خبرگزاری فارس: «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه روز شنبه گفت که این جنبش «در راستای دفاع از ملت فلسطین همچنان دستش را بر روی ماشه نگه خواهد داشت».

السنوار که در میان رهبران گروه‌های مدنی در نوار غزه صحبت می‌کرد، هشدار داد: اگر جنگ دیگری بر نوار غزه تحمیل شود قول می‌دهم که اشغالگران نه تنها باید شهرک‌های اطراف نوار غزه را تخلیه کنند بلکه باید اشدود، نگب، عسقلان و حتی تل‌آویو را تخلیه کند.

درخواست حماس برای برگزاری انتخابات

السنوار در ادامه سخنانش خواستار برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی شد و گفت که این جنبش هیچگونه دیدار یا گفت‌وگویی با دولت کنونی آمریکا یا فرستاده‌هایش نداشته و با ایجاد هرگونه دولت در نوار غزه مخالف است.

این مقام ارشد حماس خواستار اتحاد برای ناکام گذاشتن طرح دولت آمریکا علیه فلسطین موسوم به «معامله قرن» شد و گفت که وحدت ملی راز شکست این طرح است.

السنوار در ادامه این سخنرانی درباره تفاهم‌هایی که از طریق میانجی با اشغالگران صهیونیست حاصل شده گفت که این تفاهم‌ها هیچگونه بهایی برای غزه یا ابعاد سیاسی ندارد و این تفاهم‌ها ارتباطی با موضوع تبادل اسرا و حتی سلاح مقاومت چه کاربرد آن و چه فراهم کردن آن نداشته و هیچگونه حرفی درباره حق ملت ما در مقاومت با تمامی اشکال آن به خصوص در کرانه باختری یا متوقف کردن راهپیمایی‌های بازگشت ندارد.

وی افزود: این تفاهم‌ها درباره حل مشکل برق نوار غزه و انرژی و تسهیل وارد کردن تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از انرژی خورشیدی یوده است.

این سخنان رئیس دفتر حماس در غزه ساعاتی پس از سخنان بنیامین نتانیاهو منتشر شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌و‌گوی مطبوعاتی، با بیان اینکه هرگز حاکمیت بر غزه را به «محمود عباس» نخواهد داد، تنها گزینه پیش روی رژیم صهیونیستی در غزه را اشغال و حکمرانی در این منطقه اعلام کرده است.

نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم، تأکید کرد که گزینه واقعی در خصوص غزه، اشغال نظامی آن و حکمرانی در این منطقه است.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 28



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها