ای را برای حضور این افراد پرداخت نکند.»

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی در پایان افزود: «جایزه اصلی این جشنواره اجرای عمومی در تهران است.»

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از پنجم تا چهاردهم اردیبهشت سال ۹۸ با دبیری امین مختاری برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

منبع

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها