تلویزیون دولتی کانادا روز چهارشنبه فاش کرد
ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی)، برای چند ماه خبر مربوط به سرقت رایانه ای از خود را پنهان کرده است.

این در حالیست که این نفوذ رایانه ای نه تنها این سازمان بلکه دولت ها و شرکت های هواپیمایی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی در سال 2016 قربانی شدید ترین حمله رایانه ای تاریخ خود بوده است.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی کانادا، این حمله هکری به احتمال زیاد توسط گروه هکر های چینی موسوم به امیساری پاندا (Emissary Panda) صورت گرفته است.

تلویزیون دولتی کانادا در این گزارش به تحقیقات ایکائو اتکا کرده است. یک تحلیلگر اطلاعات وابسته به کارخانه آمریکایی صنایع دفاعی لاکهید مارتین روز 22 نوامبر به مسئول سامانه های رایانه ای ایکائو هشدار داد دو سرور متعلق به این سازمان توسط یک هکر کنترل می شوند. این هکر از این سرور ها برای انتشار بد افزار در سایت های دولت های خارجی استفاده می کرده است.

بر اساس اسناد داخلی ایکائو که به دست تلویزیون دولتی کانادا رسیده است، جیمز وان (James Wan)، مدیر سامانه های رایانه ای ایکائو، موضوع را به یک مرکز رایانه ای وابسته به سازمان ملل مستقر در نیویورک اطلاع داد، ولی اداره متبوع او صلاحیت علمی تحلیلگران سازمان ملل را رد کرد و به ایمیل های آنها پاسخ نداد.

حدود 15 روز زمان لازم است تا کارشناسان رایانه ای سازمان ملل به سرورهای مورد حمله قرار گرفته دسترسی پیدا کنند. به اعتقاد آنها این نفوذ رایانه ای جدی تر از آن چیزی است که در ابتدا گفته شده بود.

یک شرکت خصوصی در اویل سال 2017 میلادی در جریان یک تحقیق مستقل متوجه شد بدافزار استفاده شد در این حمله رایانه ای 12 ماه قبل با استفاده از آنتی ویروس نصب شده روی رایانه های ایکائو کشف شده ولی شبکه پاکسازی نشده بود.

بر اساس اعلام تلویزیون دولتی کانادا یک سایت دولتی ترکیه از قربانیان این حمله بوده و همچنین ایمیل یکی از اعضای ایکائو هک شده و ایمیل هایی به نام این عضو ارسال شده است.

مسئولان ایکائو به خبرگزاری فرانسه گفته اند که در حال آماده کردن یک بیاینه در ارتباط با این افشا گریها هستند. مارک گرنو (Marc Garneau)، وزیر حمل و نقل کانادا صبح چهارشنبه در اوتاوا گفت این موضوع او را نگران کرده است و به زودی با خانم فنگ لیو (Fang Liu)، دبیر کل ایکائو در این باره صحبت خواهد کرد. مقر ایکائو در شهر مونترال کانادا قرار دارد.

60231

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 65



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها