به گزارش خبرانلاین منطقه  مازندران، «اسفندیار نظری» در مراسم جشن ۴۰ سالگی انقلاب دبیرستان ایراندخت که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: همه چیز در مدارس و توسط معلمان آموزش داده می شود و نیازی به کلاس‌های خصوصی و خارج از مدرسه نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ غلط کلاس‌های خصوصی در برخی شهرها بسیار رواج دارد، تصریح کرد: در شهرهای ساری، قائمشهر و آمل این کلاس‌ها درآمد میلیاردی را نصیب برخی سودجویان کرده که لازم است خانواده‌ها هرچه بیشتر آگاه باشند و از فرستادن فرزندان دبیرستانی خود به این موسسات و کلاس‌ها خودداری کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بهترین دانش‌آموزان المپیادی و برترین‌های کنکور تنها از کلاس و کتاب درسی خود استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای مثال نفر نخست المپیاد جهانی ریاضی از ساری عنوان کرد که از هیچ کلاس خصوصی استفاده نکرده و به کتاب درسی بسنده کرده است.

نظری با بیان اینکه خانواده‌ها و دانش‌آموزان فریب موسسات و کلاس‌های خصوصی را نخورند، ادامه داد: دانش‌آموزان عزیز برای برنامه‌ریزی درسی و تحصیلی به آموزشگاه‌های خارج از مدرسه رجوع نکنند و آنرا از مشاوران مدارس خود بخواهند. در حال تهیه بخشنامه‌ای هستیم تا دانش‌آموزان در زمان مدرسه به هیچ عنوان اسیر این موسسات نشوند.

این مقام مسئول رمز موفقیت دانش‌آموزان دبیرستانی را در عاملی مهم ذکر کرده و گفت: رمز موفقیت این دانش‌آموزان در تمامی رشته ها، ماندگاری در کلاس است. از امسال دیگر مقطع پیش دانشگاهی نداریم و دانش‌آموزان باید در کلاس دوازدهم حضور داشته باشند و از شنبه تا چهارشنبه به طور منظم در مدرسه حضور یابند.

وی همچنین در توصیه خود به معلمان دبیرستانی خاطرنشان کرد: معلمان عزیز سعی کنند به بهانه ارائه جزوه از کتاب درسی فاصله نگیرند و اگر قرار است جزوه ای در راستای تکمیل مباحث کتاب درسی به دانش‌آموزان ارائه شود در حاشیه کتاب درسی نگاشته شود. امتحانات نهایی اغلب از کتب درسی است و اگر دانش‌آموزان به دلیل داشتن جزوه از کتاب دور شوند در امتحان نهایی غافلگیر می شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ۴ توانمندی مهم برای دانش‌آموزان را ضروری دانسته و ابراز کرد: دانش‌آموزان باید دارای توانایی دانش و مهارت، اعتماد به نفس، توانایی ارتباط صحیح و همچنین انگیزه لازم باشند. در این راستا اگر خانه، مدرسه و معلم هماهنگ و هم‌راستا باشند موفقیت‌های بزرگ برای دانش‌آموزان حاصل می شود.

نظری آموزش و پرورش مازندران را از استان‌های برتر کشور در شاخص‌های مختلف ذکر کرده و گفت: آموزش و پرورش مازندران از سال ۹۳ به بعد همواره جزو ۴ استان برتر کشور بوده و اخیراً معاونت متوسطه آموزش و پرورش مازندران توانسته رتبه عالی کشور را در همه شاخص‌ها کسب کند که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها