به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، حسین خاکساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان در۲۹ شهرستان استان اصفهان در امر ترویح و آموزش فرهنگ قرآنی در همه رشته های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن و تجوید و غیره فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در این مرکز از خردسالان تا بزرگسالان را تحت پوشش داریم، بیان داشت: این مرکز در ادامه فعالیت‌های خود نخستین مهدکودک های قرآنی را نیز راه‌اندازی کرد و همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس قرآنی راه‌اندازی شده است.

 مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان با بیان اینکه بر اساس مصوبه آموزش و پرورش افرادی که قصد حفظ قرآن دارند می توانند در مدرسه عادی ثبت‌نام کنند،  اما به جای مدرسه ثبت‌نامی در مهدهای قرآنی حضور پیدا می کنند، گفت: در این مراکز در کنار آموزش‌های علمی به آموزش قرآنی به دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در مدارس قرآنی سه ساعت دروس قرآنی وسه ساعت دروس علمی را آموزش می‌بینند اما امتحان های آنها همراه با دیگر دانش آموزان برگزار می شود.

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان با اشاره با اشاره به اینکه حفظ قرآن در این مرکز طی یک، دو یا سه سال تکمیل می‌شود به نوعی که فرد پس از این مدت به قرآن کریم مسلط خواهد بود، گفت: در ابتدا دوره‌هایی برای احصای توانمندی و استعداد افراد برگزار می‌شود تا مشخص شود در چه مقطعی قادر به حفظ قرآن هستند.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان دو مدرسه تخصصی حفظ قرآن «مهاد» داریم و به زودی در دیگر شهرستانی‌های استان اصفهان نیز این مدارس تأسیس می‌شود، گفت: حفظ بدون تحصیل فقط شامل دوره حفظ یک ساله قرآن کریم است و پس از طی دوره آموزشی تابستانه از ۹ تیر تا ۲۷ مرداد مشخص می‌شود که چه افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اظهار داشت: در مدرسه دخترانه مهاد اصفهان حدود ۱۰۰ نفر و در مدرسه پسرانه حدود ۶۰ نفر در حال حفظ قرآن کریم هستند

خاکساری با بیان اینکه شهریه این مدارس مطابق شهریه مقرر شده آموزش و پرورش است که دو سوم آن از طریق وام قرض الحسنه تامین می شود، گفت:  انتفاع مادی مدنظر ما نیست اما خودگردانی مدنظر داریم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با زمین های وقفی موسسه در نقاط مختلف استان اصفهان اضافه کرد: ما در کل استان اصفهان ۹۰ زمین در اختیار داریم که ۴۵ مورد تحت نظر خود مهد و بقیه اجاره ای است.

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان با اشاره به اینکه میزان تعطیلی دانش آموزران در مدارس ما بسیار کمتر است، گفت: بر این اساس ما با برگزاری اردوهای ماهیانه تفریحی سعی در جبران بیشتر بودن ساعات آموزشی داریم و در ساعت‌های استراحت نیز بچه ها به بازی‌هایی مانند تنیس، فوتبال دستی، گل کوچک و والیبال و غیره می پردازند.

وی با بیان اینکه کار حفظ قرآن و تثبت آن در مهد قرآن کریم همزمان انجام می‌شود، گفت: بدین ترتیب پس از مدت زمان حفظ یک، دو و یا سه ساله فرد بر قرآن کریم مسلط خواهد بود.

خاکساری گفت: کودکان با با شرکت در محافل قرآنی در مساجد و اماکن مذهبی تسلط خود تقویت می کنند و استرس آنها در برابر مخاطب می شود.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 107



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها